Omílat stále dokola fakt, že SUV vládnou světu, je asi zbytečné. Všichni už to ví. I značky, které by ještě před pár lety nad mamutími auty ohrnovaly nos, je dnes nabízejí. Jednou takovou automobilkou, která se vždy specializovala na stylová a sportovní auta, je i Aston Martin. Britský výrobce dlouho odolával, ale nakonec se podvolil a dal vzniknout modelu DBX.
Faktem ale je, že Aston Martin DBX ještě nemá ani jeden jeho majitel. Auto sice bylo uvedeno, ale ještě se neprodává. I tak má podle Lawrence Strolla, miliardáře a zbrusu nového předsedy představenstva značky, obrovský úspěch. Poptávek a objednávek mají prý víc, než čekali, výrobní kapacita na DBX je naplněna až do roku 2021. Pro magazín Autocar se Stroll vyjádřil tak, že továrna v St. Athan, kde se bude DBX vyrábět, byla po koronaviru minulý týden oficiálně otevřena a tak se první zákazníci svých aut dočkají už brzy.
Přiznal také, že ho úspěch tohoto modelu překvapil, ale značka na něj bude rychle reagovat. Prozradil, že od roku 2021 má automobilka v plánu představit několik dalších verzí a derivátů DBX. Právě Autocar už před časem přišel s tím, že by Aston Martin s DBX rád konkuroval třeba BMW X7 a nabídl své SUV také se sedmimístným provedením. Hodně se mluvilo také o verzi kupé. A má to logiku, za kterou rozhodně nestojí jen prodejní úspěch. Automobilku stál vývoj platformy pro své SUV miliony liber a tak je potřeba ji využít na maximum.
Jedním dechem ale Stroll také dodal, že současná doba, je i přes tento úspěch, velmi náročná. Koronavirus zpozdil a na čas odstavil výrobu, Aston Martin musí propustit 500 lidí, aby vše finančně zvládl. Ještě před koronavirem se pak hodně mluvilo o znovuspuštění značky Lagonda, která Astonu Martin patří. A to je v tuto chvíli také u ledu.