tovarna-SKODA_ENYAQ_iV-zahajeni-vyroby-2

Škoda přestane prodávat auta se spalovacími motory v roce 2035. Je to jasná věc, změnit už to nejde

Autor: Radim Plachý - Zdroj: ČTK - Foto: Škoda - 14. 1. 2022


Rok 2035 je pro evropský automobilový průmysl zlomovým bodem, protože od tohoto roku má být zakázaný prodej nových aut se spalovacími motory. V tomto roce je přestane nabízet i škodovka.

Spalovací motory zpívají svoji labutí píseň. Jejich konec už má datum. Už to není jen plán Evropské unie, ale počítají s tím i automobilky, které v Evropě svá auta nabízejí. Jednou z nich je i mladoboleslavská Škoda Auto. Konec spalovacích motorů v roce 2035 potvrdil předseda podnikové rady automobilky Jaroslav Povšík.

„Potřebujeme minimálně pět produktů elektro, nejlépe ale sedm. Když to budeme mít, bude to dobré. Musíme bojovat. V koncernu dnes o e-mobilitu bojuje každý – cestu zpátky ke klasickým spalovacím motorům už nemáme,“ řekl Jaroslav Povšík v rozhovoru pro Seznam Zprávy.

Takový počet elektromobilů je podle Povšíka důležité hlavně kvůli udržení pracovních míst. Pokud by automobilka minimálně pět elektrických modelů nevyráběla, hrozilo by jí, že by musela zrušit až 10 tisíc pracovních míst.

V současnosti nabízí Škoda elektromobil jeden, kterým je Enyaq iV, ale už koncem měsíce představí druhý, kterým bude nová karosářská varianta Enyaq Coupé iV. V nejbližších letech se chystá ještě plně elektrická Octavia. „A máme připravený i další, ale o tom zatím nelze mluvit. Potenciálně máme k dispozici připravené čtyři modely,“ prozradil dále Povšík.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

9 názorů na “Škoda přestane prodávat auta se spalovacími motory v roce 2035. Je to jasná věc, změnit už to nejde”

  1. O něčem tak velikém a zásadním by se mělo vyhlásit referendum, a né že si pár bláznů tam nahoře prostě rozhodne za všechny občany.

    1. Tak s tím plně souhlasím a měli bychom tyhle referenda začít protlačovat nahoře čím dál častěji, protože tihle blázní si dělají co chtějí a taky mně to už nebaví od vele slavného C-19.

    2. Prosìm Vàs, je to pouze ubohà chimèra těch šìlenců nahoře – ani za 30 let to nebude splnitelnè, protože automobil s nulovým dojezdem si nekoupì ani ten největšì/ nejbohatšì blàzen.
      Elektromobily majì dojezd ubohých několik set kilometrů, to je zatìm blbost, aby si to někdo pořizoval.
      V dalekè budoucnosti, až budou výrazně silnějšì akumulàtory ano, ovšem nynì jsou to pouhè výkřiky do naprostè temnoty.

  2. V podstatě jste si odpověděl sám – vlastnit vozidlo resp. jezdit s ním bude opět výsadou těch, kteří na to budou mít. Tedy nebude potřeba tolik elektriky, tolik elektráren, silnější přenosová soustava, více silnic, více těžby lithia atd. Vrátí se do hry hromadná doprava apod. Lidé budou resp. budeme chudí, ještě víc se otevřou nůžky, zmizí střední třída a … historie se bude opakovat tak, jako se v cyklech opakovala do nyní. Přeci si nemyslíte, že blahobyt, který tu byl posledních „pár“ let, tu může být udržitelně i nadále. Nemůže. Lidé zase budou obdělávat pole, políčka a zahrádky, aby měli alespoň v sezóně dobré a jakštakš dostupné jídlo. Blbý je, že mraky lidí pole a zahrádky prodali a na nich dnes stojí obchoďáky, solární elektrárny, bytové komplexy a průmyslové zóny. Případně na nich hospodaří zemědělské giganty jako Agrofert apod. Bude hůř, toto je jen začátek ;-) … je to dost černá vyhlídka, ale obávám se, že reálná.

    1. Vždyť se má ukončit pouze výroba, a né definitivně celý provoz všech vozidel se spalovacími motory, ne? Když tak si budeme moci dovézt pořádné auto z USA, nebo dál jezdit v našich starých TDI kotelnách.

  3. Kdepak vemete nabíjecí proud ,když k elektrifikaci bude zapotřebí 2 jaderné elektrárny navíc?A kdepak na to vemou lidé peníze? když dnes si kupujou auta v rozmezí 40-200 000 kč.Kdepak vemete tolik Lithia ?Možná jste mysleli ,ale nenapsali ,že pod elektrickým autem je myšleno vodíkové auto..pořád se ale točíme v kruhu.Kdepak vemete tolik vodíku jako nyní je čerpačkách nafty a benzínu?Porcujete medvěda ,který nejenže ještě nebyl chycen ,ale se ještě ani nenarodil.

    1. Ten, který už nechce čichat rakovinotvorný smog z aut

      Lidi se dělí na vizionáře (jednotlivci), pokrokové (desetitisíce) a zabedněné tupouny (zbylé stádo). Pokrok nezastavíš. Stejně jako skončil parní pohon, lokomotivy na uhlí, skončí teď i spalovací motory, které už dnes patří do historického pravěku. Stejně jako si doma nesvítíš petrolejem, vaříš jídlo na plotně, netopíš si ohněm (uhlím, dřevem) v kamnech, a už si nedovedeš představit nic jiného než světlo na elektřinu, elektrický sporák (na vaření), elektrický bojler (na teplou vodu), elektrický kotel (na topení), tak skončí spalovací motory a budou jen elektrické motory (na jízdu autem), možná i vodíkové (to ukáže čas, vývoj a pokrok). Jedině tupí zabedněnci si mohli myslet, že na všechny ty spotřebiče na elektřinu a i naprosto pro všechny nebude dost elektřiny, ale bylo, je a samozřejmě i bude ! Trh se řídí zákonem poptávky a nabídky, když bude větší poptávka po elektřině, automaticky bude i vyšší nabídka, o tom není sebemenších pochyb, ve vyspělé společnosti s tržním hospodářstvím. Můžou se stavět větrné elektrárny, solární elektrárny, přečerpávací elektrárny, tepelná čerpadla, mořské elektrárny využívající příliv a odliv či vlnobití atd. Elektřiny tedy bude vždy nadbytek. Přítomnost i budoucnost je už jasná, minulost a to co skončilo a skončí v historickým pravěku taky. Už aby to bylo. A pro uspokojení i těch největších zabedněnců, elektrická auta jsou mnohem jednodušší a tudíž budou s minimem poruch a oprav, oproti dnešním autům, kde jsme si jaksi zvykly na neustálý a předražený servis a nekonečné opravy, diagnostiky, mnohé závady ekonomicky neopravitelné. Udržování auta v pojízdném stavu je dnes skoro ekonomická sebevražda.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru