test-2018-Opel-Insignia-GSi-Grand-Sport-20-CDTI-8A-4x4

Test Opel Insignia GSi Grand Sport 2.0 CDTI BiTURBO 8AT 4×4 (2019)

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 7. 1. 2019


Opel Insignia je v nabídce v mnoha verzích. Od těch běžných, přes outdoorově střižený Country Tourer, až po sportovněji zaměřené GSi. A právě to jsme vyzkoušeli v redakčním testu.

OPC nahradilo GSi

Ty nejsportovnější modely v nabídce opelu v posledních letech zastávaly verze označované jako OPC, u nové insignie se ale německá značka vrátila k označení GSi. Ani to ale není žádnou novinkou, vždyť to používala automobilka v 80. a 90. letech minulého století. Jen si vzpomeňte na Kadett GSi nebo Astru GSi…

Po svezení v nové Insignii GSi to ale dává smysl. Tohle auto totiž není sportovní, ono hlavně lépe vypadá a má (mělo) ty nejvýkonnější motory z nabídky. Je to vlastně podobný recept jaký používá škodovka na své modely RS.

test-2018-Opel-Insignia-GSi-Grand-Sport-20-CDTI-8A-4x4- (2)

Přesto označení OPC v ceníku zůstalo. Jde ale o trojici balíčků, které si můžete objednat pro běžné verze. V rámci těch pak dostanete drobné doplňky exteriéru a interiéru. S technikou nic společného nemají.

Drobně okořeněná zvenku i uvnitř

Opel Insignia GSi vypadá parádně, speciálně v testované červené barvě, k níž se hodí obrovské třmeny předních brzd ukrývajících se pod 20″ disky kol. Ty jsou za příplatek, ve standardu jsou na autě 18″ kola. K tomu se přidává nový přední nárazník se zvýrazněným nasáváním vzduchu, nástavce prahů, malý „kachní ocas“ coby spoiler na víku zavazadelníku, ale i jiný zadní nárazník s jednou velkou koncovkou výfuku v každém z rohů.

Zkrátka nepřišel ani interiér, kde tvoří ten nejvýraznější prvek sportovní sedadla Recaro s hrdě vystupujícím logem GSi. Navíc mají certifikaci AGR a mohou být vyhřívaná i ventilovaná. Sedí se v nich vážně skvěle, jsou ale za příplatek. Vyhřívaný může být ale i volant nebo zadní sedadla.

test-2018-Opel-Insignia-GSi-Grand-Sport-20-CDTI-8A-4x4- (22)

Jsou tu ale samozřejmě i některá technická vylepšení. Mezi těmi hlavními je třeba zmínit přepracovaný podvozek s o 10 mm sníženou světlou výškou. Podvozek je navíc už ve standardu adaptivní FlexRide. Na přední nápravě jsou také již zmiňované velké brzdy Brembo (vpředu jsou kotouče s průměrem 345 mm) a konečně je tu i pohon 4×4 s aktivním dvouspojkovým diferenciálem (ten mají ale i ostatní čtyřkolky modelu Insignia).

Za volantem

Sedadla v testovaném autě jsou skvělá, rozhodně se vyplatí za ně připlatit (i když minimálně 65 tisíc není úplně málo). Posez je vcelku nízký, ovládání bylo v našem případě zcela elektrické a rozsah nastavení velmi bohatý. Stejně jako v případě volantu. Pozice pro řízení je tak zcela bez výhrad a naopak zaslouží pochvalu. Stejně jako prostornost vpředu, ale i vzadu.

Výhrady mám k umístění páček blinkrů a stěračů. Není to pouze u insignie, ale bylo to třeba i u astry. Umístěny jsou totiž výš, než bych čekal a než by se mi líbilo. Vzhledem k tomu, že volant se doporučuje správně držet v pozici “tři čtvrtě na tři”, umístění páček v poloze “za 10 dvě” není úplně ideální. A stejně tak mi vadí rozlišení zobrazení obrazu z couvací kamery. Štvalo mě také to, že po každém startu se automaticky zapnul aktivní asistent vedení v pruzích, naštěstí se dá jednoduše vypnout (dlouhým) stiskem tlačítka před řadící pákou a není třeba se k této funkci složitě proklikávat v menu.

test-2018-Opel-Insignia-GSi-Grand-Sport-20-CDTI-8A-4x4- (32)

Potěšily naopak mechanické ovladače na všechny více či méně důležité funkce. Nastavení klimatizace, aktivaci i deaktivaci asistentů či výšku nebo vzhled head-up displeje tak není třeba řešit přes menu, ale ke všemu jsou tu samostatná tlačítka. Přesto interiér nepůsobí „přetlačítkovaně“ jako ve starších opelech.

Jezdí spíše pohodlně než sportovně

Změna označení z OPC na GSi změnila i chování. Insignia GSi totiž není autem, s nímž byste chtěli jezdit jen po hladkých silnicích, ale je to auto, s nímž bude rádi jezdit každý den. Překážkou nebyly ani velké 20″ disky.

Adaptivní podvozek Flexride má trojici nastavení, která se ovládají jednoduše tlačítky umístěnými před voličem automatické převodovky. Všimnout si můžete tlačítek „tour“ a „sport“. Jejich stiskem jednoduše aktivujete příslušný jízdní režim. Pokud ani jedno tlačítko nesvítí, jedete na normální jízdní režim. V tom sportovním samozřejmě přitvrdí podvozek, ale i řízení a zintenzivní reakce na sešlápnutí plynového pedálu. V takovém režimu je pak auto až neskutečně jisté a stabilní i ve vysokých rychlostech. A to nejen v přímce, ale hlavně v zatáčkách. Režim tour se pak hodí nejvíce do města, protože tlumiče změknou hodně. Mimo město mi více vyhovoval normální jízdní režim.

test-2018-Opel-Insignia-GSi-Grand-Sport-20-CDTI-8A-4x4- (35)

Motor? Už není na výběr

Když před nějakou dobou Opel Insignia GSi přišla na trh, byly v nabídce dva motory – benzinový a naftový. Aktuálně si auto můžete však pořídit pouze v testované vznětové verzi. Benzinový 260koňový dvoulitr musel ustoupit přísným emisním předpisům.

O pohon se tak může starat výhradně dvěma nestejně velkými turbodmychadly přeplňovaný dvoulitr se 154 kW/210 koňmi a 480 Nm točivého momentu. Tento motor se od toho, který si můžete pořídit i v běžné verzi neliší. Spojen je výhradně s pohonem všech kol a automatickou převodovkou.

I když jde o naftový čtyřválec, je docela dobře odhlučněn. Tomu může pomoci ještě příplatková „Odhlučňovací sada“ za 2600 Kč zahrnující laminovaná skla. Jeho projev je ale vlastně bez vzrušení, zátah není nijak masivní a ve spojení s perfektní osmistupňovou automatickou převodovkou se chová spíše klidně. Dokáže potěšit i spotřebou paliva, která se v našem testu pohybovala nejčastěji mezi 8 a 9 l/100 km.

test-2018-Opel-Insignia-GSi-Grand-Sport-20-CDTI-8A-4x4- (6)

Závěr a cena

Insignia GSi je dalším povedeným opelem. Sportovní sice není, pro stahování setinek na okruzích se nehodí, rychlá a jistá v běžném světě ale být umí. Navíc potěší skvělými sedačkami, slušnou spotřebou paliva a velmi jemně řadící automatickou převodovkou. V počasí, které panuje za okny nyní, oceníte i standardně dodávaný pohon všech kol.

Díky bohaté standardní výbavě – nejen co do techniky, ale i co do komfortu – se však cena vyšplhala nad milion korun. Za testovaný liftback Grand Sport zaplatíte minimálně 1 034 900 Kč, za kombi Sports Tourer to bude 1 059 900 Kč.

[td_block_ad_box spot_id=“custom_ad_5″]

[table caption=““ width=“98%“ colwidth=“50%|50%“ colalign=“center|center“]
+,
Design,V nabídce jen jeden motor
Bohatá výbava,Rozlišení couvací kamery a umístění páček pod volantem
Pohodlné jízdní vlastnosti,Pokud chcete sportovní auto‚ poohlédněte se jinde
[/table]

[table caption=“Technické údaje:“ width=“98%“ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ vozu:,Nový
Značka:,Opel
Typ:,Insignia GSi Grand Sport 2.0 CDTI BiTURBO 8AT 4×4
Motor:,řadový čtyřválec
Objem válců:,1956 ccm
Plnění motoru:,2x turbodmychadlo
Palivo:,nafta
Pohon:,4×4
Výkon:,154 kW/210 koní při 4000 ot./min
Točivý moment:,480 Nm při 1500 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h:,7.8 s
Maximální rychlost:,226 km/h
Převodovka:,osmistupňová automatická
Spotřeba paliva (l/100 km):,8.9 / 6.1 / 7.3
Emise CO2:,180 g/km
Objem nádrže:,62 litrů
Délka:,4897 mm
Šířka:,1863 mm
Výška:,1455 mm
Rozvor:,2829 mm
Pohotovostní hmotnost:,1697 kg
Objem zavazadlového prostoru:,490 / 1450 litrů
Ceník:,ke stažení zde
[/table]


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru