2022-Land_Rover_Defender_130- (5)

Nový Land Rover Defender 130 se představuje. Je o 340 mm delší než 110 a převeze až 8 cestujících

Autor: Josef Pelikán - Zdroj a foto: Land Rover - 31. 5. 2022


Vedle modelových verzí Defender 90 a Defender 110 přináší Land Rover Defender 130 další rozměr do rodiny terénních vozů. Zažít dobrodružství může teď až osm lidí uvnitř automobilu.

Stejně jako Defender 90 a 110 si i nová karosářská varianta 130 své jméno vypůjčila z původní rodiny Defenderů a je inspirována nejdelším provedením v nabídce. Dovoluje zákazníkům bez problémů přepravit až osm osob v jakémkoli terénu a je skvělou ukázkou širokého rozsahu schopností tohoto vozu.

LR Defender 130 se zvenčí i uvnitř vyznačuje řadou vylepšení jak v oblasti designu, tak technologií, které jedinečným způsobem vyvažují komfort s obvyklou odolností a schopnostmi automobilu.

U příležitosti oslav královnina platinového jubilea věnuje značka Land Rover Jejímu Veličenstvu a Britskému červenému kříži na podporu akcí ve Velké Británii právě speciálně upravený Defender 130. Před tím, než bude koncem tohoto roku uveden do provozu, budou na úpravě Defenderu 130 inženýři značky Land Rover spolupracovat se zástupci charitativní organizace, jejíž patronkou je právě Její Veličenstvo královna.

Land Rover podporuje Mezinárodní federaci Červeného kříže a Červeného půlměsíce (IFRC) již od roku 1954 a je hrdý na to, že stále udržuje spolupráci s největší humanitární organizací na světě. Odborníci z globální základny vozového parku IFRC v Dubaji se zúčastnili celosvětového testovacího programu modelu před jeho světovou premiérou v roce 2019.

Ve Velké Británii zakázali reklamu na nový Defender. Z naprosto nepochopitelného důvodu

„Nový Defender 130 přináší nový rozměr schopností naší nejodolnější a nejrobustnější rodiny vozidel. Jeho prostorný interiér nabízí špičkové pohodlí až osmi osobám, což rodinám přináší nespočet možností dobrodružství, a speciální prvky designu vytváří osobitý zážitek z nového Defenderu,“ dodal Nick Collins, Executive Director, Vehicle Programmes Land Rover.

Land Rover Defender 130 má vlastní paletu barev karoserie s novou exkluzivní variantou Sedona Red, která dá vozu ještě více vyniknout. Karoserie je doplněna paketem Extended Bright Pack – dostupným jako doplněk ke stávajícímu paketu Bright Pack – který zvýrazňuje design karoserie povrchovou úpravou Ceres Silver Satin kolem všech dílů dolní části karoserie a předními a zadními ližinami v provedení Noble Chrome.

V interiéru jsou pro všechny cestující ve všech třech řadách sedadel připravena promyšlená úložná a komfortní řešení. Díky tomu Defender 130 uspokojí potřeby cestujících na všech sedadlech, přičemž přístup do prostorné třetí řady se třemi sedadly je ve světlém a vzdušném interiéru bezproblémový.

Design interiéru se vyznačuje novými variantami barev a materiálů, které umocňují zážitek z jízdy v terénu. Nejnovější propojené technologie a podvozkové systémy – včetně nového, většího dotykového displeje Pivi Pro s úhlopříčkou 11,4 palce, standardně dodávaného elektronicky řízeného pneumatického odpružení a systému Cabin Air Purification Plus – poskytují maximální podporu a pohodlí pro výlety do terénu.

Design karoserie

Ikonická silueta Defenderu byla kvůli zvětšení vnitřního prostoru ve všech třech řadách sedadel v zadní části elegantně prodloužena o 340 mm, aniž by byly jakkoliv ohroženy terénní schopnosti vozidla.

Elegantní profil umocňuje zcela nová červená barva karoserie Sedona Red, která je exkluzivně určena pro Land Rover Defender 130 a dodává designu ještě větší sofistikovanost. Všechny vozy jsou standardně vybaveny panoramatickým střešním oknem, přičemž druhé střešní okno nad třetí řadou sedadel je rovněž součástí výbavy všech Defenderů 130.

Aby byl zachován charakteristický design zadní části Defenderu, vytvořili inženýři Land Roveru záď lodě připomínající decentní zvednutí zadní části karoserie. To zároveň maximalizuje bezkonkurenční terénní schopnosti, jež zákazníci od Defenderu očekávají, a zaručuje zadní nájezdový úhel 28,5 stupně. Okolí zadních LED svítilen bylo přepracováno tak, aby byly zachovány tři výrazné linie, které definují boční profil Defenderu, a zároveň se lehce směrem dozadu zvedají.

Střešní ližiny v barvě Narvik Black jsou součástí standardní výbavy a k dispozici je i kompletní nabídka příslušenství karoserie – včetně paketů Explorer, Adventure, Country a Urban.

Prostorný interiér

Značka Land Rover u Defenderu 130 představuje rozšířené možnosti barev a materiálů pro zákazníky hledající ještě vytříbenější zážitek, který je vyvážen drsným a robustním charakterem a vnitřním prostorem větším než kdykoli předtím.

Inženýři vytvořili působivý vnitřní prostor s prvky interiéru, které jako by byly obepnuty bílou karoserií, čímž maximalizovali využitelný vnitřní prostor bez nutnosti velkého vnějšího půdorysu vozu.

Elegantně prodloužená záď vytváří prostor ve třetí řadě sedadel s dostatečnou šířkou pro pohodlné sezení tří dospělých osob bez jakýchkoli kompromisů, zatímco známé tvary Defenderu zajišťují velkorysý prostor pro hlavu ve všech třech řadách. Pohodlí cestujících ve třetí řadě zaručují další prvky, včetně vyhřívaných sedadel, čalouněných loketních opěrek, promyšlených úložných prostorů a USB-C zdířek pro nabíjení mobilních zařízení. Všude jsou rovněž koberečky, které dotvářejí charakter Defenderu 130.

Velká okna zajišťují vynikající výhled ze všech třech řad sedadel a standardně dodávané skleněné panoramatické střešní okno, které je doplněno druhým střešním oknem nad třetí řadou sedadel, dotváří světlý a vzdušný interiér. Ještě více komfortu přináší samostatný systém ventilace pro každou řadu sedadel, přičemž přídavné výdechy ventilace poskytují vyšší výkon topení a chlazení volitelné čtyřzónové klimatizace.

Land Rover Defender V8 se představuje. Přiváží i další speciální edice

Cestující ve druhé a třetí řadě sedadel mají rovněž k dispozici lehké zvýšení pozice sedadel, které zajišťuje vynikající výhled. Nastupování do třetí řady sedadel je snadné, protože sedadla druhé řady lze posouvat a sklápět dopředu. Od zadních dveří mohou zákazníci pomocí tlačítek uvnitř zavazadlového prostoru jednoduše ovládat elektronicky řízené pneumatické odpružení Defenderu, což jim pomůže s nakládáním předmětů na zadní sedadla.

Land Rover Defender 130 nabízí velký a praktický zavazadlový prostor s objemem až 389 litrů, a to i když zadní sedadla zůstanou na svém místě. Pokud nejsou sedadla používána, lze je složit a vytvořit tak velkou ložnou plochu. Pro větší pohodlí jsou sedadla dělená v poměru 40:20:40.

Pro rodiny s menšími dětmi jsou k dispozici kotevní body ISOFIX pro dětské autosedačky až na pěti sedadlech pro cestující, a to na vnějších sedadlech druhé a třetí řady a na sedadle spolujezdce. Pětimístná verze Defenderu 130 nabízí při sklopené druhé řadě sedadel obrovský zavazadlový prostor o objemu až 2516 litrů.

Objem zavazadlového prsotoru3Defender 130 (8 míst)Defender 130 (5 míst)
Složená druhá a třetí řada2 291 litrů2 516 litrů
Složená třetí. řada1 232 litrů1 329 litrů
Všechny řady na svém místě389 litrů

Nová povrchová úprava materiálu – dýha Natural Light Oak – je inspirována naplaveným dřevem a propůjčuje interiéru přírodní, moderní vzhled a je k dispozici jako elegantní doplněk kůže Light Oyster Perforated Windsor. Při této volbě čalounění sedadel jsou horní roletka a prvky palubní desky provedeny v povrchové úpravě Lunar – na pozadí bílého práškového laku Cross Car Beam jsou to prvky, které dodávají větší hloubku a kontrast. Kůže Windsor Vintage Perforated Tan je k dispozici v celé modelové řadě Land Rover Defender, zatímco provedení X-Dynamic lze konfigurovat s látkou Robustec v provedení Duo Tone.

Vpředu je Defender 130 vybaven větším dotykovým displejem Pivi Pro s úhlopříčkou 11,4 palce, který prostřednictvím ostrého a intuitivního displeje umožňuje lepší ovládání hlavních funkcí vozidla. Rozhraní ze zakřiveného skla poskytuje rychlé a moderní funkce a reaguje ihned po nastartování vozidla, má jednoduchou strukturu menu a možnost aktualizace softwaru Over The Air, takže je vždy aktuální.

Řidič si může uspořádání tří panelů přizpůsobit podle svých preferencí a nejčastěji používaných funkcí. Inteligentní systém je schopen učit se řidičovým návykům a podle toho se přizpůsobí, například na začátku podle pravidelné trasy dojíždění navrhne pokyny navigace a zároveň ve známém prostředí prostřednictvím Smart Voice Guidance sníží počet hlasových pokynů.

Nový Land Rover Defender 130 má integrovánu globální lokalizační platformu what3words, která zákazníkům poskytuje přesnou navigaci i na těch nejodlehlejších místech. Britská technologická společnost what3words rozdělila zeměkouli na síť 57 bilionů čtverců o rozměrech 3 x 3 metry, z nichž každý má jedinečnou, snadno zapamatovatelnou adresu složenou ze tří slov.

Integrovaný systém dovoluje zadávat adresy what3words přímo do lišty navigace v infotainmentu Pivi Pro nebo prostřednictvím aplikace připojeného vozu, která bezproblémově spolupracuje se stávajícím připojeným navigačním a mapovým softwarem HERE.

Zákazníci se budou moci nechat za pomoci pouhých tří slov rychleji a pohodlněji přesně navigovat na libovolné místo na světě – ať už jde o hledání ideálního místa k prozkoumání terénu, vyhledání individuálního parkovacího místa nebo určení konkrétního vchodu.

Kvalitu vzduchu v interiéru při každé cestě zvyšuje systém Cabin Air Purification Plus, který si v novém provedení 130 odbývá svou premiéru v modelové řadě Defender. Je součástí standardní výbavy největší varianty Defenderu a je kombinován s technologií nanoe X pro redukci alergenů a odstraňování patogenů, čímž pomáhá výrazně omezit zápach a přítomnost virů. Kromě toho CO2 Management a systém PM2,5 Cabin Air Filtration zlepšují prostředí v interiéru tím, že monitorují vzduch uvnitř a vně vozidla a podle toho přizpůsobují své nastavení, čímž zajišťují cestujícím nejlepší dostupnou kvalitu vzduchu.

Bylo vědecky prokázáno, že pokročilá technologie nanoe X výrazně snižuje výskyt virů a bakterií, a funkce Purge zákazníkům dovoluje prostřednictvím chytrého mobilního telefonu na dálku před vyjetím připravit v interiéru optimální kvalitu vzduchu od samého začátku každé cesty.

Hospodárné pohonné jednotky

Land Rover Defender 130 je k dispozici s výkonnými a hospodárnými elektrifikovanými pohonnými jednotkami, včetně mild-hybridů se zážehovými šestiválcovými motory Ingenium P300 a P400 a šestiválcovými dieselovými motory Ingenium D250 a D300.

Technika Mild-Hybrid Electric Vehicle (MHEV) je základ šestiválcových pohonných jednotek Land Rover Ingenium, které zajišťují plynulé reakce a nižší spotřebu paliva. Využívá 48V generátor BiSG (Belt-integrated Starter Generator), který získává energii běžně ztrácenou při brzdění a zpomalování, ukládá ji a využívá později během jízdy, a zároveň umožňuje rychlejší a efektivnější funkci stop-start systému.

