Dříve bylo turbodmychadlo hlavně způsobem, jak zvýšit výkon, dnes jde i o prostředek ke snižování emisí. Začalo to jedním turbodmychadlem, pokračovalo dvěma, ale i třemi nebo čtyřmi. Tohle Isuzu jich má ale pět. 5!
Čím víc turbodmychadel, tím větší výkon a točivý moment, dalo by se velmi zjednodušeně říci. Pro příklad slouží například BMW, které pro svůj naftový šestiválcový třílitr používá jedno turbodmychadlo (30d: aktuálně 195 kW/265 koní a 580 Nm), dvě turbodmychadla (40d: 235 kW/320 koní a 700 Nm), tři turbodmychadla (dříve 50d: 280 kW/361 koní a 740 Nm), ale i čtyři turba (aktuální 50d: 294 kW/400 koní a 760 Nm). Žádná automobilka však sériově – alespoň, co je nám známo – nepoužívá pět turbodmychadel. I Bugatti Chirón má „jen“ čtyři.
V tom je právě tahle stavba pick-upu Isuzu D-MAX z Thajska unikátní. Ovšem spíše než na výkon, je to stavba na efekt. Čtyři turbodmychadla jsou na vrchu původního naftového čtyřválce a společně ústí do trubky sání vedoucí do velkého pátého turba. Výkonu to sice asi moc nepřidá, ale efektní to bezpochyby opravdu je.
V ani jednom z videí se nedozvíme žádné technické údaje a neuvidíme ani pořádné sešlápnutí plynového pedálu. Nutno ale uznat, že auto vypadá – navíc se skořepinovými sedadly uvnitř, se sníženým podvozkem, novými 18″ koly Cosmis DRS1, velkými brzdami ENDLESS a s karbonovými dveřmi – hodně zajímavě.
https://www.facebook.com/turbokingtv/videos/462833174355045/