Ferrari představilo svůj nejsilnější osmiválec, instalovalo ho do modelu 488 Pista, které ukázalo v Ženevě. Technické údaje, ale i design jsou působivé, speciálně mimo výstavní plochy ženevského autosalonu. Auto bylo totiž nyní natočeno v běžném světě před závodním okruhem Mugello v Toskánsku.

Přečtěte si také:  Provětrat mohutný osmiválec Ferrari nebyl od řidiče na Mladoboleslavsku dobrý nápad. Přijde o peníze i řidičák

Model 488 Pista si bere základ ve 488 GTB, proti němuž byl design dále poměrně výrazně upraven, díky čemuž je jeho aerodynamická účinnost až o pětinu lepší. V přední části si nelze nevšimnout větracího otvoru, který zlepšuje chlazení, což dále vylepšuje o čtvrtinu větší mezichladič stlačeného vzduchu. Chladící otvory jsou nově také za dveřmi, ale i na zádi. Pohledu zezadu ale dominují obrovské koncovky výfuku ve velmi výrazném difuzoru. O několik decimetrů výše lze zase obdivovat spoiler zapracovaný do designového celku s autem.

Jde tu ale zejména o pohonnou jednotku, kterou je V8 s objemem 3,9 litru s výkonem 530 kW/720 koní a točivým momentem 770 Nm. V obou případech je to více než u 488 GTB, výkon narostl o 50 koní, točivý moment o 10 Nm. Technika se přitom inspirovala hlavně závodním Ferrari 488 Challenge. Motor dostal zesílené písty a hlavy válců a spousta dalších komponentů je vyrobena z lehčích materiálů. Například na výfukové potrubí byla použita slitina Inconel v kombinaci s titanem. Samotný motor je mimo jiné vyložen pláty z karbonových vláken. Ta jsou ale použita i v interiéru a nebo v exteriéru.

Přečtěte si také:  Dacia potvrdila, že už v září představí nové sedmimístné MPV

Velmi zajímavé to je, ačkoliv to ve videu neuvidíme, v interiéru. Tady na vás dýchne závodní atmosféra ještě více. Chybí prakticky vše zbytečné, nenajdete tu třeba koberečky ani přihrádku před spolujezdcem. Také sedadla jsou výrazně sportovní a palubní deska je čalouněna Alcantarou.

A jak to Ferrari 488 Pista slušelo na výstavišti v Ženevě? Podívejte se.