Šestá generace modelu Opel Corsa bude mít zcela novou konstrukci karoserie, která tvoří základ vysoké efektivity. Corsa nové generace bude mít premiéru ještě před koncem tohoto roku. Bez ohledu na to, zda bude poháněna zážehovým, vznětovým nebo – poprvé – elektrickým motorem, bude nová Corsa profitovat z nižší hmotnosti: Jízdní dynamika se zlepší, spotřeba paliva klesne.
Hmotnost nejlehčí verze Corsy nové generace klesla pod magickou hranici 1000 kilogramů – hmotnost (bez řidiče) pětidveřové verze činí jen 980 kg. Oproti předchozí generaci je nová verze o rozhodujících 108 kg lehčí. To představuje úsporu hmotnosti asi 10 procent, i když nový model má obdobnou délku 4,06 m. Tak velká redukce hmotnosti při zachování rozměrů představuje významný úspěch, ze kterého budou profitovat zákazníci.
Opel Corsa je trendsetterem, bestselerem a favoritem miliónů zákazníků už od premiéry první generace v roce 1982. Od té doby sjelo z výrobních pásů továren v Zaragoze (Španělsko) a Eisenach (Německo) přes 13,6 milionů modelů Opel Corsa pěti generací. Opel nyní připravuje výrobu šesté generace, která bude k objednání už během léta.
Corsa nové generace: Multienergetická platforma umožňuje různé druhy pohonu
Promyšlená lehká stavba vozu se začíná rodit už na počítačích konstruktérů. Cílené využití ocelí různé kvality a inovativní metody spojování dílů přinesly velkou redukci hmotnosti. V konstrukci nové Corsy našly hojné zastoupení díly z vysoce pevných a ultra pevných ocelí.
Oproti předchozí generaci je okovená karoserie (tzv. body-in-white) o celých 40 kg lehčí. Corsa nové generace je postavena na multienergetické platformě pro malé a kompaktní automobily, která umožňuje zástavbu různých druhů pohonu. Zákazníci si budou moci vybrat spalovací motory (zážehové a vznětové) i plně elektrickou verzi.
K nízké celkové hmotnosti přispívají také mimořádně lehké celohliníkové motory a hmotnostně optimalizované nápravy. Kompaktní tříválcové zážehové agregáty jsou přibližně o 15 kg lehčí než obdobně výkonné čtyřválcové motory předchozí generace. Netradičním prvkem v segmentu malých automobilů je hliníková kapota motoru, která je větší a přesto o 2,4 kg lehčí než kapota z ocelového plechu aktuální Corsy. Až dosud byla jediným modelem značky Opel s hliníkovou kapotou motoru vlajková loď Insignia.
Konstruktéři automobilky Opel podrobili redukční dietě i sedadla. Nově optimalizovaná struktura sedadel přispěla k úspoře hmotnosti 10 kg – z čehož 5,5 kg připadá na přední sedadla a 4,5 kg na zadní sedadlo. Konstruktéři automobilky použili také nové lehčí izolační materiály. Všechna tato konstrukční opatření přispěla k výrazné redukci hmotnosti, která v kombinaci s optimalizovanou aerodynamikou a efektivními motory přinese výraznou redukci spotřeby paliva a emisí CO2.
Opel Corsa nové generace bude i jako elektromobil a dostane světlomety IntelliLux LED Matrix
Od modelu Astra po Insignii: Lehká konstrukce má pro Opel strategický význam
Každý ušetřený kilogram hmotnosti se příznivě projeví na akceleraci i při brzdění. Lehká konstrukce má proto pro Opel strategický význam. V tomto směru vytvořila nové standardy aktuální generace modelové řady Astra, která měla premiéru v roce 2015. Evropský automobil roku 2016 je v závislosti na provedení a výbavě až o 200 kg lehčí než jeho předchůdce. Výsledkem je výrazně lepší agilita a jízdní komfort; vozidlo spontánněji reaguje na pedál plynu, řízení je dynamičtější a zážitek z jízdy je mnohem bezprostřednější. A podobný efekt bude mít snížení hmotnosti i v nové modelové řadě Corsa.
Podle stejné filozofie je konstruovaná i vlajková loď Insignia. Díky optimalizovanému prostorovému uspořádání komponentů a použití lehkých materiálů se podařilo u limuzíny Insignia Grand Sport dosáhnout snížení hmotnosti o 175 kg oproti předchozí generaci. Podle motoru a výbavy je aktuální kombi Insignia Sports Tourer lehčí dokonce až o 200 kg oproti porovnatelné verzi první generace.
Také Opel Grandland X byl konstruovaný pro optimální efektivitu a patří k nejlehčím modelům ve své třídě. A Corsa nové generace jde ve stejných stopách důsledné redukce hmotnosti – pro zlepšení jízdní dynamiky, nižší spotřebu energie a snížení emisí CO2.