Náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr se jen před několika málo dny na svém facebooku pochlubil s informací, že Rada Prahy odhlasovala vypsání veřejné zakázky na studii, která má prověřit to, jakým způsobem lze rozšířit úsek Jižní spojky mezi ulicemi Vídeňská a 5. května.

Tato studie má za úkol zjistit, jak propojit připojovací a odbočovací pruhy v úseku Vídeňská – 5. května, aby zde Jižní spojka měla 4 jízdní pruhy v obou směrech. Dále také to, jestli a jak jde zjednodušit výjezd z Jižní spojky na ulici Michelskou, jak zpřehlednit nájezd a sjezd na Jižní spojku z ulice 5. května směrem Barrandovský most, a také to, kam umístit nové protihlukové stěny.

Přečtěte si také:  Komentář: Cyklopruhy a parkoviště na Plzeňské v Praze vydržely jen chvíli. Kvůli nemocnici musí pryč

Adam Scheinherr napsal: „Desetitisíce řidičů denně těmito místy projíždí a zaslouží si, aby cesta z a na strategickou pražskou komunikaci byla bezpečná, plynulá, přehledná a všichni jsme se na ni pohodlně společně vlezli. Jakmile bude studie hotová, její výsledky schválí Rada a vypíšeme veřejnou zakázku na zhotovitele projektové dokumentace a následně zhotovitele samotné stavby.“

Dojde vůbec k realizaci?

Rozporovat nápad Prahy k úpravě Jižní spojky by byl nesmysl. Kdo z vás po této velmi vytížené komunikaci jezdí, ví, že kolony jsou tam na denním pořádku. Jižní spojka nezvládá nápor aut a rozšíření opravdu potřebuje.

Jenže to celé tak trochu působí jako začátek předvolebního boje. Praha zrušila novoroční ohňostroj s tím, že chce ušetřit už tak napnutý rozpočet, který zasáhl koronavirus. Zároveň nutně potřebuje dostavět okruh kolem města, jenž se už řadu let odkládá. A místo toho, aby se všechny dostupné finance daly právě na naplánování a stavbu okruhu, který by výrazně ulevil celému městu včetně Jižní spojky, se zadá studie na její opravu.

Přečtěte si také:  Pozor na jízdu v zúženém pruhu. Ne všechna auta do něj kvůli šířce smí a ta příliš široká může čekat pokuta

Navíc není vůbec jasné a jisté, jak dopadnou volby a tedy jestli současné vedení Prahy zůstane na svých místech. Ve výsledku tak finance vynaložené na studii a první plány mohou skončit v koši. Je tohle risk, který Praha právě teď potřebuje?

Praha už plánuje mýtné za vjezd do centra. Nejdražší to budou mít stará auta a SUV

Znovu více oprav najednou

A má to také ještě jeden háček. V Praze se brzy naplno rozjede velká oprava Barrandovského mostu. Už jen ta vyjde na 600 milionů a ztíží dopravu po Praze a hlavně právě Jižní spojce minimálně až do roku 2025.

Přečtěte si také:  Dálnice D1 slaví výročí, po 50 letech dostává novou podobu

Pokud by se obě opravy, byť jen na čas, setkaly, znamenalo by to totální kolaps dopravy. Jen před pár dny skončila jedna oprava části Jižní spojky a kolony často měřily i několik kilometrů. Stačí jen montáž protihlukových stěn a problém je na světě. Doufáme tedy, že si zástupci Prahy dobře rozmyslí, jestli je právě teď vhodná doba na tak velkou opravu a investici a zda ty finance náhodou nejsou potřeba v jiné dopravní oblasti.