Jsou auta, u kterých o úpravě zase tak často přemýšlet nebudete. Jedním z takových by mohlo být i Ferrari 488 Pista, přesto pro něj Novitec připravil celý tuningový kit.

Ferrari 488 Pista je totiž to nejlepší, co je v této modelové řadě v nabídce. Jedním z těch zásadních věcí, proč je auto tak dobré, je motor. Jde o benzinový vidlicový osmiválec s objemem 3,9 litru se základem u 488 GTB. Má ale vyšší výkon (530 kW/720 koní) i točivý moment (770 Nm). Jde o nejvýkonnější osmiválec v sériovém modelu u Ferrari!

Ferrari 488 Pista vypadá naživo hezky, natočeno bylo u okruhu Mugello

Samotná technika motoru se inspirovala hlavně závodním Ferrari 488 Challenge. Jsou tu tedy zesílené písty a hlavy válců a spousta dalších komponentů je vyrobena z lehčích materiálů. Například na výfukové potrubí byla použita slitina Inconel v kombinaci s titanem. Samotný motor je mimo jiné vyložen pláty z karbonových vláken. A uhlíkový kompozit je použit i v interiéru anebo na karoserii.

Ale Novitec dokáže z motoru dostat mnohem více. Šel na to úpravou naladění řídící jednotky a vyměnil výfukové potrubí. A to zní skvěle, co říkáte?

Nově se tak Ferrari 488 Pista může pochlubit výkonem 802 koní při 7950 ot./min a 898 Nm točivého momentu při 3100 ot./min. To je nárůst oproti sériovému modelu 82 koní a 128 Nm! Auto dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 2.7 sekundy a jet maximálně až 345 km/h! To znamená zlepšení o 0,15 sekundy a 5 km/h. To ale není to zásadní, protože Novitec tvrdí, že velmi důkladně zapracoval na tom, aby reakce na plyn byla okamžitá a přenos výkonu na silnici mnohem intenzivnější.

Co by to ale bylo za úpravu, kdyby k tomu nepřibyly i nějaké stylingové díly. Nový je tedy přední spoiler, některé vnitřní části výdechů a části kolem oken,ale také zadní spojler či kryty kolem zadních světel. Všechny tyto díly byly pečlivě testovány v aerodynamickém tunelu, takže rozhodně nijak nezhoršují dynamiku. Ba naopak.

Úpravce přidává i zatmavené světlomety (včetně třetího brzdového světla), ale i nová kola. Ta nejsou tak úplně z vlastní konstrukce, ale jsou vyrobeny ve spolupráci s Vossen Wheels. Jde o disky s názvem Novitec NF10, vyrobené přímo pro Ferrari 488 Pista. Mají rozměry 9×21 palců vpředu a 12×22 palců vzadu. Obouvají pneumatiky Pirelli P Zero s rozměry 255/30 ZR21, respektive 335/25 ZR22.

Kdyby se vám zdálo, že kola do podběhů fantasticky sednou, tak je to i tím, že je upravený podvozek. Ten snížil světlou výšku o 35 mm, ale zároveň je tu hydraulický systém, který umí předek naopak zvednout o 40 mm. To abyste si neodřeli přední spoiler na retardéru.