Německý okruh Nürburgring je spíše pro rychlá auta, pak vás ale překvapí, když na startu turistických jízd uvidíte postarší Peugeot 205. Staré, malé a nepříliš výkonné auto, možná si řeknete, ale počkejte, až se ten z přiloženého videa rozjede.
Na první pohled vypadá zvenku nenápadně. Při bližším pohledu si můžete všimnout červených doplňků a malých log GTi na C-sloupku. A pak se možná podíváte do interiéru. Tady totiž chybí všechny „zbytečnosti“ a naopak je tady bezpečnostní rám. To by jistý potenciál prozrazovat mohlo. Nízká hmotnost sériového auta je tu ještě nižší.
Pod kapotou Peugeotu 205 GTI se montovaly 1,6 litrové motory s výkony 76 nebo 85 kW a větší 1,9 litrové motory s výkony 75, 88, 94 anebo 96 kW. Tenhle kousek ale nemá ani jeden tento původní motor. Pod jeho přední kapotou je totiž upravený motor 2,0 16V z Peugeotu 306 S16. Podle komentářů pod videem dostal upravené vstřikování i zapalováním a dosahuje nyní asi 200koňového výkonu.
Když se na video díváte a uvidíte řidiče s brýlemi a holýma rukama bez rukavic, možná nebudete věřit tomu, že půjde o dobré video. Hned první stovky metrů vás ale přesdvědčí o opaku. Nejen, že dobře zná své auto, ale také dobře zná trať. A to i přesto, že je to Francouz.
Na trati se hned od začátku zavěsí za předchozí generaci Renaultu Mégane R.S., za jehož zadním nárazníkem objede téměř půlku okruhu, nakonec ho ale jeho řidič raději pustí. Stejně jako o chvíli později jiný řidič Porsche 911 GT3. Nakonec nepředjel jen motorkáře na supersportu Yamaha R1…