Několik dní po oficiální prezentaci v Barceloně se značka CUPRA představí mezinárodnímu publiku na Ženevském autosalonu 2018. Nová sportovní značka bude mít svou vlastní expozici v sousedství značky SEAT.
CUPRA e-Racer: světová premiéra pro první 100% elektrický závodní cestovní vůz na světě
CUPRA se samozřejmě chystá vstoupit do světa motoristického sportu. CUPRA proto převezme veškerou odpovědnost a práci, vykonávanou dosud divizí SEAT Sport. CUPRA tím naváže na více než 40 let účasti značky SEAT v motoristickém sportu, ale nová značka si je zároveň vědoma toho, že vývoj závodní techniky se bude ubírat směrem k alternativním pohonům. Cílem značky je ukazovat cestu k čistému a hospodárnému motoristickému sportu.
CUPRA e-Racer bude proto hrát velmi významnou úlohu v expozici značky CUPRA na Ženevském autosalonu 2018. SEAT je od roku 2014 s vozem Leon Cup Racer jednou z nejvýznamnějších značek v mezinárodních závodech cestovních vozů TCR, nemluvě o tom, že SEAT Sport vyrábí veškeré závodní vozy koncernu Volkswagen pro účast v TCR (Audi RS3 LMS a Volkswagen Golf GTI TCR) na regionální i mezinárodní úrovni.
CUPRA e-Racer je závodním vozem se 100% elektrickým pohonem. Jeho základem je Cup Racer se spalovacím motorem. CUPRA e-Racer je nejen mnohem čistější a ekologičtější, ale také výrazně tišší. Přesto nabízí pozoruhodné výkony, jimiž v některých ohledech tradiční závodní vozy dokonce překonává. Kromě toho má řadu dalších předností. Mezi ně patří například elektromotor s mnohem jednodušší konstrukcí, která klade výrazně menší nároky na údržbu. A CUPRA e-Racer je především hospodárnější, protože využívá téměř veškerou dodávanou energii, zatímco spalovací motor využívá v nejlepším případě maximálně 30 % energie, obsažené v palivu. Ve fázích brzdění a zpomalování probíhá navíc rekuperace, tedy zpětné získávání kinetické energie pro pozdější použití k pohonu. Elektromobil poskytuje maximální točivý moment v okamžiku sešlápnutí pedálu plynu, takže nabízí mnohem lepší zrychlení. Pro dosažení maximálních jízdních výkonů již tedy není nutné dosáhnout určitých otáček za minutu. Ze stejného důvodu není zapotřebí ani převodovka.
CUPRA e-Racer je skutečným závodním vozem, který poskytuje trvalý výkon 300 kW a nejvyšší výkon až 500 kW.
Záměrem konstruktérů závodního vozu CUPRA e-Racer bylo dosáhnout výkonových parametrů konvenční verze, a doložit tak na všech úrovních technické know-how značky CUPRA. CUPRA e-Racer se v průběhu roku 2018 představí na vybraných akcích. Se závody cestovních vozů s čistě elektrickým pohonem se počítá od roku 2019. Tyto závody budou svým formátem, délkou i zážitky pro jezdce, týmy a fanoušky zcela odlišné, mnohem aktivnější, neuvěřitelně dynamické, intenzivní a vzrušující.
Výstavní premiéra modelu CUPRA Ateca
CUPRA je výjimečná značka, jejímž cílem je oslovovat zákazníky, kteří hledají přesně to, co nová značka nabízí: jedinečnost, sofistikovanost a sportovní výkony. Modely CUPRA budou i nadále ztělesněním sportovního ducha a všestrannosti, rychlé na závodním okruhu a komfortní i praktické v každodenním provozu, ale také elegantní a sofistikované. CUPRA je novou interpretací moderního sportovního zaměření a individualizace.
Jednou z dalších hlavních hvězd v expozici značky CUPRA bude CUPRA Ateca, která oslaví v Ženevě svou výstavní premiéru. CUPRA Ateca je SUV, jež signalizuje začátek nové éry a je ideálním vozem pro uvedení značky CUPRA. Je to jedinečný model ve svém segmentu, který byl dosud vyhrazen pouze prémiovým značkám.
Označení CUPRA bylo vždy symbolem pozoruhodné rovnováhy mezi potěšením z jízdy a praktičností v každodenním provozu. Ne každá značka dokáže nabídnout preciznost a sportovní charakter jako CUPRA a zároveň i automobil, který lze používat pro přepravu dětí do školy, pro nákupy nebo cestování s velkým množstvím zavazadel a vysokou úrovní jízdního komfortu. Nová CUPRA Ateca dokonale kombinuje elegantní a dynamický design s prostorným interiérem a velkým zavazadlovým prostorem.
