Více než rok předtím, než začnou jeho dodávky týmům BMW M Motorsport, absolvovalo nové BMW M4 GT4 minulý týden první testy v Almerii (E). Vývoj vozu je již v pokročilé fázi. Cílem je navázat na působivý úspěch svého předchůdce.
Nové BMW M4 GT4 nejen že bude využívat silné stránky současného vozu, ale v mnoha oblastech dojde ke zlepšení jeho vlastností. Kromě výkonu kladou inženýři BMW M Motorsport velký důraz také na snadnou údržbu a hospodárnost. Vynikajícím základem závodního vozu je sériový M model BMW, přičemž nový vůz převezme i některé komponenty ze svého většího bratra, vozu BMW M4 GT3.
„S novým BMW M4 GT4 píšeme další kapitolu velkého úspěšného příběhu,“ řekl Thomas Felbermair, viceprezident pro prodej a marketing BMW M GmbH. „Současný model v posledních letech otřásl vzkvétající třídou GT4 a slavil mnoho titulů a vítězství po celém světě. Při vývoji nového BMW M4 GT4 jsme chtěli zachovat silné stránky jeho předchůdce a v některých oblastech je dále vylepšit. Jsme přesvědčeni, že týmy a jezdci BMW M Motorsport si s tímto modelem užijí spoustu zábavy. Honba za dalšími trofejemi v segmentu GT4 začne v roce 2023.“
Vývoj modelu GT4, který vychází z nového sériového vozu BMW M4, byl zahájen prvními počítačovými simulacemi v září 2020. BMW M4 GT4 se vyvíjí od začátku roku 2021 a první testovací vůz byl smontován v létě. Podvozek včetně bezpečnostního rámu schváleného FIA pochází z továrny BMW Group v Dingolfingu (D), kde se vyrábí i sériový vůz. BMW M4 GT4 absolvovalo první funkční test v říjnu 2021.
Vzhledem k tomu, že jde o vůz určený pro soukromé týmy BMW M Motorsport, je kladen důraz na takové otázky, jako je snadná údržba a provozní náklady. Stejně jako jeho předchůdce, i nové BMW M4 GT4 v tomto ohledu nastavuje nová měřítka.
Kompletní hnací ústrojí včetně motoru, převodovky a elektroniky bylo převzato ze sériového modelu. Tento vynikající základ, jehož součástí je i víceúrovňová kontrola trakce, byl detailně přizpůsoben pro použití v motorsportu. Vývojáři kladli zvláštní důraz na chlazení, které je ve třídě GT4 vždy velkou výzvou. Některé komponenty, jako třeba střecha CFC a koncepce zadního křídla, byly převzaty z BMW M4 GT3.
Důležitou roli hraje použití udržitelných materiálů, například přírodních vláken, která nahrazují karbonové a plastové komponenty. BMW M Motorsport v této oblasti spolupracuje se společností Bcomp. Dalšími silnými partnery podporujícími projekt BMW M4 GT4 jsou společnosti H&R, Ravenol a RECARO.
„Přestože jsme stále ve velmi rané fázi testování, již nyní existují oblasti, ve kterých jsme dosáhli pokroku ve srovnání se současným BMW M4 GT4,“ řekl tovární jezdec BMW M Jens Klingmann (D), jenž se v Almerii ujal testovacích prací po boku Erika Johanssona (S). „Týká se to zejména ergonomie sedadel, snadného ovládání a mnoha dalších funkcí, které předchůdce neměl. Pokud jde o jízdní vlastnosti, nové BMW M4 GT4 působí od samého počátku velmi jistě. Jeho limity jsou široké a lze se na ně snadno dostat. Máme ještě celý rok na to, abychom vůz optimalizovali pro použití soukromými týmy a jezdci, ale už teď je řízení velmi zábavné.“
Testovací práce budou pokračovat i v následujících měsících. Druhý testovací vůz bude pro tyto účely k dispozici na začátku roku 2022.