Česká automobilka rozšířila dynamické testy chystaných modelů Kodiaq a Superb i na okruh Nürburgring. Před pár dny jsme si mohli prohlédnout Kodiaq, tentokrát tu jezdí Superb. Oficiální představení obou modelů se chystá letos na podzim.
Poslední mohykán
Koncern Volkswagen bude šetřit, velmi se to dotkne právě značky Volkswagen, která přestane nabízet model Arteon a v nové generaci nepřijede už ani Passat s karoserií sedan. U značky Škoda se ovšem se Superbem počítá v obou dosavadních karosářských variantách. I ve čtvrté generaci tak bude na výběr mezi pětidveřovým liftbackam i pětidveřovým kombíkem.
A právě liftback se projížděl po Severní Smyčce okruhu Nürburgring, kde ho zachytili špionážní fotografové. Auto je stále v těžké kamufláži, ale můžeme si všimnout velmi podobného tvaru karoserie jako má odcházející třetí generace. Novinkou bude prolis na přední kapotě, v němž se ve spodní části nad maskou chladiče ukrývá nové logo značky. Na zádi bude naopak nápis „ŠKODA“.
Z čelního pohledu si můžeme všimnout i kolmější masky chladiče s lamelami na výšku či vertikálních nádechů v předním nárazníku. Ty mají sloužit pro lepší proudění vzduchu a snížení aerodynamického odporu a následně tedy snížení dnes tolik důležitých emisí CO2.
Ze zadního pohledu zaujme výfuk, respektive jeho dvojité vyvedení. Výfuk sice ústí do země, ale na fotkách je jasně vidět, že koncové tlumiče jsou po obou stranách. To by mohlo napovídat, že v případě tohoto konkrétního auta jde o vrcholnou benzinovou motorizaci s pohonem všech čtyř kol. Mělo by jít o tentýž motor 2.0 TSI s 206 kW/280 koňmi, který má i současná generace. Možné to je i díky tomu, že základem čtvrté generace Škody Superb je podvozková platforma MQB. Se současnou generací by ta nová měla sdílet jak benzínové, tak i vznětové motory, ale i plug-in hybridní a mild-hybridní pohonné jednotky.
Do interiéru sice není moc vidět, ale i těch pár fotek – prohlédnout si je můžete kliknutím na obrázek zamaskovaného Superbu výše – napovídá, že kabina se promění. Měla by vypadat velmi podobně jako v novém Volkswagenu Tiguan. Displej infotainmentu už nemá být zapuštěný do palubní desky, ale měl by z ní naopak vystupovat. Mělo by ubýt i klasických fyzických ovladačů a naopak přibýt ovládání přes digitální tlačítka i přes samotný displej.
Novinkou nicméně bude to, že auto už se nebude vyrábět u nás v České republice, ale bude vyjíždět z bran továrny Volkswagen Group v Bratislavě. Pojede na jedné výrobní lince s novou generací Volkswagenu Passat Variant.
Dobré je že nový Superb bude mít ještě k dispozici normální spalovací motory. Doufám, že to nezabíjí ovládáním přes tablet, tak jak např. u 4. ovce. Pokud ne tak to bude velice povedené auto.