2021-porsche_911_gts- (9)

Jediným Porsche, které zatím zůstane se spalovacím motorem, je ikonická 911. Zbytek přejde na elektřinu

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Porsche - 28. 7. 2023


Stuttgartská automobilka Porsche má přesně naplánovanou velkou elektrifikaci všech svých modelů. Až na jeden. Spalovací motor by měl co nejdéle to půjde zůstat pod kapotou 911.

Byla by to svatokrádež, něco, co by pravověrní fanoušci značky asi nerozdýchali. Ne teď, ale co si budeme povídat, připravit se na to musí. Řeč je o elektrifikaci modelu Porsche 911, která ale zatím naštěstí není na pořadu dne. Automobilka místo toho oznámila, že jej se spalovacím motorem udrží na živu tak dlouho, jak to jen půjde. Ostatně, právě kvůli tomu vyvíjela syntetické palivo, a právě kvůli tomu se v Evropském parlamentu tak prala, a stále pere, za to, aby byla syntetická paliva schválena jako ekologická.

To ale neznamená, že by se Porsche stavělo proti elektrifikaci. A ani nemůže, pravidla elektromobilní hry jsou v Evropě nastavena velmi přísně. A automobilce nezbývá nic jiného než se přizpůsobit. To znamená, že do roku 2030 bude z 80 % prodávat výhradně elektromobily. A to naznačuje, že se elektrifikaci nevyhne takřka celá flotila. Ostatně, už je potvrzeno, že po elektrickém modelu Taycan na tento systém pohonu přejde malé SUV Macan. Po něm dostanou elektromotor modely 718 Boxster, 718 Cayman a Cayenne.

Porsche si není jisté přechodem modelu Macan na čistě elektrický. V některých zemích totiž není dost nabíječek

Musíme ale počítat s tím, že právě ani 911 se dříve či později elektrifikaci nevyhne. Často se mluví o tom, že ještě facelift stávající generace zůstane čistě spalovací, ale následná nová generace už bude nabídnuta i s minimálně hybridním ústrojím.

A ona zmíněná syntetická paliva? Zní to jako záchrana spalovacích motorů. Má to ale háček. Jednou z mála automobilek, která do jejich vývoje investovala opravdu velké peníze, je Porsche. Ostatní značky se věnovaly spíše vývoji a zavádění elektromobilů. A pořád platí, že syntetické palivo je velmi drahé a někteří tvrdí, že smysl dává spíše v leteckém průmyslu než v tom automobilovém. Je tedy dost pravděpodobné, že se žádného rozšíření těchto paliv nakonec nedočkáme, byť Porsche pro jejich zavedení to opravdu dělá vše, co může.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru