Pokud si chcete koupit ojetinu, možná se nedíváte jen na její celkový stav, ale na počet ujetých kilometrů. Jsou auta, u kterých se vyšší nájezd předpokládá, ale i auta, u kterých překvapí. Desítka těchto 10 let starých ojetin mívá podle statistik najeto nejvíce.
Samotný nájezd kilometrů nemusí ještě nutně nic vypovídat o samotném stavu – ať už technickém nebo i vizuálním – ojetého auta. Jsou totiž auta, která mají svoje kilometry najeté po dálnicích v běžném tempu, ale také ojetiny, které stejnou porci kilometrů najely po městě. Ta ojetina, která jezdila po dálnicích, měla pravděpodobně méně namáhané podvozkové části, spojku, brzdy, ale třeba i turbodmychadlo a další součástky, než právě auta pohybující se hlavně po městě.
A které ojetiny mají podle přehledu TÜV Report (ten vypracovala německá organizace TÜV, tedy stanice technických kontrol) nejvyšší nájezd? Jsou to zpravidla manažerské modely, ale nechybí ani SUV. Jde samozřejmě o průměrný nájezd tohoto modelu, který sestává ze všech aut, která přijela na technické kontroly.
10letá auta s největším nájezdem:
Model | Počet km | Index spolehlivosti |
1. Audi A6 (C6) | 202 000 km | 26,7 |
2. Volvo V70/XC70 (III) | 198 000 km | 21,5 |
3. Volkswagen Passat (B6) | 193 000 km | 28,1 |
4. BMW řady 5 (E60) | 192 000 km | 24,0 |
5. Ford S-Max/Galaxy | 185 000 km | 28,9 |
6. Mercedes-Benz třídy M/ML (W164) | 183 000 km | 29,9 |
7. Volvo XC60 (I) | 176 000 km | 19,5 |
8. Ford Mondeo (IV) | 174 000 km | 28,9 |
9. Mercedes-Benz třídy E (W211) | 168 000 km | 17,1 |
10. Škoda Superb (II) | 164 000 km | 21,5 |