Druhá generace Škody Kodiaq RS sice ještě nebyla potvrzena oficiálně, ale to, že bude, je jasná věc. Automobilka tak samozřejmě ani neprozradila, co ji bude pohánět. To se sice oficiálně nezměnilo, ale neoficiálně už byl pohon prozrazen. Premiéra rychlého Kodiaqu se odehraje na konci roku 2024.
Verze RS mají u značky Škoda dlouhou historii. Nebudeme-li počítat ty úplně historické závodní modely (130 RS, 180 RS a 200 RS), pak sahá do přelomu tisíciletí. Už v roce 2000 byl totiž představen první model, který toto označení nesl. Byla to Octavia RS a poháněl ji přeplňovaný čtyřválec 1,8T 20V se 132 kW/180 koňmi, dosud nejvýkonnější motor. Kromě toho eReSová oktávka dostala trochu přiostřený design jak zvenku, tak i uvnitř. Od té doby se modelová nabídka RS rozšířila i na další modely, včetně SUV Kodiaq.
Škoda Kodiaq RS v první generaci původně přijela s naftovým biturbo dvoulitrem s 240 koňmi a 500 Nm, ale v rámci modernizace jej musela kvůli emisím vyměnit. Pod kapotu tehdy putoval 245koňový dvoulitrový benzinový čtyřválec s nímž zůstala až do nedávného konce výroby.
Podobný motor bude mít pod kapotou i druhá generace Škody Kodiaq RS, jen dostane opět o pár koní navíc. Půjde o tentýž motor, který se nabízí i v nejnovější čtvrté generaci Superbu. O pohon nejvýkonnějšího Kodiaqu v historii se bude starat čtyřválec 2.0 TSI s výkonem 195 kW/265 koní a s točivým momentem 400 Nm. Standardně bude spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a s pohonem všech čtyř kol. Manuál a předokolka pro RS v nabídce nebudou.
Samozřejmostí bude opět pozměněný a zlehka okořeněný design. Ten by se však neměl nijak zásadně odlišovat od současné vrcholné verze Sportline. Tu si můžete prohlédnout na přiložených fotkách.
Škoda již oficiálně potvrdila (stalo se tak tento týden v rámci tiskové konference při prvních jízdách pro novináře), že Škoda Kodiaq RS bude oficiálně představena ještě letos v prosinci. K prvním zákazníkům se tedy dostane přibližně za rok.