Benzin:

  • P300 – šestiválcový motor o objemu 3,0 litru, MHEV, 300 PS, 470 Nm při 1 500-4 250 ot./min
  • P400 – šestiválcový motor o objemu 3,0 litru MHEV, 400 PS, 550 Nm při 2 000-5 000 ot./min

Diesel:

  • D250 – šestiválcový motor o objemu 3,0 litru, MHEV, 250 PS, 600 Nm při 1 250-2 250 ot./min
  • D300 – šestiválcový motor o objemu 3,0 litru, MHEV, 300 PS, 650 Nm při 1 500-2 500 ot./min

P300 díky šestiválcovému motoru Ingenium o objemu 3,0 litru nabízí lehkost a kultivovanost a zrychlení z nuly na 100 km/h za 8,0 sekundy. P400 zrychlení z nuly na 100 km/h dosahuje za 6,6 sekundy, a to s dostatečným výkonem a kultivovaností.

Vznětové motory Ingenium poskytují vyšší točivý moment, plynulé reakce a vyváženou spotřebu paliva, přičemž čas pro zrychlení z nuly na 100 km/h je u D300 7,5 sekundy. Rovněž varianta D250 díky šestiválcovému motoru s lehkostí dosahuje výkonu 250 koní a točivého momentu 600 Nm a je schopna zrychlit z nuly na 100 km/h za 8,9 sekundy.

Nezastavitelné schopnosti

Každý Defender 130 je standardně vybaven systémem Land Rover Intelligent All-Wheel Drive (iAWD) a osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF. Technologie iAWD účinně a efektivně řídí hnací ústrojí a rozdělování výkonu mezi přední a zadní nápravu a podle potřeby optimalizuje účinnost na silnici a terénní schopnosti.

Každý Defender 130 je vybaven elektronický řízeným pneumatickým odpružením se systémem Adaptive Dynamics a pokročilým systémem Land Rover Terrain Response, který přináší bezkonkurenční schopnosti v terénu a jistotu řidiče v jakémkoli prostředí.

Elektronicky řízené pneumatické odpružení umožňuje křížení náprav až 430 mm a dodatečné zvětšení světlé výšky o 71,5 mm vpředu (73,5 mm vzadu) v terénním režimu, to pomáhá překonávat překážky a při brodění – Defender 130 přebrodí vodu hlubokou až 900 mm. Schopnosti Defenderu v terénu jsou řízeny systémem Land Rover Terrain Response, který řidiči dovoluje prostřednictvím displeje Pivi Pro jemně přizpůsobit nastavení vozidla jakémukoli terénu.

Test Land Rover Defender 110 D240 (2020)

Základ pro všestranné terénní schopnosti Defenderu je architektura D7x značky Land Rover s hliníkovým monokokem. Díky torzní tuhosti 25 kNm/stupeň je Defender třikrát tužší než tradiční konstrukce s karoserií na žebřinovém rámu a představuje základ pro zcela nezávislé pneumatické odpružení, redukční převodovku a systém inteligentního pohonu všech kol.

Defender 130 může táhnout přívěs o hmotnosti až 3 000 kg, přičemž připojení usnadňuje elektronicky řízené pneumatické odpružení ovládané pomocí panelu uvnitř na zadních dveřích. Pro bezproblémové tažení jsou k dispozici odnímatelná a v různých výškách nastavitelná provedení tažného zařízení.

Land Rover Defender 130 v číslech

Délka5 358 mm
Šířka2 008 mm (se sklopenými zrcátky)
Výška1 970 mm
Rozvor3 022 mm
Průměr otáčení (obrysový)12,84 m
Přední převis845 mm
Zadní převis1 491 mm
Nájezdový úhel vpředu37,5 °
Nájezdový úhel vzadu28,5 °
Přechodový úhel27,8 °
Světlá výška290 mm
Křížení náprav430 mm
Maximální brodivost900 mm
Maximální zatížení střechyStatické: 300 kg

Dynamické: 168 kg

Maximální hmotnost přívěsu3 000 kg
Maximální užitečné zatíženíAž 750 kg (8 sedadel); až 800 kg (5 sedadel)

TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru