Nová generace BMW M3 je na spadnutí, prochází však stále vývojem, například náročnými dynamickými testy. Inženýři ji ladí nejen na běžných silnicích, ale i na silnicích se špatným povrchem anebo na okruhu Nürburgring. O tom, v jaké fázi nyní testování je, se nám BMW M svěřilo ve videu.

Ve videu se dozvíme nejen to, co všechno se s autem aktuálně při testování děje, ale také několik dalších informací, které dosud oficiálně nezazněly. Tím je hlavně přenos výkonu na silnici. Spekulovalo se o tom, že BMW M3 má dostat pohon všech čtyř kol BMW M xDrive, s nímž poprvé přišlo BMW M5. A to automobilka potvrdila. Současně však dodala, že půjde příplatkovou položku, protože v základu bude nová em trojka zadokolka.

Pokud byste tápali, co vlastně BMW M xDrive je, pak vězte že jde o pohon všech čtyř kol s preferencí zadní nápravy, tak jak to BMW od řady 3 výše obvykle mají, ale ono „M“ v názvu dává možnost pohon předních kol odpojit. Z auta se tak stane zadokolka, s níž bude možné spálit zadní pneumatiky na počkání.

Nová BMW M3 a BMW M4 přistižena na Nürburgringu. Jsou zamaskovaná, ale zvuk mají jadrný

A že to s tím motorem, který by měl být pod kapotou, nebude vůbec žádný problém… Novou generace BMW M3 s interním kódovým označením G80 má totiž pohánět stejný motor jako nová BMW X3 M a X4 M. Jde o řadový třílitrový šestiválec s přeplňováním dvěma turbodmychadly. V obou SUV dosahuje ve výkonnější verzi Competition až 380 kW/510 koní a 600 Nm.

Nezodpovězená zatím zůstává otázka převodovek. Jisté je, že osmistupňový automat bude v M3 v každém případě, ale nejistá je přítomnost manuální převodovky. Ta by měla být dostupná ke slabší, přibližně 480koňové verzi M3 s pohonem zadních kol, zatímco u výkonnější, 510koňové verze M3 Competition by měl být automat s pohonem M xDrive. Auto ve videu je vybaveno právě automatem s páčkami řazení na volantu a čtyřkolkou.