Elektromobilita je podporována pozitivními i negativními finančními pobídkami. Na nákup elektromobilů poskytují evropské země dotace, spalovací auta naopak více zdaňují. Velká změna by se mohla odehrát v Německu, kde chtějí zrušit tu pozitivní motivaci (tedy zrušit dotace) a naopak zavést negativní motivaci (zavést klimatickou daň).
S tím, že by Německo mělo zavést tzv. klimatickou daň, která by měla vyrovnat ceny spalovacích a elektrických aut, přišel podle magazínu CleanEnergyWire tamější ministr hospodářství Robert Habeck za stranu Zelených. To by mělo zájemce o koupi nového auta motivovat k tomu, aby se rozhodli právě raději pro elektromobil. O podobné dani však uvažují i další evropské státy.
Německé ministerstvo klimatu a hospodářství vydalo strategický plán, v němž by rádo zdanilo registraci každého nového spalovacího auta. Ministerstvo i nadále počítá s dotací na koupi elektromobilu, ale i tak je upraví. Pokud zákazník koupí elektromobil za cenu do 40 tisíc eur, dočká se dotace 6 tisíc eur. Od roku 2023 to ale bude už jen 4,5 tisíce eur, o další čtvrtinu pak bude snížena v dalším roce, tedy na 3 tisíce eur. Jakmile půjde o auto nad 40 tisíc eur, je v současnosti dotace 5 tisíc eur, v příštím roce klesne na 3 tisíce eur.
A je to tady. V Evropě začne už v příštím roce platit ekologická daň z fosilních paliv
Tato klimatická daň by samozřejmě měla být vázána na to, kolik každé konkrétní auto produkuje emisí CO2. Ministr Robert Habeck ale nechce, aby se platila daň za spalovací auto jen při jeho registraci, ale chce, aby se daň platila i za služební auta, tedy aby byly i firmy motivovány k nákupu elektrických aut.
Tento návrh se ale stal terčem kritiky. Důvodem je prý fakt, že elektromobilita není v globále tak čistá, jak se prezentuje. Nejde totiž o samotný provoz auta, ale i o jeho výrobu a výrobu komponentů jako jsou baterie a podobně. Stejně tak je potřeba do toho započítat i následnou likvidaci.
Ekofasismus a ekosilenstvi postihuje mozek,stejne jako byl tabor ockovanych proti neockovanym,doslovne agresivni.