Citroën před pár dny představil svoji novou vlajkovou loď C5 X. Nabízet ji bude jen s benzinovými a s plug-in hybridními motory, nafta v nabídce nebude. A už brzy nebude u Citroënu v nabídce vůbec, potvrdil to šéf značky.
Konec vývoje spalovacích motorů se šíří automobilovým světem jako mor. Takové rozhodnutí oznamuje jedna značka za druhou, některé končí vývoj spalovacích motorů absolutně, jiné (například Renault) jen s naftovými motory. Může za to nejen kauza dieselgate, ale i politika Evropské unie, která na výrobce vyvíjí tlak kvůli čím dál přísnějším limitům emisí CO2. Jsou ale šéfové automobilek, kteří si o tom myslí své…
Ovšem šéf značky Citroën Vincent Cobée pro britský magazín Autocar řekl: „Naftové motory mě nechávají úplně chladným. Ještě před pěti lety byl jejich podíl v některých segmentech 80 %, loni už to bylo jen 50 % a v následujících třech nebo čtyřech letech může klesnout až k 15 %.“ Vzhledem k tomu, že naftové motory nebudou některé automobilky prodávat, protože je nebudou vyvíjet, je to docela reálné.
Absolutní konec naftových motorů se ale nejen podle Cobéeho, ale i podle dalších vlivných zástupců automobilek ještě nechystá. Například BMW před časem oznámilo, že jejich konec přijde až přibližně za 30 let.
Som zvedavý čo budete robiť vy eko dementi s batériami po skončení ich životnosti. A verte bude toho svinstva až až. Pre čistú EÚ zamoríte zas Afriku, že?
Konečně!!!