Fanoušci sportovně laděných aut se spalovacími motory to v následujících letech budou mít velmi těžké. První velký zářez udělá chystaná emisní norma Euro 7. Další a definitivní pak přechod na elektromobilitu. Hyundai má ale v plánu v rámci své divize Hyundai N zákazníkům nabízet spalovací motory co nejdéle to bude možné. V ostré verzi už ale v budoucnu některé modely nekoupíme.
Sportovní divize korejské automobilky modelů s označením Hyundai N jen tak vzdát nechce. A není se co divit, jak recenze, tak zákazníci potvrzují, že jde o skvělá a řidičsky velmi příznivá auta. Nicméně už koncem loňského roku výkonný poradce Hyundai N Albert Biermann naznačil, že modely N se spalovacími motory to v Evropě nebudou mít snadné. Udržet je v prodeji, bude podle něj, zejména v době, kdy začne platit Euro 7, velmi těžké.
V tuto chvíli se zdá, že ty modely, které mají pod kapotou agregát 1.6 T-GDI, by mohly přežít i chystanou novou emisní normu. Jde třeba o i20 N. Horší to ale bude s těmi modely, které pohání dvoulitrový motor T-GDI, tedy třeba i30 N. Už teď je také jasné, že nová Kona ostrou verzi N vůbec nedostane. Jediné, co u ní má Hyundai v plánu, je výbava N-Line. Oblíbený model i30 N by po pár změnách měl být v nabídce i po zavedení euro normy.
Hyundai N skončí se svým dvoulitrem. Na některých trzích ho nahradí 2,5litrovým motorem
To se ale pořád bavíme o Evropě. Jinde ve světě budou emisní normy mnohem volnější, a nejen Hyundai toho hodlá využít. Právě v těchto místech bude Hyundai své ostré modely se spalovacími motory nabízet co možná nejdéle to půjde a nabídka by mohla být velmi zajímavá. „Chtěli bychom pokrýt poptávku zákazníku do doby, dokud nám to umožní předpisy. A nezapomínáme na modely se spalovacími motory. Sice přecházíme na elektromobilitu, ale zároveň bude i více aut se spalovacími agregáty, kterým rozhodně neříkáme ne,“ řekl Till Wartenberg, viceprezident Hyundai N Motorsport.