test-2021-skoda_kodiaq_gt-20_tsi_162_kw-4x4-dsg- (32)

Některé zákony a vyhlášky jsou vážně absurdní. Přikazují totiž třeba i to, co má od 1. března začít platit ve Francii. Tam totiž budou muset reklamy na auta a další podobné dopravní prostředky povinně doprovázet také slogany, které mají lidi vybízet k chůzi nebo využití hromadné či sdílené dopravy.

„Auta jsou špatná,“ zní ze všech stran: „Znečišťují planetu a způsobují globální oteplování!“ Teď se k tomu ve Francii přidává i to, že kvůli jejich používání nežijí lidé zdravě.

Od 1. března 2022 tak bude muset podle nařízení francouzského ministerstva pro ekologickou transformaci jakákoliv reklama na jakýkoliv motorový dopravní prostředek obsahovat také jedno z těchto sdělení:

  • „Na krátké cesty dejte přednost chůzi nebo jízdě na kole“
  • „Myslete na spolujízdu“
  • „Ve všední dny jezděte veřejnou dopravou“
Přečtěte si také:  Citroen byl donucen stáhnout nejnovější reklamu na C4. Ukazovala to, co bývá považováno za sexuální obtěžování

Pokud by to inzerent neudělal, nejprve ho úřady upozorní na to, že mu tato propagace zdravého životního stylu chybí. Pokud by však svou chybu nenapravil, může dostat pokutu až 50 tisíc eur, což je v přepočtu přibližně 1,2 milionu korun. A to za každé jednotlivé zveřejnění jeho reklamy.

1. březen 2022 je zároveň také dnem, kdy začíná platit i další povinnost. U reklam na auta budou muset inzerenti uvádět také to, kolik emisí CO2 dané auto produkuje.

Přidat komentář