V Praze je několik hlavních dopravních tepen, které jsou řidiči extrémně využívané. Jednou z těch nejvytíženějších je Barrandovský most, který v následujících několika letech projde velkou rekonstrukcí. Změny nejspíš čekají i další vytížená místa, tedy ulice Průmyslová a Kbelská. Hlavní město je chce částečně zahloubit pod zem.
Uleví to celé Praze
Jen v tomto hloubětínském úseku dlouhém přibližně 9 kilometrů jezdí denně až 85 tisíc vozidel. Nová studie počítá se zahloubením části ulic, což by pomohlo celopražské dopravě.
Průmyslový polookruh, který tvoří ulice Průmyslová a Kbelská ve východní části Prahy, je jednou z nejvýznamnějších pražských komunikací. Právě proto Praha řeší, jakým způsobem by se dalo této části metropole dopravně ulehčit. Cílem úprav, které jsou výsledkem obsáhlé studie, je zvýšení plynulosti a bezpečnosti všech účastníků dopravy, tedy jak automobilů či MHD, tak i pěších a cyklistů.
„Ulice Průmyslová a Kbelská, které dohromady tvoří Průmyslový polookruh, dnes reálně plní funkci chybějících okruhů. Musíme ho zkapacitnit, protože to je stavba, která ještě v tomto desetiletí výrazně pomůže plynulosti dopravy ve východní části města. Odstraní kolony a zaručí plynulost provozu. Díky úpravě křižovatek a novému tunelu Hloubětín zvýšíme kapacitu úzkého hrdla Průmyslového polookruhu až o polovinu. Zároveň na povrchu vzniknou nová stromořadí a lepší propojení pro pěší a cyklisty,“ řekl náměstek primátora hl. m. Prahy pro dopravu Adam Scheinherr.
V současné době Průmyslový polookruh částečně nahrazuje chybějící dokončení Pražského okruhu (část 511), jehož dobudování má na starosti Ředitelství silnic a dálnic ČR. V rámci úprav studie navrhuje zlepšení průjezdnosti křižovatek a vytvoření nových připojovacích a odpojovacích pruhů, které by zajistily větší plynulost dopravy. Části zmíněných ulic by měly být v příštích letech zahloubeny, aby řidiči nemuseli čekat v kolonách na křižovatkách, ale celou trasu projeli ideálně bez zastavení.
První práce prý začnou ještě letos
Po celé trase je mimo jiné kladen důraz na zlepšení prostupnosti území pro chodce a cyklisty a dosadbu zeleně. První práce by zde měly začít již v letošním roce, konkrétně by měly být upraveny některé světelné křižovatky a řadící pruhy. Dále bude letos zahájena výstavba dvou podchodů pro pěší pod železniční tratí podél ulice Kbelská. V následujících letech se počítá také s dílčími úpravami křižovatek v Průmyslové ulici a rekonstrukcí mostní estakády přes údolí Rokytky. Na ty by mělo navázat vybudování tunelu mezi ulicemi Poděbradská a Kolbenova a související úprava ulice Kbelská v oblasti Hloubětína.
V ideálním případě by tak práce mohly skončit v roce 2028 s celkovými náklady přibližně 6 miliard korun. Co se týče samotného zahloubení, hlavní město v tuto chvíli projednává studii se základními dotčenými orgány státní správy a dále bude následovat příprava soutěže na projektanta.
Faktem ale je, že Prahu čekají volby, a tak je otázkou, zda se na magistrát za pár měsíců neposadí nové vedení, které by mohlo projekt buď změnit nebo zcela zastavit.
bydlí tam nějaký zastupitel
nebo betonová loby
nebo už je 1.4
další mega projekt, co na magritrátu tahají ze šuplíku
už si je ani nepamatuji
Radiála Radlice Zlíchov
Hloubětínský polookruh
Okruh Běchovice
pak nás čeká Přestavba Smíchovského nádraží
tam nový terminál Mhd +bus
Tunel Praha Beroun železnice
ano to je z jiných peněz, možná něco pošle Eu
a okruh spojující středočeská města
jsem zvědavý co se za mého života podaří