2020-bmw-m4-a-bmw-m4-gt3

Světová premiéra Red Bull Ringu: vůbec poprvé ve své historii představuje BMW M GmbH dvojici svých ikonických modelů navržených pro silnice a závodní okruhy společně – jde o prototypy nového BMW M4 Coupé a nového BMW M4 GT3. Během zahájení závodu MotoGP „BMW M Grand Prix Štýrska“ se tyto dva vozy představily v kamufláži navržené přímo pro tuto příležitost, jejich finální vzhled bude odhalen později.

„Jsem nadšený, že můžeme nové BMW M4 Coupé a nové BMW M4 GT3 společně představit právě zde. Jako hlavní sponzor ‚BMW M Grand Prix Štýrska‘ a dlouhodobý partner organizátora šampionátu MotoGP, společnosti Dorna Sports, jsem si nemohl představit lepší místo pro konání této mimořádné premiéry. BMW M4 Coupé a jeho závodní protějšek BMW M4 GT3 jsou pro BMW M GmbH ikonickým modely a současně jednoznačnými příklady přenosu technologií ze světa motorsportu do sériově produkce a zpět. Z celkového pohledu ale byly tyto vozy vyvinuty paralelně vedle sebe, takže mají stejné geny,“ řekl Markus Flasch, generální ředitel BMW M GmbH, který za volantem BMW M4 Coupé absolvoval první kola na okruhu Red Bull Ring.

Přečtěte si také:  "Nová Škoda Octavia je nejlepší generace všech dob," říká předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier

Stejně jako nové BMW M3 Sedan a všechny ostatní současné vysokovýkonné automobily od BMW M GmbH, také nové BMW M4 Coupé bude k dispozici ve dvou výkonových verzích. Kromě varianty s výkonem 353 kW/480 koní a 6stupňovou manuální převodovkou půjde o model Competition o výkonu 375 kW/510 koní. Pro obě provedení bude k dispozici také 8stupňová převodovka M Steptronic s funkcí Drivelogic.

BMW M4 bude s manuálem i automatem. Na výběr bude pohon zadních i všech kol a bude mít až 510 koní

Základní komponentem, který budou sdílet všechny modely BMW M4, je nově vyvinutý zážehový řadový šestiválec s technologiemi M PowerTurbo a vysokootáčkovou charakteristikou. Již od počátku byl tento vysokovýkonný motor vyvíjen tak, aby mohl být se svojí výkonovou charakteristikou a vlastnostmi přímo použit v závodním nasazení. Proto jeho kvality budou využívat BMW M zákaznické závodní týmy v modelech BMW M4 GT3 nasazovaných v různých závodech GT vozů po celém světě. Současně ale také posune na zcela novou úroveň radost z jízdy v modelech BMW M4 určených pro běžné silnice.

Pro Philippa Enga, jezdce, který v BMW M4 GT3 absolvoval první kola po rakouském závodním okruhu, byla tato zkušenost velmi vítanou ochutnávkou. „Už se nemohu dočkat, až se s BMW M4 GT3 postavím na start závodu,“ řekl Rakušan, který se s vozem ZF BMW M4 DTM účastní šampionátu DTM. „BMW M4 GT3 již příští absolvuje první závod, kde bude moci ukázat svoji výkonnost v náročných závodních podmínkách. Jsem si jistý, že bude pokračovat v dlouhodobé a úspěšné tradici automobilů BMW M.“

Po absolvování vybraných závodů v roce 2021 BMW M4 GT3 od roku 2022 nahradí BMW M6 GT3 na pozici nejvýše postaveného vozu v nabídce zákaznických závodních vozů BMW. BMW M6 GT3 bylo součástí nabídky BMW M Motorsport od roku 2016. Tento vůz vyhrál již ve svém prvním roce 24hodinový vytrvalostní závod ve Spa-Francorchamps a následně tento výsledek potvrdil dvojitým vítězstvím o rok později.

Přečtěte si také:  Nový Mercedes-AMG A45 S je na Severní smyčce Nürburgringu rychlejší než Lamborghini Murcielago

Nicméně ještě před tím, než se nové BMW M4 Coupé dostane na silnice a závodní okruhy bez speciální kamufláže, budou prováděny intenzivní finální testy. Oficiální světová premiéra je plánována na září 2020.