Prodej aut se spalovacím motorem chce Evropská unie uměle ukončit nejpozději v roce 2035, ale ony prodeje celosvětově klesají. Nejvíce spalovacích aut se prodalo v roce 2017, od té doby jejich prodeje výrazně klesly.
Analýza, kterou zpracovala agentura Bloomberg, ukazuje, že prodeje osobních automobilů se spalovacím motorem dosáhly svého vrcholu v roce 2017. Tehdy se jich prodalo 86 milionů kusů, přičemž v tomto čísle jsou započítány i klasické full-hybridy, ale nikoliv plug-in hybridy, kterých bylo v roce 2017 prodáno jeden milion.
Rozdíl s rokem 2022 je oproti tomu poměrně drastický, když celosvětové prodeje spalovacích aut klesly skoro o pětinu na 69 milionů kusů, ale plug-in hybridy vyrostly na 2,9 milionu. Elektromobilů se loni na celém světě prodalo 7,5 milionu kusů.
Pokles není ale pouze na jediném kontinentu, je rozprostřen opravdu celosvětově. Například v Číně bylo v roce 2017 prodáno 24,22 milionů spalovacích aut, 110 tisíc plug-in hybridů a 42 tisíc bateriových elektromobilů. V roce 2022 to bylo už jen 17,47 milionů spalovacích aut, ale 1,48 milionů plug-in hybridů a 4,6 milionů elektromobilů. V některých zemích, zejména v Africe sice elektrická auta nerostou tak rychle, naopak se v loňském roce meziročně zvýšil prodej aut se spalovacími motory. Nárůst prodeje elektromobilů se očekává v Asii, vždyť třeba v Indii se očekává pozvolný nárůst prodeje elektrifikovaných aut. Vždyť jen v roce 2021 tu bylo prodáno 15 tisíc elektromobilů a loni to bylo už 50 tisíc kusů.
Agentura Bloomberg ve své studii dále uvádí, že přibližně do roku 2023 očekává přibližně stále stejný počet spalovacích aut, ale od roku 2026 předpovídá nárůst prodeje elektromobilů. 2026 je totiž například rok, kdy chce Audi představit poslední auto se spalovacím motorem a následovat ji budou i další automobilky.