Porsche na trh přiváží další elektromobil. Tentokrát sportovně laděný Taycan 4S

Autor: Tisková zpráva - 14. 10. 2019


Teprve letos v září proběhla souběžně na třech světových kontinentech mimořádně sledovaná premiéra nového elektrického sportovního vozu od Porsche. A stejná společnost nyní prezentuje Taycan 4S, již třetí verzi tohoto sportovního sedanu.

Nový model je k dispozici se dvěma různě výkonnými bateriemi a disponuje výkonem až 390 kW/530 koní v případě baterie Performance, resp. 420 kW/571 koní s baterií Performance Plus. V návaznosti na provedení Taycan Turbo S a Taycan Turbo je tudíž Taycan 4S novým základním modelem této řady. Standardem je baterie Performance s jednodeskovou konstrukcí a celkovou kapacitou 79,2 kWh. Na přání je k dispozici baterie Performance Plus s dvoudeskovou konstrukcí, známá s provedení Taycan Turbo S a Taycan Turbo. Celková kapacita v tomto případě činí 93,4 kWh.

Tomu odpovídá i výkon a dojezd: s baterií Performance je Taycan 4S schopen dosáhnout výkonu až 390 kW/530 koní v režimu overboost. V případě Performance Plus pak dosahuje výkonu až 420 kW/571 koní. V obou verzích pak Taycan 4S akceleruje z místa na 100 km/h za 4,0 s. Nejvyšší rychlost rovněž v obou případech činí 250 km/h. Dojezd činí až 407 km s baterií Performance, resp. až 463 km s baterií Performance Plus (vždy v souladu s metodikou WLTP) – tedy nejvíce v rámci současné modelové řady Taycan. Maximální nabíjecí výkon (vrcholová úroveň) je 225 kW (baterie Performance), resp. 270 kW (baterie Performance Plus).

Pokrokový způsob pohonu a dynamické výkony

Dechberoucí zrychlení, hnací síla typická pro sportovní vozy a mimořádná úroveň nepřetržitě dostupného výkonu – těmito silnými stránkami řady Taycan se chlubí i nové provedení 4S. Synchronní elektromotor s permanentními magnety na zadní nápravě má aktivní délku 130 mm, a je tedy přesně o 80 mm kratší než odpovídající hnací komponenta u provedení Taycan Turbo S a Taycan Turbo. Pulzně řízený měnič používaný na přední nápravě Taycanu 4S pracuje s proudem až 300 A, zatímco měnič na zadní nápravě zvládá až 600 A.

Hlavní rysy architektury pohonu jsou stejné jako v případě sesterských provedení – dva synchronní elektromotory s permanentními magnety na přední a zadní nápravě (jinými slovy: pohon všech kol) a dvourychlostní převodovka zabudovaná do zadní nápravy. Totéž platí pro systém inteligentního řízení nabíjení a příkladné aerodynamické vlastnosti. Koeficient aerodynamického odporu Cd na úrovni pouhých 0,22 výrazně přispívá k nízké spotřebě energie, a tudíž i k dlouhému dojezdu. Taycan popisují čisté až puristické vnější tvary s typickými prvky Porsche, což platí i pro jedinečný design interiéru se širokým pásem displeje.

Elektromobil Porsche Taycan je tu. Začíná s verzemi Turbo a Turbo S

Ničím neředěný design exteriéru s DNA značky Porsche

Taycan se svými čistými až puristickými tvary signalizuje začátek nové epochy. Současně si však zachovává nezaměnitelnou DNA designu Porsche. Výrazné křivky blatníků při pohledu zpředu vůz výrazně opticky rozšiřují a zplošťují. Boční profil utváří sportovní linie střechy, svažující se směrem k zádi. Typické jsou i plasticky vyvedené boční partie. Uhlazená kabina, zkrácený zadní C-sloupek a zvýrazněná ramena blatníků ostře podtrhávají vzhled celého vozu, jak je pro značku typické. Jsou zde i novátorské prvky, např. logo Porsche se skleněným efektem, začleněné do světelné lišty na zádi vozu.

K rozlišujícím prvkům verze Taycan 4S oproti provedením Turbo a Turbo S patří aerodynamická 19″ kola Taycan S Aero a červeně lakované brzdové třmeny. K dalšímu optickému rozlišení slouží nové tvary předního nárazníku, prahy karoserie a černý zadní difuzor. V základní výbavě najdeme LED světlomety se systémem PDLS (Porsche Dynamic Light System Plus).

Jedinečný design kabiny se širokým pásem displeje

I kokpit svým čistým provedením a zbrusu novou architekturou signalizuje začátek nové epochy. Nejvyšším místem přístrojové desky je samostatný přístrojový štít oblých tvarů. Ten klade jednoznačný důraz na osu řidiče. Centrální obrazovka palubního infotainmentu o úhlopříčce 10,9″ je spojena s (volitelným) displejem spolujezdce v podobě jednolitého skleněného pásu, jenž připomíná černý panel.

Taycan 4S již v základu nabídne interiér částečně čalouněný kůží a přední komfortní sedadla s elektrickým nastavováním v osmi směrech.

S modelem Taycan nabízí Porsche poprvé interiér zcela bez kožených prvků. Udržitelný koncept sportovního vozu na elektřinu podtrhují interiéry využívající pokrokové recyklované materiály.

Podvozkové systémy s centrálním zapojením do sítě

V rámci podvozkové platformy modelu Taycan používá Porsche řídicí systém s centrální sběrnicí. Integrovaný systém Porsche 4D Chassis Control v reálném čase analyzuje a synchronizuje všechny podvozkové systémy vozidla. Taycan 4S již ve standardu používá adaptivní vzduchové odpružení s tříkomorovou technologií vč. elektronického řízení tlumičů PASM (Porsche Active Suspension Management).

Taycan 4S zpomalují brzdy se šestipístkovými pevnými třmeny na přední nápravě s ventilovanými brzdovými kotouči z litiny. Průměr brzdových kotoučů činí 360 mm na přední nápravě, resp. 358 mm vzadu. Na zadní nápravě se používají čtyřpístkové brzdy. Brzdové třmeny jsou lakovány červeně.

Taycan 4S lze již objednávat a k evropským prodejcům dorazí v lednu 2020. Ceny v Německu začínají na 105 607 eur – včetně specifické výbavy pro daný trh a DPH. Ceny pro český trh zatím nejsou známy. 


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru