2021- Land_Rover_Defender_V8_Carpathian_Edition- (3)

Land Rover Defender V8 se představuje. Přiváží i další speciální edice

Autor: Tisková zpráva - Zdroj a foto: Land Rover - 26. 2. 2021


Značka Land Rover představila v rámci úpravy nabídky výkonný Defender V8. Nová vrcholná motorizace pro Defender nabízející 525 koní a vlajková loď Defender V8 Carpathian Limited Edition unikátním způsobem kombinují speciální nastavení podvozku s vysokým výkonem. Řidičům tak přináší novou úroveň zábavného svezení jak na silnici, tak v terénu.

Nové výkonné modely staví na dlouhé tradici vozů Land Rover s vidlicovým osmiválcovým motorem zahrnující Series III Stage I V8 ze 70. let, severoamerické specifikace z 90. let nebo Defender Works V8. Pohonná jednotka doplňuje nabídku obsahující nejmodernější úsporné zážehové i vznětové motory Ingenium a pokročilý plug-in hybridní systém Land Rover.

Vidlicový osmiválcový motor není jedinou novinkou. Do prodeje přichází také nová XS Edition, designové pakety poskytující větší možnosti individualizace a na přání dodávaný multimediální systém Pivo Pro s dotykovou obrazovkou o velikosti 11,4 palce.

Defender V8 staví na nejlepších schopnostech v rámci třídy vozů s pohonem všech kol. Díky kombinaci pětilitrového kompresorem přeplňovaného zážehového motoru (525 koní), špičkově vyladěného podvozku a speciálního nastavení převodovky přináší zcela novou úroveň zábavného řízení a zároveň představuje dosud nejdynamičtější provedení modelu Defender.

Exkluzivní Carpathian Limited Edition je založena na Defenderu V8 a reprezentuje nejluxusnější vyjádření designu tohoto modelu, jeho výkonu a schopností. Nová XS Edition nahrazuje úspěšnou variantu First Edition, přičemž kombinuje specifické prvky designu a výbavy jak na vnější karoserii, tak v interiéru.

Také možnosti individualizace byly rozšířeny, a to díky nově zaváděným exteriérovým paketům Bright Pack, Extended Bright Pack a Extended Black Pack obsahujícím unikátní úpravy karoserie.

Součástí aktuálních změn je i vylepšená konektivita. Nejmodernější multimediální systém Pivi Pro je nyní dostupný s řadou nových atraktivních prvků včetně na přání dodávané dotykové obrazovky o velikosti 11,4 palce. Bezdrátové dobíjení telefonů s integrovaným zesilovačem signálu je pro zvýšení kvality telefonních hovorů a vyšší komfort nově standardem pro paket Comfort and Convenience.

„Uvedení našeho vidlicového osmiválce znamená pro Defender rozšíření jeho schopností do zcela nové dimenze. Verze V8 je rychlá a zábavná a pro Defender představuje vrchol nabídky, který je stejně zajímavý na silnici, jako je nepřekonatelný v terénu,“ řekl David Hemming, Chief Product Engineer, Jaguar Land Rover.

Land Rover Defender V8

Nový Defender V8 je ultimátním vyjádřením automobilu značky Land Rover a zároveň připomíná bohaté dědictví osmiválcových modelů Land Rover sahající až do sedmdesátých let minulého století. Nový kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec je dostupný pro karoserii 90 i 110. Na trh přináší intenzivnější dynamiku a pro řidiče atraktivnější svezení bez kompromisů v oblasti nepřekonatelných terénních dovedností modelu Defender.

Defender V8 nabízí agilnější jízdní vlastnosti a menší náklony karoserie díky unikátnímu nastavení převodovky a podvozku zahrnujícímu nové pružiny, jiné charakteristiky tlumičů a nový elektronicky řízený zadní diferenciál. To vše doplňuje charakteristický zvuk vidlicového osmiválcového motoru.

Vysoký výkon má na svědomí kompresorem přeplňovaný zážehový motor Land Rover o objemu 5,0 l, který produkuje 525 koní a 625 Nm. Spojený je s osmistupňovou automatickou převodovkou. Defender V8 90 zrychlí z nuly na 100 km/h jen za 5,2 sekundy, nejvyšší rychlost dosahuje hodnoty 240 km/h a spotřeba paliva začíná na 14,5 l/100 km s produkcí emisí CO2 od 327 g/km.

Výjimečné schopnosti v terénu jsou pro Defender charakteristické. Vidlicový osmiválcový motor k tomu přidává novou úroveň zábavného řízení mimo jiné díky systému Terrain Response rozšířenému o režim Dynamic, který je dostupný výhradně pro Defender V8. Tento režim řidičům pomáhá využít dynamičtější charakter a lepší jízdní vlastnosti modelu s výkonem 525 koní také na šotolině a nezpevněném povrchu. Novinka byla navržena coby nejrychlejší a nejzábavnější sériový Defender v historii.

„Pětilitrový kompresorem přeplňovaný vidlicový osmiválec dále rozšiřuje unikátní charakter modelu Defender. Zní fantasticky a poskytuje neskutečný výkon. Celkově přináší zcela novou úroveň zábavného řízení. Během vývoje jsme se soustředili na naladění této pohonné jednotky pro Defender tak, aby nabízela na jedné straně sportovní odezvu při jízdě po silnici a zároveň aby bylo možné vůz snadno ovládat při jízdě terénem. To vše bez kompromisů ani v oblasti prvotřídních terénních schopností modelu Defenderu, ani co do schopnosti překonávat hluboké brody,“ dodal Iain Gray, Senior Manager, Powertrain Advanced Engineering, Jaguar Land Rover.

Náklony karoserie při extrémních průjezdech zatáčkami pomáhají omezovat nové stabilizátory, které mají větší průměr a které jsou plné. Systém Yaw Controller regulující pohyby karoserie při rychlé jízdě využívá kromě přibrzďování kol také unikátní elektronicky řízený aktivní zadní diferenciál a tím poskytuje perfektní kontrolu stáčení Defenderu V8 ve chvílích, kdy se vůz dostává na hranici přilnavosti nebo kdy ji překračuje.

Pečlivá kalibrace nového režimu Dynamic zahrnutého v systému Terrain Response 2 dává Defenderu V8 agilnější a zábavnější charakter zaměřený na řidiče. V tomto režimu je kombinována ostřejší odezva na plyn se speciálním nastavením adaptivních tlumičů (Continuously Variable Damping). Pro okamžitou odezvu řízení je podvozek vybaven také tužšími silentbloky. Ve spolupráci s vektorováním točivého momentu pomocí brzd, kontrolou trakce a novým systémem Yaw Controller je Defender V8 rychlejší, zábavnější a ovladatelnější než kdy dříve.

Defender V8 je okamžitě rozpoznatelný díky řadě unikátních prvků vnější karoserie, jako jsou speciální plakety, dvě výrazné dvojité koncovky výfuku a unikátní litá kola o velikosti 22 palců v provedení Satin Dark Grey. Defender V8 se dále od ostatních variant liší zvětšenými dvacetipalcovými brzdovými kotouči a brzdovými třmeny lakovaným odstínem Xenon Blue.

Pečlivé akustické ladění sacího a výfukového systému Defenderu V8 přináší výrazný autentický zvuk. Ten je kalibrován tak, aby byl vhodný pro každou jízdní situaci. Řidič jej může zdůraznit prostřednictvím volby režimu Dynamic zařazeného do systému Terrain Response.

Zákazníci mají k dispozici tři barvy karoserie – Carpathian Grey, Yulong White a Santorini Black – všechny s kontrastní střechou.

V interiéru model Defender V8 nabízí sedadla kombinující čalounění Ebony Windsor Leather, Miko Suedecloth a Robustec, zatímco odhalený příčný nosník automobilu v oblasti palubní desky dostal speciální povrchovou úpravu Satin Black. Čtyřramenný volant je potažený Alcantarou a disponuje matně chromovými pádly manuálního řazení, která jsou určena pouze modelům V8. Výbavu doplňuje kůží potažený kryt airbagu i volič převodovky, stejně jako podsvícené prahové lišty se symbolem V8.

