Náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr se jen před několika málo dny na svém facebooku pochlubil s informací, že Rada Prahy odhlasovala vypsání veřejné zakázky na studii, která má prověřit to, jakým způsobem lze rozšířit úsek Jižní spojky mezi ulicemi Vídeňská a 5. května.

Tato studie má za úkol zjistit, jak propojit připojovací a odbočovací pruhy v úseku Vídeňská – 5. května, aby zde Jižní spojka měla 4 jízdní pruhy v obou směrech. Dále také to, jestli a jak jde zjednodušit výjezd z Jižní spojky na ulici Michelskou, jak zpřehlednit nájezd a sjezd na Jižní spojku z ulice 5. května směrem Barrandovský most, a také to, kam umístit nové protihlukové stěny.

Přečtěte si také:  BESIP spouští kampaň k bezpečnosti pracovníků při opravách silnic a dálnic

Adam Scheinherr napsal: „Desetitisíce řidičů denně těmito místy projíždí a zaslouží si, aby cesta z a na strategickou pražskou komunikaci byla bezpečná, plynulá, přehledná a všichni jsme se na ni pohodlně společně vlezli. Jakmile bude studie hotová, její výsledky schválí Rada a vypíšeme veřejnou zakázku na zhotovitele projektové dokumentace a následně zhotovitele samotné stavby.“

Dojde vůbec k realizaci?

Rozporovat nápad Prahy k úpravě Jižní spojky by byl nesmysl. Kdo z vás po této velmi vytížené komunikaci jezdí, ví, že kolony jsou tam na denním pořádku. Jižní spojka nezvládá nápor aut a rozšíření opravdu potřebuje.

Jenže to celé tak trochu působí jako začátek předvolebního boje. Praha zrušila novoroční ohňostroj s tím, že chce ušetřit už tak napnutý rozpočet, který zasáhl koronavirus. Zároveň nutně potřebuje dostavět okruh kolem města, jenž se už řadu let odkládá. A místo toho, aby se všechny dostupné finance daly právě na naplánování a stavbu okruhu, který by výrazně ulevil celému městu včetně Jižní spojky, se zadá studie na její opravu.

Přečtěte si také:  Jste v Praze v karanténě a nechcete si nechat ujít volby? Magistrát připravil speciální drive-in volební místa, kam přijedete autem

Navíc není vůbec jasné a jisté, jak dopadnou volby a tedy jestli současné vedení Prahy zůstane na svých místech. Ve výsledku tak finance vynaložené na studii a první plány mohou skončit v koši. Je tohle risk, který Praha právě teď potřebuje?

Praha už plánuje mýtné za vjezd do centra. Nejdražší to budou mít stará auta a SUV

Znovu více oprav najednou

A má to také ještě jeden háček. V Praze se brzy naplno rozjede velká oprava Barrandovského mostu. Už jen ta vyjde na 600 milionů a ztíží dopravu po Praze a hlavně právě Jižní spojce minimálně až do roku 2025.

Přečtěte si také:  Praha už plánuje mýtné za vjezd do centra. Nejdražší to budou mít stará auta a SUV

Pokud by se obě opravy, byť jen na čas, setkaly, znamenalo by to totální kolaps dopravy. Jen před pár dny skončila jedna oprava části Jižní spojky a kolony často měřily i několik kilometrů. Stačí jen montáž protihlukových stěn a problém je na světě. Doufáme tedy, že si zástupci Prahy dobře rozmyslí, jestli je právě teď vhodná doba na tak velkou opravu a investici a zda ty finance náhodou nejsou potřeba v jiné dopravní oblasti.