Test Audi Q5 S line 2.0 TDI quattro 140 kW (S-tronic)

Autor: Pavel Srp - 26. 3. 2017


Audi je v segmentu SUV poměrně aktivní, aktuálně nabízí čtyři modely. Po příchodu nové, nejmenší Q2 přišla na řadu nová generace Audi Q5, kterou jsme vyzkoušeli v redakčním testu.

První generace Audi Q5 byla na trhu už od roku 2008, počátkem roku ji vystřídala generace druhá. Ta přichází s designem, který ten původní rozvíjí. Změny nejsou radikální, přesto lze na první pohled poznat, že jde o novou generaci. Redakčním testem prošla verze S-Line s motorem 2.0 TDI 140 kW s pohonem všech kol quattro.

Design exteriéru

Jak již bylo řečeno, design nové generace je evoluční a rozvíjí to, co v první generaci fungovalo. Z některých úhlu je možné si všimnout podobností s větší Q7, ale také s menší Q2. Pro vozy Audi je typická velká maska chladiče Single frame, která nechybí ani nové Q5. Tu doplňují pro poslední modely značky typické přední světlomety. Styl Audi nezapřou ani ty zadní s typickým prolomením. Víko kufru se stejně jako u Q7 otevírá celé i se světly, jejich funkci pak – například při stání s blikajícími výstražnými blikači nebo při jízdě s otevřenými dveřmi – přebírají malé proužky světel v zadním nárazníku.

Ve srovnání se svým předchůdcem auto vyrostlo do všech směrů, přesto je o 90 kg lehčí. Může za to nejen použití vysoce pevné oceli, ale také nová platforma MLB Evo, to se projevuje také při jízdě. Navíc se k tomu přidává skvělý součinitel odporu vzduchu s hodnotou klesající až k 0,30. Přibylo také více hran a prolisů.

Design testovaného vozu byl doplněn sportovním paketem S line v exteriéru, ale také v interiéru. Ten obsahuje 19″ litá kola, emblém S-line na předních blatnících, přední nárazník s maskou chladiče v matné šedé Twilight a s lamelami ve stříbrném hliníku, hliníkové lišty na do barvy vozu lakovaných prazích či pozměněný zadní nárazník s novým zadním difuzorem.

Design interiéru

Interiér ale revoluční je a poměrně nemoderní palubní desku první generace mění za tu s architekturou, kterou nabízejí současné modely. Palubní deska je jednoduchá, horizontálně řešená a je přehledná. Vrchní části dominuje pevně umístěný displej multimedií s úhlopříčkou 8,3″. V kapličce přístrojů před volantem mělo testované auto digitální přístroje Audi Virtual Cockpit za příplatek 14 300 Kč.

Přečtěte si také:  Test Dacia Jogger Essential TCe 100 LPG (2022)

Také interiér doplňuje paket S line, který obsahuje sportovní přední sedadla s vyraženým emblémem „S“ na opěradlech, přístrojovou desku a potah stropu v černé barvě, kontrastní švy, interiérové dekorace z matného kartáčovaného hliníku, pedály a opěrku pro nohu z ušlechtilé oceli, podsvícené nástupní hliníkové lišty s emblémem „S– line“ či hlavice voliče převodovky DSG v černé perforované kůži.

Posez je trochu vyšší, vždyť jde o SUV, přesto nalezení ideální řidičské pozice není problém. Nastavení sedačky a volantu trvá jen pár sekund. Prostoru je vpředu i vzadu dostatek. Zadní lavice je navíc posuvná a díky tomu může mít zavazadlový prostor od 550 do 610 litrů. Sklopením opěradel zadních sedadel se zavazadlový prostor může zvětšit až na maximální objem 1550 litrů.

Pohonná jednotka

V nabídce jsou pro Audi Q5 aktuálně pouze čtyřválcové motory, tři z nich spalují naftu s výkony od 110 kW do 140 kW, jeden z nich benzín (185 kW). Kromě základního motoru 2.0 TDI 110 kW, který je spojen s manuální převodovkou a pohonem předních kol, mají zbývající motory pohon všech kol a dvouspojkovou převodovku S-tronic.

Testovaný vůz byl vybaven nejsilnějším vznětovým motorem 2.0 TDI 140 kW, který už dobře známe z ostatních modelů koncernu Volkswagen. Motor umožňuje svižnou jízdu, ale jeho pružné zrychlení není zcela přesvědčivé. Stejně jako u ostatních modelů bychom mu jeho točivý moment 400 Nm ani výkon 190 koní nehádali. Udávané zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy nebo maximální rychlost 218 km/h prozrazují, že úplně líné auto není. Perfektní je odhlučnění, a to nejen motoru, ale i podvozku.

Pohon všech kol quattro v tomto případě zajišťuje mezinápravová spojka Haldex. Při běžné jízdě jde na přední nápravu prakticky veškerý výkon (dozadu jdou jen jednotky procent točivého momentu), na zadní nápravu putuje výkon v případě potřeba na základě výpočtů z řídících jednotek. S motorem a pohonem všech kol spolupracuje sedmistupňová dvouspojková převodovka S-tronic. V našem autě ale řadila občas až v (na náš vkus) příliš vysokých otáčkách. A spotřeba paliva? Jezdili jsme mezi 7 a 8 l/100 km.

Složitou kapitolou je podvozek. Slova chvály zaslouží na kvalitních silnicích, kde auto při svižné jízdě maskuje nejen svoji hmotnost, ale také vyšší těžiště. Audi Q5 je na kvalitních silnicích obratné a jisté. Na nekvalitních silnicích je ale naladění pružin a tlumičů naopak až nepříjemně tvrdé. Takto tvrdý podvozek se k SUV podle našeho názoru úplně nehodí. Naštěstí je však v nabídce možnost volby adaptivního pneumatického podvozku za 55 800 Kč. V nabídce je ale také levnější verze podvozku s „pouze“ elektronicky nastavitelnými tlumiči za 28 000 Kč.

Přečtěte si také:  Test Volkswagen Multivan T7 2.0 TSI DSG (2022)

Závěr

Nové Audi Q5 je povedeným autem, designově se přiblížilo aktuálním modelům značky, největší skok proběhl v interiéru, kterému v testovaném voze s mnoha příplatky prakticky není co vytknout. Otázkou však zůstává, jak vypadá interiér v základní výbavě bez příplatků. Popřemýšlejte ale o tom, jestli nepřiplatit za adaptivní podvozek, protože v základních částkách, které za auto zaplatíte, nejde o nijak zásadní příplatek.

Ceník druhé generace Audi Q5 startuje nad jedním milionem korun. Nejlevnější verze 2.0 TDI 110 kW s pohonem předních kol a manuální převodovkou stojí minimálně 1 071 900 Kč. Základ testované motorizace je 1 254 900 Kč.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Vnitřní prostor,Průměrná dynamika
Moderní design interiéru,Tvrdý podvozek
Odhlučnění vozu,Vyšší pořizovací cena
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Audi
Typ:,Q5 S-line
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1 968 ccm
Plnění motoru:,turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4 (Haldex)
Výkon:,140 kW/190 koní při 3 800 – 4 200 ot./min
Točivý moment:,400 Nm při 1 750 – 3 000 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,9.1 s
Maximální rychlost:,209 km/h
Převodovka:,sedmistupňová dvouspojková (S-tronic)
Spotřeba paliva (l/100 km):,5.5 / 5.0 / 5.2
Emise CO2:,136 g/km
Objem nádrže:,65 litrů
Délka:,4 663 mm
Šířka:,1 893 mm
Výška:,1 659 mm
Rozvor:,2 819 mm
Pohotovostní hmotnost:,1 845 kg
Objem zavazadlového prostoru:,550 – 610 / 1 550 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek