2020-skoda-octavia-combi-euro-ncap- (7)

Nová testovací figurína a úprava systému testů. Euro NCAP reaguje na oblíbenost SUV

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Euro NCAP - 21. 5. 2020


Když se rozhlédneme kolem sebe na silnicích, nelze si nevšimnout nadvlády vozů typu SUV. Nejde jen o dojem, ale o fakt, který potvrzují prodeje. Zařazení SUV do nabídky už zachránilo nejednu automobilku a často nezůstává v modelové řadě jen jediné. To s sebou ale nese několik nepříjemností. Některé se týkají řidičů SUV, kdy mají občas problém zaparkovat nebo projet úzkou městskou ulicí. Další problémy ale sama SUV dělají všem okolo.

Už se ozvala řada expertů, která tvrdí, že SUV jsou, hlavně ve městech, velmi nebezpečná svému okolí. A to jak chodcům, tak třeba řidičům v menších autech. Právě na tento problém upozornila instituce Euro NCAP, která kvůli SUV změní své způsoby testování.

Pomalu jedoucí řidiči způsobují stále větší množství nehod a vážných či smrtelných zranění

Vyšší bezpečnost při nehodě s menším autem

Společnost Thatcham Research označuje nové způsoby testování Euro NCAP za největší změnu za posledních 10 let a potvrdil, že by tato změna měla přijít nejpozději koncem letošního roku.

Tou největší novinkou v testech bude nový způsob zjišťování škod po čelní srážce. U vozů typu SUV se bude řešit, jestli náhodou není tak velké auto až příliš pevné a nedeformovatelné. Pak by totiž pro menší auto znamenalo ještě více rizika. Euro NCAP chce výrobce aut dotlačit k tomu, aby při vývoji svých SUV mysleli i na situace, kdy dojde k takové nehodě.

Nová figurína i zkoušky airbagů

Kromě toho změnila instituce Euro NCAP i figuríny. Tedy, ne, že by snad ty původní přestala používat. To ne, jen k nim přidá nového člena rodiny, kterého pojmenovala Thor. Ten by měl být mnohem podobnější lidskému tělu a také bude osazen citlivějšími senzory, díky nimž půjde lépe zdokumentovat třeba zranění břicha. S tím mají současné figuríny problém.

Dále se změní metodiku zkoumání bočního nárazu, kdy se bude mnohem více řešit to, jak na náraz reaguje celá posádka a ne jen ti, kteří sedí nárazu nejblíže. Euro NCAP chce také více pracovat s bezpečnostními asistenty, ale také s airbagy, konkrétně s těmi středovými. To je ale zatím u aut celkem novinka, která se bude teprve v příštích měsících a letech rozšiřovat.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru