Kdo by to býval řekl, že na první pohled obyčejný vyhýbací manévr, kterému se říká losí test, potrápí takovou spoustu aut. Ačkoliv se jejich konstrukce, bezpečnost a jízdní či bezpečnostní asistenti stále zlepšují, vše nakonec rozhoduje staré dobré rozložení hmotnosti a rychlost.

Losí test simuluje náhlý úhybný manévr před překážkou, která se z ničeho nic objeví na silnici. K jeho zvládnutí je potřeba nejen správný vůz, ale také správné reakce řidiče. Španělskou redakci km77.com rozhodně můžeme považovat za experty v losích testech. Jejich tratí projelo takřka každé nové auto a faktem je, že bez ztráty květinky to zvládla jen hrstka z nich. Mezi ty, které si rozhodně moc dobře nevedly, patří například i elektrická verze SEATu Mii, tedy sourozenec Škody Citigoe iV. Obě auta jsou totožná, test Mii se tedy dá považovat za bernou minci i v případě škodovky.

Po hybridním Superbu losím testem neprošla ani Octavia kombi. Vyhýbací manévr vůbec nezvládla

Problém mělo malé Mii ve všech rychlostech převyšujících 70 km/h. Už při 73 km/h je patrné, že řidič má plné ruce práce a auto nechce držet volantem zvolený směr. Nejnáročnější to pro auto bylo při rychlosti 79 km/h, kdy mělo tendence zvedat kolo ze země a zdemolovalo kužely, kterými byla vytyčená trať. Problém může být právě v zástavbě elektrického pohonu a baterií. Ty jsou pod podlahou a měly by tedy snižovat těžiště, ale maličkému městskému autu zjevně nesedí rozložení hmotnosti.

Jak jsme ale řekli, jde o městské auto. Právě v ulicích sice k nechtěnému losímu testu může snadno dojít, ale v rozhodně menších rychlostech, které by autu už neměly dělat problém. Ve městě se pak může hodit ovladatelnost SEATu Mii, kterou španělská redakce vyzkoušela v rámci slalomu. V tomto případě už si elektrická nákupní taška vedla dobře.

Výše zmíněné přirovnání k elektrické Škodě Citigoe iV nebylo náhodné. Obě auta, kromě prakticky totožného designu, disponují i totožnou technikou. Obě mají vpředu uložený elektromotor o výkonu 83 koní a točivém momentu 212 Nm.

Baterie mají kapacitu 36,8 kWh a dojezd obou aut se pohybuje kolem 260 km. Na rozdíl o škodovky ale v Česku elektrické Mii k dostání není. Už během příštího roku ovšem sourozenecká značka SEATu, CUPRA, i na český trh uvede malý elektromobil CUPRA el-Born