Flexis-Renault_Trucks-Volvo_Trucks

Renault a Volvo společně založili úplně novou značku. Jmenuje se Flexis a první model bude v roce 2026

Autor: Radim Plachý - Zdroj: auto.pravda.sk - Foto: Renault - 5. 4. 2024


Nové automobilové značky vznikají stále. Některé z nich přežijí, jiné nikoliv. Automobilky Renault a Volvo teď založily další novou automobilku. Jmenuje se Flexis a její první model by se měl na trh dostat už za dva roky.

Automobilky Renault a výrobce nákladních vozidel Volvo Group založily koncem března nový start-up, který se má stát novým hráčem na poli elektrických užitkových vozidel. Každá z automobilek drží v podniku 45% podíl a má v plánu investovat do něj v příštích třech letech 300 milionů eur. Zbylých 10 % drží společnost CMA CGM prostřednictvím svého energetického fondu PULSE. Ta by měla v příštích třech letech investovat 120 milionů eur.

Flexis bude sídlit ve Francii, kde bude také dodávky vyrábět. Určena pro to má být továrna značky Renault v Sandouville. Do roku 2028 by mělo být do továrny přijato na 550 nových lidí. Název firmy odkazuje na to, že dodávky mají stát na modulární platformě a mají být vysoce flexibilní. Šéf skupiny Renault Luca de Meo se o nich vyjádřil v tom smyslu, že „svým způsobem budou Teslou mezi užitkovými automobily“.

První model by měl být představen už v roce 2026, ale ještě ne pod značkou Flexis. Vyjet by měl zřejmě spíše pod značkou Renault Trucks a rozměry by měl odpovídat Renaultu Kangoo, ale měl by být vyšší. Zároveň by měl nabídnout vnitřní prostor podobný o hodně většímu modelu Renault Trafic. Má jít o řešení zejména pro tzv. doručování „last mile“, tedy nikoliv na dlouhé stakilometrové přejezdy. Přesto by dodávka měla dostat 800V architekturu s možností superrychlého dobíjení. Volit bude možné ze dvou velikostí baterie.

Značka Flexis by měla nabídnout celkem tři řady dodávkových vozidel. Luca de Meo slíbil, že právě díky skateboardové podvozkové platformě by měly tyto dodávky změnit „běžné vnímání dodávky“. Mají se totiž umět dokonale přizpůsobit požadavkům zákazníků, což klasické spalovací dodávky kvůli umístění motoru a zbytku pohonného ústrojí nezvládnou.

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru