prvni_jizda-2021-audi_rs_e-tron_gt- (7)

Spalovacím motorům zvoní definitivní umíráček. Za pár let si je nekoupíme

Autor: Anina Russová - Zdroj: Audi - Foto: Pavel Srp - 25. 6. 2021


Jen před několika málo dny potvrdila německá značka Mercedes-Benz, že to s elektrifikací myslí smrtelně vážně a naplno ji rozjede už během následujících pár let. Spolu s tím ale dá sbohem některým spalovacím motorům a to definitivně. Jak vidno, nejde o jedinou německou automobilku, která má takové plány. I přímý konkurent Mercedesu, značka Audi, už potvrdil, že to udělá úplně stejně.

Zástupci automobilky potvrdili, že do roku 2033 mají v plánu přestat úplně nabízet spalovací motory a vymění je za elektromobily. To znamená postupné ukončení vývoje, ale i výroby spalovacích jednotek. Ruku v ruce s tímto oznámením jde zpráva, ve které Audi oznámilo, že výroba posledního nového modelu, který bude vybaven spalovacím motorem, začne za čtyři roky. A tím to vlastně skončí. Od roku 2026 budou všechna nově vyvinutá Audi jen a pouze elektrická, doprodej starších modelů se spalovacími motory pak bude probíhat dál, právě až do toho roku 2033.

Spolu s tím automobilka plánuje významné rozšíření elektromobilů, kterých má být v nabídce asi 20. Faktem ale je, že přesná data ukončení spalovacích motorů se mohou ještě změnit. V Evropě zkrátit a naopak třeba v Číně, kde je stále velká poptávka po spalovacích jednotkách, prodloužit.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

11 názorů na “Spalovacím motorům zvoní definitivní umíráček. Za pár let si je nekoupíme”

  1. Jasný a těžba lithia je naprosto ekologická a následná likvidace baterek je taky bez problému a výroba elektriky je taktéž eco – friendly, vůbec ne v uhelných elektrárnách. Hrozně moc mě zajímá jak moc brzo se vyřeší ten dojezd, vážně jo.

  2. Jediný problém elektro aut je dojezd a ten se velice brzy vyřeší. Elektro auto je spolehlivější, méně složité jak na výrobu tak údržbu. I spalovací motor se vyvíjel a vyjí neustále. Když by kdokoli z Vás jezdil např. ze Škodou 100, museli by jste tak po 100.000Km na „repas“, dneska je to někde k 500.000Km i více. Záleží na mnohých parametrech. Takže pokud máte negativní pohled na elektro auta, tak jej mějte, je to Vaše volba. Ale je to přirozený vývoj. Vůbec nebudu zmiňovat co způsobuje těžba a využívání ropy.

  3. A nebylo by 100x lepší zazvonit umíráčkem UNII ? Víte co by se vyřešilo problémů , které mají obyčejní lidé .

  4. Nabíjet auta večer je prý nebezpečné pro síť, tvrdí v Kalifornii jejich ČEZ.
    No nic naplat, nebude se ani vyrábět benzín a nafta mezi 6 a 11 večerní . A je jí potřeba od 1,6 až po 1,75kWh na jeden litr…

  5. Nabízet můžou co chtějí,ale lidé si seženou co jim vyhovuje a co chtějí oni.
    A elektroauta to nejsou a ještě hodně dlouhu až nikdy nebudou.
    Ledy že by někdo vynalezl nový zdroj energie.Např.temnou energii.
    Ale v EU vládnou temní politici a i těch už máme až až.

    1. Parní lokomotivy skončily, protože byly technicky překonané. Byla za ně výhodnější náhrada. Neobstály ve férovém konkurenčním boji. Spalovací motory končí z politických důvodů. Dostala se do obliby pomatená ideologie, která není domyšlená do důsledků. Vhodnější srovnání by bylo spíš s náboženskými třenicemi. Než k zániku parních lokomotiv bych dnešní situaci přirovnal třeba k obrazoborectví v Byzantské říši, kdy císař Leon III. nechal pálit svaté obrazy, nemaje pro to také racionální důvody.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru