Ve Velké Británii zakázali reklamu na nový Defender. Z naprosto nepochopitelného důvodu

Od Anina Russová | Zdroj: autoevolution.com, Land Rover - Foto: Land Rover - 7. 5. 2022 2

Reklamy jsou různé. Mohou být vtipné, lehce provokativní, ale také zakázané. A právě zákazy reklam nejsou bohužel v poslední době nic mimořádného. Často se týkají hlavně reklam na auta. Stačí, aby se v reklamě objevil prach od kol, nebo pískající brzdy a problém je na světě. V reklamě na nový Land Rover Defender se sice tohle všechno dělo, ale problém je úplně jinde. V parkování.

Bezpečnost především

Reklama na Defender je, pokud můžu soudit, hodně povedená, se skvělými záběry a parádní ukázkou toho, co tohle auto umí. A že toho málo opravdu není. Jenomže jednou z věcí, které dle reklamy zvládne, je také parkování na velmi příkrém útesu. A právě tato část se nelíbí organizaci Advertising Standards Authority (ASA), která dohlíží nad tím, aby reklamy, které se ve Velké Británii vysílají, byly nezávadné. Zní to děsivě, ale je to tak. A reklama na Defender je prý závadná.

Přečtěte si také:  Inzerenti ve Francii budou muset k reklamám na auta přidávat slogany, aby lidé raději chodili pěšky

Problém je s koncem videa, kdy auta couvají k hraně útesu, aby zaparkovala, a ozve se pípání parkovacích senzorů. Organizace prý dostala dvě stížnosti týkající se fungování těchto senzorů. Podle stěžovatelů totiž neumí detekovat prázdnou plochu, která je v reklamě za autem. Jaguar Land Rover na to reagoval vysvětlením, že senzory reagovaly na balvany, které jsou ve videu dobře vidět. A ano, i na to senzory umí upozornit. Jenomže to vysvětlení nebylo bráno v potaz.

Podle ASA totiž toto tvrzení není z videa zřejmé, a tak není jasné, jestli senzory reagují na kameny nebo sráz. ASA dospěla k názoru, že reklama je zavádějící, což navíc podporuje slogan na konci videa „wherever you find yourself“, tedy „kdekoliv se ocitnete“. Právě z této kombinace by zákazníci prý mohli mít pocit, že se mohou spolehnout na parkovací senzory a zacouvat tak i tam, kde by hrozilo vážné nebezpečí.

Přečtěte si také:  Aktivisté chtějí v Evropě absolutní zákaz reklam na fosilní paliva

„Rozhodnutím ASA jsme velmi zklamáni, protože jak vozidlo, tak technologie a celá scéna jsou skutečné. Samozřejmě se ale rozhodnutí, které bylo založeno na dvou stížnostech, podřídíme,“ komentoval celou kauzu Jaguar Land Rover.