Renault představil tři novinky v rámci užitkových modelů: Estafette, Goelette a Trafic. To jsou tři nová jména pro tři velmi odlišné novinky. Jde o spolupráci s Flexis, nezávislou společností založenou skupinami Renault Group, Volvo Group a CMA CGM Group.
Díky nové „skateboardové“ platformě v kombinaci s architekturou SDV budou řešení pro naše zákazníky dokonale přizpůsobena tak, aby je podpořila v energetickém a technologickém přechodu díky dodávkám, které jsou zároveň kompaktní, prostorné a adaptabilní.
Tato nová platforma představuje významný pokrok v konstrukci inteligentních vozidel, nabízí flexibilitu, ergonomii a konektivitu, prakticky nekonečné možnosti přizpůsobení a snížení provozních nákladů, přičemž zaručuje vysokou úroveň bezpečnosti a výkonnosti. Každé z těchto tří vozidel má svou vlastní identitu, která odpovídá specifickým potřebám.
Renault Trafic E-Tech elektrický: moderní a funkční design
Renault Trafic, který se stal skutečnou ságou s více než 2,5 mil. vyrobených vozů, pokračuje ve svém úspěšném příběhu čtvrtou generací.
Renault Trafic E-Tech elektrický vyniká moderními proporcemi a jednoobjemovým designem, který nabízí elegantní a dynamickou siluetu. Díky zmenšenému přednímu převisu a prodlouženému rozvoru jsou kola umístěna na koncích, aby se maximalizoval vnitřní prostor při zachování poloměru otáčení odpovídajícího vozu Renault Clio. Výška menší než 1,90 m zajišťuje snadný přístup do podzemních parkovišť.
Celkové linie vozu jsou plně v souladu s novým designovým jazykem společnosti Renault, které se vyznačují plynulými a zároveň strukturovanými liniemi.
V přední části zdůrazňuje centrální animace technologický charakter vozu a zdůrazňuje podsvícenou horní masku, doplněnou o boční světla DRL, která umocňují jeho moderní, high-tech identitu. V srdci masky upoutá pozornost také podsvícené logo, které svědčí o pozornosti věnované detailům.
Na bocích je pás navržen tak, aby působil asertivním dynamickým dojmem, a poskytuje jemnou vizuální animaci, čímž posiluje dojem pohybu a energie, i když vůz stojí.
V zadní části vozu je vysoká linie, která ladí s bočními okny, asymetrické výklopné dveře s výraznými křivkami a spoiler s deflektory pro optimalizaci aerodynamiky. Zadní světla se vyznačují jedinečným světelným podpisem, který je umocněn 3D reliéfním designem, jenž dodává vozu výrazný a sofistikovaný stylistický rozměr.
Vnímanou robustnost zdůrazňují zrnité černé ochranné prvky spodní části karoserie, jako jsou přední a zadní maska a spodní části dveří, které podtrhují dojem solidnosti ideální pro intenzivní každodenní používání.
Renault Goelette E-Tech elektrický: všestranné vozidlo
Historický užitkový vůz Renault Goelette jezdil na silnicích od roku 1956 po dobu 10 let. Díky své robustnosti a odolnosti a možnosti přestavby se stal jednou z nejoblíbenějších dodávek pro vozové parky nebo živnostníky se specifickými potřebami.
Goelette E-Tech elektrický je navržen tak, aby vyhovoval široké škále potřeb, a je k dispozici ve třech verzích: s podvozkem s kabinou, skříňový a sklápěcí, což nabízí širokou škálu přestavěných vozidel.
Goelette E-Tech elektrický plně využívá výhod nové chytré a flexibilní architektury, kterou umožňuje tato nová generace vozidel, a má jednotnou přední část až po B-sloupek, která je identická s přední částí modelu Trafic E-Tech elektrický.
Zadní část, která není z výroby dokončena, byla speciálně navržena tak, aby na ní bylo možné umístit téměř neomezené množství nástaveb a přizpůsobovat ji dle specifickým potřebám uživatelů jako např. box, sklopný valník a další.
Zadní světla v sobě spojují funkčnost a eleganci a umocňují celkový design vozidla. Díky verzím se schůdky nebo bez nich je Goelette E-Tech elektrický navržen tak, aby se přizpůsobil všem situacím a zároveň nabízel praktičnost a modernost.
Renault Estafette E-Tech elektrický: vozidlo určené pro moderní město
Estafette E-Tech je moderní reinterpretací kultovního užitkového vozu Renault z 60. let, přizpůsobenou požadavkům moderní městské logistiky.
V letech 1959-1980 neslo jméno Estafette více než půl milionu vozů a jeho ikonické jméno je symbolem užitkového vozidla již po několik generací.
Jeho design je do značné míry inspirován konceptem Renault Estafette, který byl představen loni v září.
Jeho kompaktní rozměry s délkou 5,27 m a šířkou 1,92 m umožňují snadné manévrování po městě. Jeho výška 2,60 metru umožňuje pohodlný pohyb osobě vysoké až 1,90 metru po nákladovém prostoru a zajišťuje plynulou cirkulaci mezi kabinou a nákladovým prostorem.
Stejně jako Trafic E-Tech elektrický má výjimečné jízdní vlastnosti, které zajišťují pozoruhodnou obratnost v úzkých ulicích a hustě obydlených městských oblastech.
Estafette E-Tech elektrický, inspirovaný designem modelu Trafic E-Tech elektrický, se vyznačuje velkým trojúhelníkovým čelním sklem, které nabízí panoramatický výhled a zvyšuje bezpečnost a pohodlí při jízdě. Jeho vysoce moderní přední část se vyznačuje výrazným světelným podpisem: světelným pásem zahrnujícím dokonale sladěná světla pro denní svícení, která potvrzují technologickou identitu vozidla. A konečně logo Renault dodává tomuto harmonickému celku střízlivost a eleganci.
Estafette E-Tech elektrický obsahuje prvky určené pro profesionály v městském prostředí, jako jsou posuvné boční dveře s integrovanou neviditelnou kolejnicí pro hladké otevírání.
Boční schůdky na obou stranách usnadňují nastupování a vystupování z vozidla a zlepšují ergonomii pro uživatele.
V zadní části optimalizuje zavazadlový prostor posuvná zástěna s jedním blokem, zatímco schůdky z nerezové oceli podtrhují robustní a technologický charakter vozidla.
Zrnité černé chrániče na horní a spodní části karoserie opticky snižují výšku vozidla a dodávají mu dynamický, moderní vzhled. Tyto černé prvky zároveň posilují robustnost karoserie a nabízejí ideální ochranu pro intenzivní provoz v městském prostředí.
Tato nová řada vozidel se bude vyrábět ve Francii, v závodě v Sandouville, a na trhu bude k dispozici od roku 2026. Další podrobnosti budou zveřejněny v následujících měsících.