Historické motivy polepů pro Porsche 911 Dakar

Porsche 911 Dakar se představuje s dalšími novými originálními polepy

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Porsche -  11. 1. 2023


Historie soutěžních speciálů Porsche 911 daleko od zpevněných cest začala ještě před prvním vítězstvím na Rallye Paříž-Dakar v roce 1984. První účasti na East African Safari Rally v roce 1970 zůstávají silnou vzpomínkou. Zatímco styl volitelného designového paketu Rallye pro 911 Dakar silně čerpá z vítězného dakarského vozu z roku 1984, Porsche nabízí tři exkluzivní polepy pro 911 Dakar, které reflektují vzhled účastníků Safari rallye z let 1971, 1974 a 1978.

Rally 1971: Páté místo pro polský tým

Tato akce zavedla účastníky více než 5 000 km přes savanu, pouštní křoviny a terény Keni a je dodnes považována za jednu z nejextrémnějších soutěží vůbec. Porsche se této výzvy poprvé chopilo s továrním týmem v roce 1971. Navenek byly upravené modely 911 S identifikovatelné pouze podle jednoduchých černých obtisků na kapotě, předních blatnících a dveřích.

Přečtěte si také:  Porsche v rámci oslav 75. výročí inovovalo svůj legendární znak. Úpravy jsou to ale decentní

Motivy Rally 1971 pro 911 Dakar se k tomuto designu vracejí a přidávají soutěžní číslo 19, které patřilo k nejúspěšnější 911ce v této rallye – vozu, jenž v roce 1971 skončil pátý s posádkou Sobiesław Zasada a Marian Bień.

Sada potisků od Porsche Tequipment je k dispozici za 4 165 €.

Rally 1974: Björn Waldegård vstupuje do boje

Východoafrická Safari Rally se vyznačovala neuvěřitelně dlouhými etapami – v roce 1974 byl závod rozdělen do tří úseků o délce 1 450 až 2 019 kilometrů, které týmy musely absolvovat za pouhých pět dní. Z 99 přihlášených vozů se do cíle dostalo pouze 16. Švédský šampion Björn Waldegård, který s vozem Porsche vyhrál již dvakrát Rallye Monte Carlo, se dlouho držel ve vedení spolu s navigátorem Hansem Thorszeuliusem na voze 911 Carrera 2.7 RS a do třetí sekce odstartoval s 36minutovou ztrátou na druhé místo. Poškozené zavěšení ho však stálo dalších 72 minut, nicméně nakonec se Waldegård dokázal udržet na druhé příčce.

Přečtěte si také:  Porsche představuje nejsilnější Cayenne všech dob. Má 739 koní a 950 Nm

Pro „válečné zbarvení“ hlavního sponzora byly charakteristické modré pruhy kopírující boční linie jinak bílého vozu. Současné ztvárnění se tomuto tématu věnuje, i když s užšími pruhy doplněnými o logo Porsche na spodních hranách dveří.

Sada polepů Rally 1974 je k dispozici za 4 165 €.

Rally 1978: Legendární závodní design

Björn Waldegård však neskončil. S jedním ze dvou vozů 911 SC skupiny 4, vyrobených speciálně pro tento účel, to Švéd v Keni opět zkusil a rychle ukázal konkurenci, jak vehementně má našlápnuto k vítězství. Nakonec se však Safari Rally opět ukázala jako zrádná: zavěšení, tlumič, poloosa – Waldegårdovo Porsche utrpělo příliš velké poškození, navíc příliš daleko od pomoci mechaniků. Rychlý Švéd se musel spokojit se čtvrtým místem, zatímco jihoafrická posádka Vic Preston Jr. a John Lyall obsadila druhé místo.

Přečtěte si také:  Porsche chtělo ochrannou známku na zvuk svých elektromobilů. I přes přirovnání ke Star Wars nebo Beethovenovi ale pohořelo

Potisky sponzora se skládaly z textury ve tvaru vlny v oranžové či světle a tmavě šedé barvě známé po celém světě díky aktivitám Martini Racing Teamu založenému v roce 1958. Designéři Porsche zde opět perfektně interpretovali historické motivy. Soutěžní číslo 14 na dveřích patřilo stříbrné posádce z Jižní Afriky.

Sada polepů Rally 1978 je k dispozici za 5 950 €.

Všechny tyto sady polepů lze objednat prostřednictvím programu Porsche Exclusive Manufaktur. Sady polepů Rally 1971 a Rally 1974 je k dispozici také jako příslušenství Porsche Tequipment dostupné v Porsche Centrech.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *