Zdroj: cs.wikipedia.org

Praha má poslední dobou velké problémy snad se všemi mosty. Některé spadly, jiné před tím zachránila jen uzavírka a další stále chátrají. My všichni, kteří po nich jezdíme, jen doufáme, že ještě chvilku vydrží. S tou výdrží je na tom ale právě Barrandovský most velmi špatně.

Denně přes pražský Barrandovský most projede takřka 150 tisíc aut a od roku 1988, kdy byl postaven, neprošel žádnou větší rekonstrukcí. Ano, prakticky na něj 30 let nikdo ani nesáhl. A následky této laxnosti úřadů teď odneseme my všichni.

Už po roce 2020 totiž tento nejvytíženější dopravní uzel Prahy projde rekonstrukcí. Technická správa komunikací (TSK) by v tuto chvíli mělo finišovat s projektovou dokumentací a vrcholí také soutěž o stavební firmu, která si vezme rekonstrukci na starost. V tuto chvíli je jasné, že během rekonstrukce nedojde k jeho úplné uzavírce, ale i tak to bude dopravní peklo.

TSK předpokládá, že se most bude uzavírat na etapy. My můžeme jen doufat, že vždy půjde o jednu uzavírku, a ne čtyři umístěné hned za sebou, tak, jak to v současnosti funguje ve zcela rozkopané Praze. A přitom uzavírku Barrandovský most zažije už letos, ta prý ale nemá s velkou rekonstrukcí nic společného. Asi trénink pro naše nervy…

Ještě dodáme, že celá rekonstrukce zabere nejspíše několik dlouhých let. Neptejte se, proč. Ani my nechápeme. Je ale pravda, že když se na místě pracuje jen od 8 do 16 hodin a často se používá magické sousloví technologická přestávka, není možné celou opravu zvládnout v rozumném čase. Ostatně, přesně tak je to na stále rekonstruované dálnici D1, jejíž oprava se také protahuje o roky.