Motor 2.0 TSI nového modelu CUPRA Ateca poskytuje nejvyšší výkon 221 kW/300 koní. Jedná se o jeden z technicky nejvyspělejších motorů na trhu, který je vybaven novým filtrem pevných částic pro zážehové motory, díky němuž splňuje nejpřísnější emisní limity. Motor s vylepšeným a intenzivnějším zvukovým projevem je doplněn nově vyvinutou 7stupňovou převodovkou DSG, která se vyznačuje sportovnější charakteristikou s rychlejším, hladším a preciznějším řazením. Tím jsou zaručeny vynikající provozní vlastnosti s nízkou spotřebou paliva a emisemi.
CUPRA Ateca je vybavena systémem pohonu všech kol 4Drive, jedním z nejbezpečnějších a nejvyspělejších systémů svého druhu na světě. Systém 4Drive analyzuje v reálném čase provozní podmínky, včetně stavu vozovky, rychlosti jízdy, rychlosti otáčení jednotlivých kol, natočení volantu, jízdního stylu nebo aktivovaného jízdního režimu a v případě potřeby rychle a plynule mění rozdělení točivého momentu mezi obě nápravy i jednotlivá kola. Systém 4Drive je optimalizován pro všechny nabízené jízdní režimy: Normal, Sport, Individual, Snow, Off-Road a samozřejmě i CUPRA. Pokud řidič aktivuje voličem jízdních režimů nastavení CUPRA, motor reaguje na povely řidiče okamžitě za odpovídajícího zvukového doprovodu a adaptivní tlumiče DCC (Dynamic Chassis Control) pracují se sportovnější charakteristikou.
CUPRA Ateca nabízí atraktivní vzhled exteriéru. Horní část masky chladiče na přídi má voštinovou mřížku s novým logem CUPRA uprostřed. Nápis CUPRA ve spodní části masky chladiče, nad nárazníkem v exkluzivním designu, je z matného hliníku.
Leskle černé detaily patří mezi charakteristické prvky vnějšího designu modelu CUPRA Ateca. Jedná se například o podélné střešní nosiče, vnější zpětná zrcátka, rámečky oken, boční ochranné lišty, kola, masku chladiče, přední spoiler, zadní difuzor a aerodynamické plochy po stranách zadního okna. Exkluzivitu vozu umocňuje uvítací osvětlení, které promítá název a logo CUPRA na povrch vozovky. Sportovní charakter a eleganci tohoto jedinečného a dynamického SUV zdůrazňují působivé černé brzdové třmeny, sportovní zadní nárazník, logo CUPRA v odstínu mědi na víku zavazadlového prostoru, čtyři koncovky výfukové soustavy na okrajích zadního difuzoru a exkluzivní 19“ kola z lehké slitiny, opracovaná diamantem, s logem CUPRA. Na výběr je šest barev karoserie: modrá Energy, červená Velvet, stříbrná Brilliant, šedá Rodium, černá Magic a bílá Nevada.
Výplně dveří v interiéru jsou čalouněny materiálem Alcantara. Hliníkové prahové lišty rozzáří při otevření dveří osvětlené logo CUPRA. Rovněž pro čalounění sedadel je použita Alcantara, černá s prošíváním v odstínu mědi. Boční polštáře sedadel mají povrchovou úpravu ve stylu uhlíkových vláken. Prošívání v odstínu mědi zdobí rovněž sportovní volant a hlavici páky voliče, obšité kůží. Pedály jsou hliníkové. Rámečky výdechů ventilační soustavy mají leskle černou nebo chromovanou povrchovou úpravu, což platí i pro obložení středové konzoly. S logem CUPRA se řidič a cestující setkávají na volantu, podlahových rohožích, klíčku a dotykovém displeji multimediálního systému, který vítá řidiče při spuštění motoru.
Sériová výbava modelu CUPRA Ateca vychází ze tří základních pilířů, jimiž jsou vyspělá technika, design a bezpečnost. Její součástí jsou proto systémy, mezi něž patří bezklíčkový přístupový systém s tlačítkem pro spuštění a vypnutí motoru, bezkabelová nabíječka, zesilovač signálu GSM, prostorový kamerový systém s rozsahem snímání 360°, navigační systém plus s 8“ dotykovým displejem, adaptivní tlumiče DCC (Dynamic Chassis Control), digitální panel přístrojů a parkovací asistent.
Z nejdůležitějších prvků výbavy na přání stojí za zmínku především paket Performance, který zahrnuje 18“ vysokovýkonné brzdy Brembo s černými brzdovými třmeny, sedadla čalouněná kůží a pakety ozdobných prvků z uhlíkového kompozitu pro exteriér a interiér, které zahrnují zadní spoiler, kryty vnějších zpětných zrcátek a ozdobné obložení přístrojové desky. Od poloviny roku 2019 budou nabízena exkluzivní anatomická sedadla CUPRA.
Nová Ateca CUPRA se vyznačuje výjimečnou jízdní dynamikou a vynikajícím komfortem odpružení díky nízkému těžišti a efektivnímu nastavení podvozku s precizním a pohotovým progresivním řízením.
CUPRA Ateca dosahuje nejvyšší rychlosti 245 km/h a z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit za pouhých 5,4 sekundy.
