Nová generace Porsche 911 představená na letošním autosalonu ve Frankfurtu je trnem v oku nejednoho z nás a dalším bolavým místem, kam evropské zelené normy nepříjemně zatlačily. Byť se to dalo čekat, klasická řada 911 Carrera odolávala dlouho a sveřepě se držela atmosférického plnění. To je však pryč a od příštího roku v podstatě na jakoukoliv zakoupenou 911-ku můžete „hrdě“ nalepit znáček Turbo. Třeba od benzínky… :(
Porsche tu vlnu odporu k přeplňování samozřejmě cítí (a téměř s jistotou můžeme tvrdit, že by k tomuto řešení sami nedošli, kdyby nemuseli). Nicméně už jednou se celkem se ctí vypořádali s problémem, který nastal, když klasický hydraulický posilovač vyměnili za elektronickou náhražkou. Takže se dá očekávat, že i nová 911 bude slavit úspěchy a největším problémem budou podobné postesky na internetu.
Nicméně se jedná o úplně novou generaci, nový samozřejmě není pouze motor. Porsche vytvořilo velice hezky zpracované video, ve kterém všechny novinky prezentuje. Změny jsou v detailech, jako třeba nová 3D grafika LED zadních světlometů nebo čtveřice diod v předních světlometech po vzoru P918 Spyder. Novinku poznáte také podle vertikálního žebrování na zadním výku motorového prostoru a centrálně uložené dvojice koncovek. Porsche 911 Carrera je osazené šestiválcem boxer o objemu třech litrů a samozřejmě dvojicí turbodmychadel. I díky nim má nová Carrera 370 koní, 450 Nm točivého momentu a na 100 km/h se dostane za 4,2 sekundy. Pokud sáhnete po výkonnější variantě S, výkon poskočí na 420 koní, k dispozici bude 500 Nm a na stokilometrovou hranici se dostanete o 0,3 s dříve. Novinkou je také natáčecí zadní náprava, která dodá na agilitě v zatáčkách, ale také výrazně zmenší poloměr otáčení a tím napomůže denní využitelnosti, kterou zase prezentuje druhé video.