RUF CTR3 Evo

RUF CTR3 Evo se představuje. Má karoserii z kevlaru, 800 koní a skoro tisíc newtonmetrů

Autor: Pavel Srp - Zdroj a foto: RUF Automobile - 19. 8. 2023


Německý úpravce RUF Automobile představil na letošním Monterey Car Week svůj nejnovější počin: CTR3 Evo. Jde o evoluci sportovního auta s šestiválcovým motorem boxer uprostřed, jehož základem je Porsche Cayman.

Nejnovější RUF CTR3 Evo je evolucí staršího RUF CTR3, který byl představen v roce 2007. I nejnovější verze Evo přináší stejný recept od stylingu, přes podvozkovou platformu až po pohonné ústrojí. To je ale opět o něco výkonnější.

Karoserie je vyrobena z kevlaru, přičemž některými designovými prvky připomíná Porsche (a také prvky vozidel Porsche používá), zejména z čelního pohledu je možné vidět inspiraci u Porsche 911, generace 997. Zadní část naopak Porsche nepřipomíná vůbec, dostala čtveřici kruhových světlometů. Vzadu je také velmi nápadný karbonový difuzor s čtveřicí koncovek výfuku a velké přítlačné křídlo, ale naopak chybí zadní sklo.

V blatnících jsou 20″ pětipaprsková kola s uchycením na centrální lakovaná do modré barvy. Pod nimi se nacházejí velké brzdy, které mají karbon-keramické kotouče s průměrem 381 mm a zakusují se do nich obrovské žluté šestipístkové brzdové třmeny.

O pohon se stará vylepšený 3,8litrový benzinový šestiválcový motor typu boxer, který pochází z Porsche 911. Nachází se za sedadly (auto je pouze dvoumístné) a je výrazně upraven. To znamená, že na zadní kola nyní přes 7stupňovou dvouspojkovou převodovku putuje 588 kW/800 koní a 990 Nm. Zajímavostí motoru jsou zejména mazání se suchou olejovou skříní, variabilní časování a zdvih ventilů a přímé vstřikování paliva. To, jakou dynamiku takový motor autu uděluje, ovšem úpravce nezveřejnil stejně jako jeho cenu.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru