Škoda Karoq je oblíbeným modelem a česká automobilka nedokáže zákaznické požadavky uspokojovat a dodávat auta včas. I proto bylo potřeba zvýšit objem výroby. Ten už ale v Kvasinách nemá kam růst, proto se výroba rozběhla v Bratislavě.
Škoda Karoq se společně se SEATem Ateca vyrábí v české továrně v Kvasinách, ale poptávka po něm je velká. Česká značka tak musela řešit, co udělat, aby se dodávky zákazníkům zrychlily. Nakonec se rozhodlo, že s další výrobou pomůže další továrna a volba nakonec padla na bratislavský závod v obci jménem Devínska Nová Ves.
Tady se vyráběly hlavně nejmenší modely Volkswagen up!, Škoda Citigo a SEAT Mii, ale z nich už zbylo jen torzo. Z výrobních pásů tu ale stále sjíždějí modely Volkswagen Touareg, Audi Q7 a Porsche Cayenne. A Karoq se postavil po jejich bok. Výroba byla spuštěna koncem minulého týdně, první modely Karoqu opustily továrnu v pátek 23. října.
Výroba je řešena hodně zajímavě, protože tu jsou stále původní výrobní linky, žádná další pro Karoq přistavěna nebyla. Karoq se tak montuje přímo na stejné lince, jako Volkswageny up!, eco up!, e-up! a SEAT Mii Electric. A to rozhodně není jednoduchá záležitost. Vždyť jde o zcela odlišné auto s odlišnými rozměry, hmotností, ale také se zcela odlišnými díly, z nichž se skládá. Bylo to složité nejen z pohledu zaměstnanců, samotné linky, ale i z pohledu logistiky dílů. Podvozek bude vyráběn přímo v Bratislavě, ale třeba karoserie bude vznikat v České republice a na Slovensko se bude dovážet. Vyskladňované jsou na konci lakovny, odkud putují do montážní haly.
I kvůli rozšíření výroby nabral závod na 500 nových zaměstnanců. V plánu je vyrábět v řádech desetitisíců kusů modelů Karoq. Tahounem výroby by měl být Karoq s benzinovým motorem 1,5 TSI ve verzích s manuální předovodkou i s dvouspojkovou převodovkou DSG. S montáží sesterského modelu SEAT Ateca se na Slovensku nepočítá.