Vzpomínáte si na nepokoje, související se proti smrtí George Floyda, které se odehrály v Americe v červnu letošního roku? Při těch lidé demolovali vče, co jim stálo v cestě. Svět obletělo i video zničeného Porsche 911 GT3 RS (997). I když bylo pomláceno a nakonec i zapáleno, stále existuje a jezdí. Přitom vypadá pořád stejně.

Protestující v Americe demolují vše, co jim přijde pod ruku. Uchráněno nebylo ani Porsche 911 GT3 RS

Auto bylo potom na prodej a skutečně se prodalo. Jeho nový majitel s ním ale nic neudělal. Nic. Tak, jak skončilo po protestech, vypadá vlastně i teď. Jen je zbaveno střepů, čisté a mechanicky v pořádku.

Nachází se stále v Americe a ačkoliv nemá zadní ani obě pravá skla, má pomlácené blatníky i zadní sloupky, chybí mu křídlo, je postříkáno nápisy a je ohořelé v pravé zadní části, stále jezdí. A podle videa jezdí skvěle. Jde navíc o model vybavený manuální převodovkou, která je spojena s3,8litrovým šestiválcem typu boxer, jehož výkon je 331 kW/450 koní při 7900 ot./min.

Na to, jak auto aktuálně vypadá, se můžete podívat v tomto videu.

Mimochodem v Kalifornii nemají kontroly na STK, mají tu jen měření emisí, označované jako „smog check“, které musejí každé dva roky absolvovat auta starší šesti let. I to je důvod, proč se s autem nebojí jezdit po silnici. U nás by to šlo do první policejní kontroly a je jedno, jestli je nebo není auto technicky v pořádku. A vlastně je to dobře, protože jakkoliv je jízda s takovým autem dobrodružná, bezpečná příliš nebude…

Přečtěte si také:  To je pořádné retro! Podívejte se na sestřih z Nürburgringu z 90. let. Nabourá i Ferrari F40

ve videu pak ještě uvidíme showroom, v němž je vystaveno nové 1500koňové Bugatti Chirón Pur Sport a další dva „obyčejné“ modely Chirón parkují venku. A konečně i noční život v amerických ulicích, v nichž se rozléhají hlučné výfuky supersportů Lamborghini a dalších podobných aut.

Zajímavé je ale také auto, kterým youtuber jezdí, protože je to dvanáctiválcový „mamut“, tedy Mercedes-Benz S 600 (W140) s laděným výfukem, který zní jako klasické monoposty formule 1.