Ojetá auta z Německa letos výrazně podražila, meziročně o 17 %

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: Cebia - Foto: Pavel Srp - 8. 6. 2023


Kdo si chce letos koupit ojeté auto z Německa, ten si připlatí. Průměrná cena za ojetinu s německým původem stoupla meziročně o 17,4 % na 453 700 Kč. Zatímco loni se dala v průměru pořídit za 386 500 Kč, letos ji lze tedy pořídit v průměru o 67 200 Kč dráž. Auta s německým původem přitom zdražují více, než zbytek trhu. Průměrná cena všech ojetých aut totiž vzrostla letos meziročně o necelých 10 % na 299 000 Kč.

„Za růstem cen ojetých aut z Německa je především dlouhodobě velký zájem ze strany českých zákazníků,“ říká Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia a dodává, že i vzhledem k nízkému kurzu koruny vůči euru se jedná o markantní zdražení, neboť nižší kurz by měl auta v průměru zhruba o 15 000 Kč zlevnit.

Levnější auta zdražují rychleji

Vysoká průměrná cena za německá auta je dána extrémně velkým zastoupením luxusních vozů, které tvoří 27,9 % nabídky. Pro srovnání celkový podíl ojetých luxusních aut bez ohledu na původ tvoří 12,7 % českého trhu. Pokud by se luxusní auta nebrala v potaz, činí letos průměrná cena za ojetinu s německým původem 249 000 Kč, což je o 25 % více než loni. Levnější auta tedy zdražují ještě rychleji.

Německo se potýká se zvláštním paradoxem. Spousta aut se dováží jen proto, aby se pak prodala jako německá

Průměrné stáří německých aut na českém trhu činí 11 let. Průměrně tato auta najela 155 254 km a většina má motor na naftu (54,7 %). Nejprodávanější značkou je Volkswagen (19,1 %) následovaný Škodou (18,4 %). Na třetí příčce se umístil Ford s 9,5 % trhu, těsně následovaný vozy BMW (8,9 %), Mercedes (8,3 %) a Audi (7,1 %). Veškerá ojetá auta koncernu Volkswagen si nárokují 46,6 % trhu.

Z hlediska modelů vede opět Škoda Octavia, která je však zastoupená jen z 6,8 %. Druhou příčku pak zatím obsadil Volkswagen Golf s vysokým podílem 4,9 % následovaný Škodou Superb (4 %) a Volkswagenem Passat (3,6 %). Mezi 10 nejprodávanějších modelů patří z luxusních značek vozy BMW řada 3 a řada 5 a Audi A4.

Vysoký podíl luxusních aut zhoršuje podvody

„Vysoký podíl luxusních značek ještě zhoršuje podvody, které se u německých aut vyskytují. Možnost vyšších výdělků na luxusních autech láká o to více podvodníky. Podíl aut, která jsou po havárii, dosahuje zhruba 38 % a zhruba 6 % aut je po totální škodě. Stočený tachometr se vyskytuje téměř u poloviny a každé páté auto není ve skutečnosti německé. Určitě se vyplatí být obezřetný a obzvláště drahé auto si před nákupem prověřit,“ říká Martin Pajer z Cebia, která pomáhá motoristům bojovat proti podvodům při prodeji ojetin už 32 let.

Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru