Bugatti Chiron Sport je ještě zajímavější Chiron. Pojďme si ho představit. Automobilka ubrala na hmotnosti a vylepšila aerodynamiku. Pohonné ústrojí je totožné se „standardním“ Chironem. Jde o přeplňovaný motor W16 o objemu 8 litrů, jehož výkon je 1500 koní a točivý moment vrcholí 1600 Nm. Díky těm několika hmotnostním a aerodynamickým úpravám je Chiron Sport oproti Chironu asi o 400 000 dolarů, tedy o necelých 10 milionů dražší.

Britský Top Gear dostal příležitost vyzkoušet si, jaké to je dosáhnout s touto super bestií maximální možné rychlosti. Ovšem, jen té teoretické. Nikdo vlastně ještě ten absolutní rychlostní strop tohoto auta nevyzkoušel, nicméně oficiální čísla automobilky hovoří o 420 km/h.

Ovšem to se bavíme o elektronicky omezené rychlosti, kterou by mělo jít překonat. Jenomže Bugatti hodně naráží na fakt, že takový fofr většinou nevydrží pneumatiky a najít ty, které by vydržely je stále trochu problém.

Bugatti slaví s další limitovanou verzí Chironu. Cena je neuvěřitelná

Není to ale nemožné, je to jen otázka času a peněz. Vždyť Veyron atakoval rychlost 431 km/h a Koneigsegg Agera RS na uzavřené trati v Nevadě před nedávnem dokonce 447 km/h. U Chironu Sport se obdobných rychlostí tedy také jistě dočkáme.

Top Gear si dal za cíl překonat 421 km/h. K tomu ale potřeboval speciální trať, kterou nakonec poskytl koncern Volkswagen, kterému Bugatti patří. Jde o soukromou trať koncernu, která se jmenuje Ehra-Lessein. Měří 8,7 km, je lehce klopená a pokrytá kvalitním asfaltem. Její rovinky jsou dostatečně dlouhé na to, aby zde Chrion Sport ukázal, co umí. A že to ukázal!

Ovšem než se s ním pilot a šéfredaktor Top Gerau vůbec mohl do těch extrémních rychlostí pustit, musel splnit pár povinností. Pár kol jen zahříval auto, pak jej musel přepnout do speciálního rychlostního módu a musel také přesně držet stopu na výjezdech z klopených částí okruhu. Jak to dopadlo a jak vypadá více než 400 km/h se můžete podívat ve videu výše.