Prodejní čísla nelžou. BMW má miliony pádných důvodů, proč stále investovat do spalovacích motorů. Osmiválce v nabídce ponechá

Autor: Radim Plachý - Zdroj: BMW, BMW Blog, The Financial Times - Foto: Pavel Srp - 18. 2. 2025


V posledních letech se většina automobilek zaměřovala hlavně na elektromobilitu. Ostatně, o ničem jiném se poslední dobou nemluví. Je ovšem potřeba si uvědomit, že výrobcům vesměs nic jiného nezbývá. Přesto BMW ukazuje, že spalovací motory rozhodně v nabídce své místo mají a zákazníci je stále chtějí.

Je pravdou, že i BMW podléhá tlakům na elektromobilitu, což ukazuje jeho blízké představení nové generace elektrických modelů Neue Klasse. Německý výrobce také začíná mluvit o tom, že zájem o elektromobily u jeho zákazníků vykazuje mírný růst. Čísla ovšem nelžou. BMW v loňském roce prodalo celkem 2 200 177 aut. Dost pěkné číslo, ovšem jen 368 523 vozů z toho byly bateriové elektromobily. Zbytek si podělila naftová a benzinová auta a s nimi plug-in hybridy. S ohledem na tyto výsledky si mnichovští inženýři a manažeři moc dobře uvědomují, že vykašlat se na vývoj spalovacích motorů by rozhodně nebyl dobrý nápad.

Jochen Goller, člen představenstva BMW pro deník The Financial Times před nedávnem řekl: „Myslím si, že by bylo velmi naivní věřit, že přesun k elektrifikaci bude přímá a jednoduchá cesta. Bude to jízda jako na horské dráze. A to je důvod, proč stále investujeme do spalovacích motorů a moderních plug-in hybridů.“ Víceméně potvrdil slova a kroky dalších výrobců, kteří i přes blížící se konec prodeje spalovacích motorů v členských státech EU, právě tento druh pohonu nechtějí zcela odstřihnout.

Porsche poslouchá své zákazníky. Chystané elektrické modely dostanou i spalovací verze

Goller také dodal, že se BMW už dávno naučilo, že lidé nechtějí být tlačeni do nějaké konkrétní volby. Ostatně, BMW má slogan „Power of Choice“, tedy v překladu „Síla volby“. A u toho by rádo i nadále zůstalo. Proto řadu modelů nabízí stále i s naftovými agregáty. Ostatně říká se (a my si to myslíte také), že je to právě BMW, které dělá jedny z nejlepších naftových motorů současnosti. Je ale fakt, že poptávka po naftě klesá, přesto je zákazníků stále dost na to, aby se BMW vyplatilo tyto motory držet v nabídce.

Podle šéfa výzkumu a vývoje Franka Webera je navíc také potřeba myslet na zákazníky z Ameriky a Středního východu. Kteří prostě milují velké motory a třeba s šestiválcem se jen tak nesmíří. I proto BMW zatím nehodlá, minimálně pro tyto trhy, utnout osmiválce.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

TOPlist
Přejít nahoru