Barrandovsky_Most_Praha

Oprava Barrandovského mostu bude dopravní peklo pro všechny řidiče. Jak ale ukazuje TSK Praha, je naprosto nezbytná

Autor: Anina Russová - Zdroj: TSK Praha - 10. 2. 2022


K dopravnímu kolapsu v Praze stačí málo, často jen dopravní nehoda na nějakém frekventovaném úseku. Každoročně k němu přispívají také opravy a rekonstrukce pražských silnic, které se někdy tváří, že snad nikdy nebudou mít konce. A kolony, které kvůli tomu vznikají, také. V následujících letech k pořádným kolonám zcela jistě přispěje i velká rekonstrukce Barrandovského mostu. Jakkoliv to bude pro řidiče peklem, v konečném důsledku ji jistě ocení. Pokud by k ní totiž nedošlo, most by nemusel vydržet.

Do mostu zatéká

Každé mostní dílo musí ve svém životním cyklu projít kompletní rekonstrukcí a výměnou některých částí, ale takto zásadní rekonstrukcí Barrandovský most nikdy neprošel. I kvůli tomu už se potýká s celou řadou viditelných i skrytých závad. Nejvážnějším problémem je, že zatéká do špatně zainjektovaných kabelových kanálků a dochází k oslabení předpínací výztuže v rozsahu od 5 % až po 50 %. Dalším problémem jsou průsaky způsobené již nefunkčním hydroizolačním systémem pod svodidlovými zídkami, lokálně poškozené hydroizolace pod vozovkou, trhliny ve stěnách komor a poškozený odvodňovací systém mostu, jež vyvolává degradace betonu a korozi betonářské výztuže.

Přečtěte si také:  Připravme si nervy. Barrandovský most čeká velká rekonstrukce

„Loni jsme dokončili první etapu rekonstrukce Barrandovského mostu a nezadržitelně se blíží začátek té druhé, která už bude mít vliv na pražskou dopravu. Na nejvýznamnější most v České republice, přes který denně přejede víc než 140 000 aut, se téměř 40 let nesáhlo a na jeho stavu je to pochopitelně znát. K jeho opravě se stavíme čelem, protože chceme předejít neštěstím, jako se stala například v Janově nebo před dvěma týdny v Pittsburghu. Oba zřícené mosty jsou podobné konstrukce, jako je Barrandovský most. Uvědomujeme si závažnost rekonstrukce pro pražskou dopravu. Barrandovský most je nenahraditelná dopravní tepna. Proto byla poprvé v historii města veřejná zakázka nastavena tak, že doba rekonstrukce měla stejnou váhu jako cena,“ uvedl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady TSK.

Už má své roky

Nejvytíženější komunikace v Česku, kudy denně projede až 144 tisíc vozidel, má čtyři pruhy v každém směru, přístupná je chodcům i cyklistům. Je klíčovou součástí městského okruhu, objíždějícího užší centrum Prahy.

Přečtěte si také:  Praha má v plánu výrazně rozšířit Jižní spojku. Úpravy si vyžádají velká dopravní omezení

Barrandovský most se řadí mezi nejrozsáhlejší mostní díla v Praze a okolí, budoval se deset let a kompletně byl otevřen v roce 1988 (jižní polovina již v září 1983). Významný dopravní uzel jižní části hlavního města spojuje Braník na pravém břehu a Hlubočepy na levém. Pojmenován je podle čtvrti Barrandov, kam také vede. Mezi lety 1981 a 1990 nesl most jméno Antonína Zápotockého.

Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek