Mladoboleslavské muzeum automobilky Škoda zaznamenalo v loňském roce úspěšný rok. Zlomilo rekord v návštěvnosti. My jsme se do něj, i vzhledem k tomu, že dnes začala nová výstava studentských konceptů, vyrazili podívat.
Expozice se čas od času promění, v uvítací hale nás tentokrát vítala Škoda Popular Sport Monte Carlo a novinkou je jen o pár metrů vedle i vystavená Škoda 935 Dynamic. Nechybí ale již dobře známé exponáty Škody 120 L nebo závodního Favorita a placatého sportovního modelu Škoda 200 RS.
Ve vitrínách nad sebou v hale vedle jsou také novinky. Zatímco ta spodní, o které si více povíme o pár řádků níže, patří studentským konceptům, ty ostatní ukazují historické modely. V té úplně nahoře, kam se dostanete po schodech, si můžeme prohlédnout Favorit na několik podob. Kromě sedanu je tu i verze Tramp nebo třídveřový koncept atd.
Ostatně na to, co je tu aktuálně k vidění, se můžete podívat v přiložených videích nebo ve fotogalerii.
Tím hlavním, proč jsme se do škodováckého muzea vydali, je ale nová výstava žákovských konceptů Škoda. Je jich tu pět.
Tím nejstarším z nich již historické vozidlo pro volný čas: Škoda BUGGY (1972-1975). V první polovině 70. let se tehdejší učni podíleli na výrobě jeho laminátové karoserie. Novodobé žákovské vozy jsou již prakticky celé výsledkem práce mladých mozků a rukou. Jako první vyjel roadster-kabriolet Škoda Citijet (2014) na bázi modelu Citigo. Vůz Fabia se stal odrazovým můstkem ke tvorbě kompaktního pick-upu Škoda Funstar (2015). Rapid Spaceback zase inspiroval vznik kupé Škoda Atero (2016), výsledek více než 1300 hodin práce 26 spolužáků. K myšlence plážové buggy se vrátila Škoda Element (2017), elektromobil s lednicí a chytrou televizí „na palubě“, vytvořený na základě vozu Citigo. Zatím poslední žákovský koncept představuje Škoda Sunroq (2018), kabriolet vzniklý zásadním přepracováním populárního SUV Karoq a poháněný turbomotorem 1,5 TSI, vyladěným na 120 kW a 279 Nm.
Vystavené koncepty žáků budou ve Škoda Muzeu k vidění od 15. ledna do 29. dubna 2019.