tovarna-SKODA_ENYAQ_iV-zahajeni-vyroby-2

Rok 2035 je pro evropský automobilový průmysl zlomovým bodem, protože od tohoto roku má být zakázaný prodej nových aut se spalovacími motory. V tomto roce je přestane nabízet i škodovka.

Spalovací motory zpívají svoji labutí píseň. Jejich konec už má datum. Už to není jen plán Evropské unie, ale počítají s tím i automobilky, které v Evropě svá auta nabízejí. Jednou z nich je i mladoboleslavská Škoda Auto. Konec spalovacích motorů v roce 2035 potvrdil předseda podnikové rady automobilky Jaroslav Povšík.

Přečtěte si také:  Do roku 2050 by na silnicích v Evropě neměla jezdit žádná auta se spalovacím motorem. Ani ta stará

„Potřebujeme minimálně pět produktů elektro, nejlépe ale sedm. Když to budeme mít, bude to dobré. Musíme bojovat. V koncernu dnes o e-mobilitu bojuje každý – cestu zpátky ke klasickým spalovacím motorům už nemáme,“ řekl Jaroslav Povšík v rozhovoru pro Seznam Zprávy.

Takový počet elektromobilů je podle Povšíka důležité hlavně kvůli udržení pracovních míst. Pokud by automobilka minimálně pět elektrických modelů nevyráběla, hrozilo by jí, že by musela zrušit až 10 tisíc pracovních míst.

Přečtěte si také:  Porsche si chce své budoucí elektromobily stavět ve své továrně. Volkswagenu za to zaplatí obří pokutu

V současnosti nabízí Škoda elektromobil jeden, kterým je Enyaq iV, ale už koncem měsíce představí druhý, kterým bude nová karosářská varianta Enyaq Coupé iV. V nejbližších letech se chystá ještě plně elektrická Octavia. „A máme připravený i další, ale o tom zatím nelze mluvit. Potenciálně máme k dispozici připravené čtyři modely,“ prozradil dále Povšík.

2 komentáře

  1. Kdepak vemete nabíjecí proud ,když k elektrifikaci bude zapotřebí 2 jaderné elektrárny navíc?A kdepak na to vemou lidé peníze? když dnes si kupujou auta v rozmezí 40-200 000 kč.Kdepak vemete tolik Lithia ?Možná jste mysleli ,ale nenapsali ,že pod elektrickým autem je myšleno vodíkové auto..pořád se ale točíme v kruhu.Kdepak vemete tolik vodíku jako nyní je čerpačkách nafty a benzínu?Porcujete medvěda ,který nejenže ještě nebyl chycen ,ale se ještě ani nenarodil.

    • Lidi se dělí na vizionáře (jednotlivci), pokrokové (desetitisíce) a zabedněné tupouny (zbylé stádo). Pokrok nezastavíš. Stejně jako skončil parní pohon, lokomotivy na uhlí, skončí teď i spalovací motory, které už dnes patří do historického pravěku. Stejně jako si doma nesvítíš petrolejem, vaříš jídlo na plotně, netopíš si ohněm (uhlím, dřevem) v kamnech, a už si nedovedeš představit nic jiného než světlo na elektřinu, elektrický sporák (na vaření), elektrický bojler (na teplou vodu), elektrický kotel (na topení), tak skončí spalovací motory a budou jen elektrické motory (na jízdu autem), možná i vodíkové (to ukáže čas, vývoj a pokrok). Jedině tupí zabedněnci si mohli myslet, že na všechny ty spotřebiče na elektřinu a i naprosto pro všechny nebude dost elektřiny, ale bylo, je a samozřejmě i bude ! Trh se řídí zákonem poptávky a nabídky, když bude větší poptávka po elektřině, automaticky bude i vyšší nabídka, o tom není sebemenších pochyb, ve vyspělé společnosti s tržním hospodářstvím. Můžou se stavět větrné elektrárny, solární elektrárny, přečerpávací elektrárny, tepelná čerpadla, mořské elektrárny využívající příliv a odliv či vlnobití atd. Elektřiny tedy bude vždy nadbytek. Přítomnost i budoucnost je už jasná, minulost a to co skončilo a skončí v historickým pravěku taky. Už aby to bylo. A pro uspokojení i těch největších zabedněnců, elektrická auta jsou mnohem jednodušší a tudíž budou s minimem poruch a oprav, oproti dnešním autům, kde jsme si jaksi zvykly na neustálý a předražený servis a nekonečné opravy, diagnostiky, mnohé závady ekonomicky neopravitelné. Udržování auta v pojízdném stavu je dnes skoro ekonomická sebevražda.

Přidat komentář