Přestože se SUV těší rostoucí oblibě, není v současnosti na trhu mnoho modelů, jako je CUPRA Ateca. Proto se tento model stane prvním pilířem značky, která vyplní mezeru mezi sportovními verzemi vozů SEAT a motoristickým sportem.
SEAT Leon CUPRA R ST
Hlavní pozornost na Ženevském autosalonu bude sice zaměřena na značku CUPRA, ale také produktová řada značky SEAT bude na výstavišti zářit. Ve zvláštní míře to platí pro nový Leon CUPRA R ST s motorem 2.0 TSI o výkonu 300 k, pohonem všech kol 4Drive a převodovkou DSG.
Model Leon CUPRA R ST s atraktivním lakem karoserie v odstínu šedá Magnetic bude individualizován svými logy v odstínu mědi, použitém také na exkluzivních 19“ kolech. Ta jsou vybavena pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2. Vpředu jsou navíc pozoruhodné brzdy Brembo. Ozdobné prvky v odstínu mědi obdržel také impozantní nárazník vpředu s nově navrženými otvory pro přívod vzduchu na okrajích.
Z uhlíkového kompozitu jsou vyrobeny kryty vnějších zpětných zrcátek, přední spoiler, nový zadní spoiler, kryty bočních prahů a zadní difuzor. Exkluzivní a působivé dvojité koncovky výfukové soustavy ústí na obou stranách zadního difuzoru.
Při nastupování do interiéru přivítá řidiče hliníková prahová lišta s logem CUPRA R ST. Výplně dveří jsou čalouněny tkaninou se vzhledem uhlíkových vláken. Po stisknutí tlačítka pro spuštění motoru se na 8“ barevném displeji na konzole s vyrytým nápisem „CUPRA R“ zobrazí uvítací stránka v exkluzivním stylu modelu CUPRA R ST. Interiér navíc zdobí detaily v odstínu mědi na výdeších ventilační soustavy, středové konzole, logu SEAT na volantu a na prošívání anatomicky tvarovaných sedadel i volantu, čalouněných materiálem Alcantara. Panel přístrojů je digitální.
Výroba modelu SEAT Leon CUPRA R ST bude zahájena v prosinci 2018 a vozy budou manuálně dokončovány v provozech značky CUPRA.
SEAT Leon s novým motorem 1.5 TSI EVO
Další významnou novou verzí modelové řady Leon v expozici značky SEAT bude Leon poháněný motorem 1.5 TSI EVO 150 koní nejnovější generace. Zážehový čtyřválec je vybaven přímým vstřikováním common rail s tlakem 350 barů, přeplňováním výfukovým turbodmychadlem a vylepšeným systémem deaktivace poloviny válců ACT (Active Cylinder Management). Jednotka 1.5 TSI splňuje nejpřísnější emisní normy díky filtru pevných částic nové konstrukce pro zážehové motory. Leon s tímto motorem nabízí nižší spotřebu paliva a emise při zachování mimořádné úrovně výkonových parametrů. Leon 1.5 TSI bude možné objednávat od léta.
SEAT Ibiza TGI FR
Nejekologičtější SEAT Ibiza, Ibiza TGI s pohonem na CNG, bude v expozici značky SEAT poprvé vystavena ve sportovní verzi FR. Kromě již nabízených výbavových linií lze tento model nyní objednávat i se stupněm výbavy FR. SEAT tím potvrzuje mimořádné postavení své techniky pohonu na CNG.
Digitální panel přístrojů SEAT
Digitální panel přístrojů SEAT bude patřit mezi hlavní novinky Ženevského autosalonu 2018. Digitálním panelem přístrojů budou vybaveny vozy CUPRA Ateca, SEAT Leon CUPRA R ST, Leon 1.5 TSI EVO FR a Arona. Digitální panel přístrojů má podobu interaktivního displeje s moderním designem, mimořádnou funkčností a možností individualizace podle představ řidiče. Pro modely CUPRA byl vyvinut exkluzivní sportovní režim s ještě přehlednějším zobrazováním otáček a rychlosti jízdy a ještě emocionálnějším nábojem.
CUPRA je jednou z nových dceřiných společností automobilky SEAT
SEAT reorganizuje svou strukturu s cílem vytvořit holding, který bude kromě hlavního předmětu podnikání zahrnovat také interní start-upy, jako jsou SEAT Metropolis:Lab, CUPRA a XMoba, představená nedávno na kongresu MWC (Mobile World Congress) v Barceloně. Společnost se tímto uspořádáním snaží diverzifikovat své podnikání a rozvíjet nové modely, které by se mohly stát ziskovými, a to při současném posilování své finanční situace.
SEAT je jednou z nejrychleji rostoucích značek v Evropě a v současnosti se nachází ve skvělém postavení pro uvedení značky CUPRA. CUPRA bude navíc zahrnovat kompletní divizi motoristického sportu. Oblast, za kterou dosud neslo odpovědnost oddělení SEAT Sport, bude přímo integrována do nové značky.