2020-maskovane-BMW-M4-okruh- (10)

BMW M GmbH v současné době připravuje generační obměnu svých kultovních sportovních modelů. Dynamickými jízdními testy na závodním okruhu vstupuje vývoj sériového provedení nového BMW M3 Sedan a nového BMW M4 Coupé do své závěrečné fáze. Díky významnému nárůstu výkonu oproti předchozím modelům a M specifickému nastavení podvozku stanovují nově vyvinuté řadové šestiválcové motory opět měřítka v segmentu vysokovýkonných sedanů a kupé prémiového segmentu střední třídy. Rozsáhlé inovace v oblasti pohonu, zavěšení kol, pružin, tlumičů a brzdového systému vyžadují důkladné testování na veřejných silnicích v testovacích centrech BMW Group v jihofrancouzském Miramas, švédském Arjeplogu, jakož i na mnoha různých závodních okruzích.

Severní smyčka okruhu Nürburgring je tradičním měřítkem pro dokonalou spolupráci mezi pohonem a podvozkem v každé jízdní situaci. Protože však výkonové charakteristiky automobilů BMW M musí přesvědčit nejen tam, ale také na dalších různě profilovaných závodních tratích, inženýři testovací program pokaždé rozšíří tak, aby zahrnoval další závodní okruhy, jako například Sachsenring, na němž momentálně probíhají testovací jízdy s maskovanými prototypy nových BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé.

Několik měsíců před světovou premiérou v polovině září 2020 je dynamický potenciál nového BMW M3 Sedan a nového BMW M4 Coupé již zcela jasně patrný. Jejich jízdní vlastnosti charakterizuje fascinující agilita, vynikající dynamika a precizní řízení i v extrémně sportovních situacích. Rovnováha mezi mimořádným výkonem a ničím neomezenou každodenní použitelností, která je typickým rysem M automobilů, dosahuje zcela nové úrovně.

„S každým novým BMW M automobilem přenášíme kus závodní technologie na běžné silnice,“ říká Markus Flasch, předseda představenstva BMW M GmbH. „Nové BMW M3 Sedan a nové BMW M4 Coupé tento princip ztělesňují obzvláště intenzivním způsobem, protože oba modely jedou nesporně v duchu tradice nejúspěšnějšího závodního cestovního vozu na světě. A výsledky jízdních testů ukazují, že nová modelová generace je z hlediska výkonnosti výrazně lepší než její předchůdci.“

Přečtěte si také:  BMW 128ti se představuje. Nabídne 265 koní a samosvor na přední nápravě

Stejně jako všechny současné vysokovýkonné automobily od BMW M GmbH, také nové BMW M3 Sedan a nové BMW M4 Coupé jsou nabízeny ve dvou výkonových úrovních: Kromě varianty s výkonem 353 kW/480 koní s 6stupňovou manuální převodovkou je k dispozici také model Competition s výkonem 375 kW/510 koní a 8stupňovou převodovkou M Steptronic s funkcí Drivelogic. „Pro zákazníky, kteří dávají přednost puristickému výkonu a obzvláště intenzivní interakci s jejich vozidlem, představují modelové varianty s manuální převodovkou nabídku, která je v tomto segmentu jedinečná,“ vysvětluje Dirk Häcker, vedoucí vývoje M modelů a BMW Individual. „Na druhou stranu, s verzemi Competition nového BMW M3 Sedan a nového BMW M4 Coupé cílíme na maximální dynamiku, co se nárůstu výkonu a jeho přenosu týče – zpočátku s klasickým pohonem zadních kol a později také ve spojení s nejnovější verzí našeho systému pohonu všech kol M xDrive.“

Ve srovnání s předchozími modely nabízejí řadové šestiválce nových vysokovýkonných sportovních automobilů nárůst maximálního výkonu o 36 kW/49 koní, respektive o 44 kW/60 k (modely Competition) a maximální točivý moment až 650 Nm. Navíc tato pohonná jednotka ohromuje díky technologii M TwinPower Turbo a vysokootáčkové koncepci závodní výkonovou charakteristikou. Motor vyniká mimořádně spontánními reakcemi v celém spektru otáček a je navržen také pro pohon závodního BMW M4 GT3, které se od sezóny 2022 stane novým vrcholným modelem mezi zákaznickými vozy společnosti BMW M GmbH.

Díky pečlivě navrženému testovacímu programu se vývojoví a testovací inženýři BMW M GmbH v současné době ujišťují, že M specifické komponenty podvozku jsou vyladěny podle výkonové charakteristiky motoru do té míry, že novému BMW M3 Sedan a novému BMW M4 Coupé zaručí první místo na startovním roštu své kategorie. Přibližně 3670 metrů dlouhý tradiční závodní okruh Sachsenring, který je dlouhodobě známý jako místo konání německého šampionátu cestovních vozů German Touring Car Masters (DTM), je pro tyto účely ideální. Díky svému náročnému profilu, který tvoří ostré vlásenky, dlouhé rovinky a klesání před zatáčkou Queckenberg, umožňuje kolo za kolem dosahovat cílené optimalizace podélné a příčné jízdní dynamiky nového BMW M3 Sedan a nového BMW M4 Coupé.