Sabine Schmitz byla „královnou Nürburgringu“, ale v březnu roku 2021 nás bohužel na následky vážné nemoci opustila. Její um za volantem a speciálně na tomto epickém německém okruhu byl ovšem brilantní, jak dokazuje za volantem BMW M5 generace E39. Video natáčelo na on-board kameru auto za ní, kterým nebylo nic jiného než Porsche 911 GT3 generace 996.
Ve videu je vidět, že Sabine Schmitz s BMW M5 jede neustále na hranici přilnavosti pneumatik a často i za ní, v lehkém powerslidu. Často tak musí provádět korekce volantem, protože auto se dostává do přetáčivého smyku. Rozhodně to tedy není žádná výletní jízda. Řidič Porsche za ní si i se svým spolujezdcem její jízdu užívají, což je z jejich reakcí ve videu vidět.
Z videa je patrné, že M5 je na dlouhých rovinkách rychlejší, ale 911 GT3 jej vždy dokáže dojet před zatáčkou, protože i díky své nižší hmotnosti může jít později na brzdy. Lepší má díky lepší trakci na zadních hnaných kolech i výjezdy ze zatáček.
Podle videa se dá odečíst čas tzv. BTG (Bridge to Gantry), který se počítá od prvního mostu po vjezdu na trati po poslední portál na nejdelší rovince Döttinger Höhe, kde se na trať v rámci turistických jízd vjíždí a sjíždí. Z videa z Porsche se dá odečíst 8 minut a 42 sekund, Sabine v BMW M5 to tedy bude mít velmi podobně. Podle wikipedie prý dokáže BMW M5 E39 zajet kolo na Severní smyčce Nürburgringu za 8 minut a 20 sekund, neudává se však, zda jde o čas celého kola anebo jako v tomto případě o čas BTG.
Do jisté míry to bude způsobeno i faktem, že obě auta se musela proplétat provozem, protože po trati jezdila pomalejší auta i motorky. A těsně po začátku 7. minuty je vidět i jedoucí autobus.
M5 je sice výkonnější, ale těžší a pomalejší
Obě auta mají i odlišné pohonné ústrojí. BMW M5 (E39) pohání vpředu uložený motor BMW S62. Jde o 4,9litrový atmosféricky plněný vidlicový osmiválec, jehož maximální výkon je 294 kW/400 koní při 6600 otáčkách za minutu a točivý moment vrcholí 500 Nm při 3800 otáčkách za minutu. Zrychlit z 0 na 100 km/h zvládlo auto za 5.3 sekundy a maximální rychlost byla omezena na 250 km/h, ale v testech prý auto zvládalo přes tři sta. Poháněna jsou pouze zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku.
Oproti tomu Porsche 911 GT3 (996) mělo vzadu uložený atmosférický 3,6litrový šestiválcový motor s protilehlými písty (tzv. boxer). Výkon byl o něco nižší než u bavoráku, jeho maximum je 280 kW/381 koní v 7200 až 7400 otáčkách za minutu. Točivý moment vrcholí v 5000 otáčkách za minutu 370 až 385 Nm podle verze. Akcelerace z místa na stovku se odehrála za 4,5 sekundy a maximální rychlost byla 306 km/h.
Porsche navíc mělo i hmotnostní výhodu, protože oproti bavoráku váží asi o tři metráky méně. Zatímco BMW ukáže na váze něco přes 1,7 tuny, tak Porsche jen něco přes 1,4 tuny.
Ačkoli jsem ji měl a pořád mám rád, je jasné že staré BMW nemá šanci na nové Porsche. Její řidičské umění bylo famózní a sledovat ji na nord slajf bylo super… Ale její limity byly dalko za limity starého obtloustlého BMW… Klid její duši ❤️