Land Rover Defender V8 Carpathian Edition

Nové exkluzivní provedení Defender V8 Carpathian Limited Edition je ultimátní vyjádření výkonu, odolnosti a designu a současně představuje absolutní vrchol nabídky modelu Defender. Karoserie je lakována výhradně barvou Carpathian Grey a je zdůrazněna kontrastní střechou, kapotou a poprvé u nového Defenderu také zadními dveřmi. Všechny tyto díly jsou lakovány odstínem Narvick Black. Další zajímavé vizuální prvky představují speciální označení V8 Carpathian Edition, tažná oka v barvě Satin Black a výrazné brzdové třmeny lakované odstínem Xenon Blue.

Unikátní exteriér je opatřen ochrannou plně recyklovatelnou folií Satin Protective Film vyrobenou na bázi polyuretanu. Ta je aplikována na vnější karoserii a automobilu dodává moderní polomatný vzhled. Zároveň vůz ochrání před veškerým poškozením od škrábanců při parkování po škrábance od větví při jízdě terénem.

Uvnitř Defender V8 Carpathian Edition nabízí stejné změny jako Defender V8 včetně čalounění s akcenty Miko Suedecloth a Robustec, Alcantarou potaženého volantu nebo podsvícených prahových lišt.

Land Rover Defender XS Edition

Nová XS Edition nahrazuje úspěšnou First Edition. Tato výbava je umístěna nad modely SE a zahrnuje unikátní vylepšením exteriéru i interiéru. Dostupná je jak pro karoserii 90, tak pro větší variantu 110.

Zvenku je XS Edition rozpoznatelná podle barvou karoserie lakovaného oplastování a výrazných dvacetipalcových kol v úpravě Satin Grey. Nabídka odstínů karoserie zahrnuje čtyři možnosti: Silicon Silver, Hakuba Silver, Gondwana Stone a Santorini Black.

Uvnitř nabízí XS Edition vyhřívaná sedadla elektricky nastavitelná ve dvanácti směrech s pamětí a čalouněním Khaki Grained Leather. Příčný nosník v přední části interiéru má barvu Light Grey. Kabinu doplňují unikátní kovové prahové lišty.

Obsáhlá standardní výbava zahrnuje systémy Electronic Air Suspension, Adaptive Dynamics nebo Configurable Terrain Response. Navíc XS nabízí také diodové světlomety Matrix LED, elektronické vnitřní zpětné zrcátko ClearSight Rear View nebo nejmodernější multimediální systém Pivi Pro kombinovaný s audiosystémem Meridian s deseti reproduktory.

Varianta XS Edition je dostupná se širokou nabídkou výkonných a úsporných jednotek zahrnujících zážehový motor P400, plug-in hybrid (PHEV) P400e nebo mild-hybridní (MHEV) vznětový agregát D250.

Vylepšení systému Pivi Pro

Od modelového roku 2022 je Land Rover Defender nově dostupný se systémem bezdrátového dobíjení chytrých zařízení, který zahrnuje zesilovač signálu pro optimální příjem mobilní sítě a  Wi-Fi.

Konektivita byla vylepšena také díky nejnovější evoluci multimediálního systému Pivi Pro, na přání poprvé dostupného s 11,4palcovou dotykovou obrazovkou. Nové rozhraní využívající zakřivené sklo je o 60 % větší než standardní displej. Díky tomu je například sledování pokynů navigace ještě jednodušší. Rychlý a intuitivní systém Pivi Pro poskytuje okamžitou odezvu dokonce i ve chvíli, kdy automobil startujete.

Jednoduchá struktura menu umožňuje dosažení nejčastěji užívaných funkcí přímo ze základní obrazovky a tím snižuje rozptylování řidiče. Systém může být jednoduše upraven tak, aby vyhovoval osobním preferencím každého zákazníka. „Panely“ aplikací mohou být přidávány, přesouvány nebo odstraňovány, zatímco jednoduchý posun na obrazovce vlevo nebo vpravo rychle odhalí nejdůležitější informace. Tím je zaručeno, že se řidič vždy koncentruje na dění před automobilem.

Moderní systém navigace využívá k optimalizaci trasy algoritmus vlastního učení a dynamické navádění, zatímco systém Smart Voice Guidance rozpozná, kdy se řidič pohybuje v pro něj známém prostředí a v takový moment vypne hlasové navádění. Mapové podklady jsou díky technologii Software-Over-The-Air (SOTA)† vždy aktuální.

Štítky: , , , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru