Zdroj: The Drive

Nadvláda SUV je patrná na první pohled. Už v loňském roce se sportovně užitková vozidla navíc stala oficiálně nejprodávanějšími auty na světě. A ačkoliv se třeba v Německu začalo diskutovat nad tím, že by se pro své rozměry měla tahle auta ve městech zakázat, zákazníci po nich lační dál a dál. Není se tak co divit, že se k nim uchylují i značky, od kterých bychom to bývali nikdy nečekali, jako Rolls-Royce nebo Lamborghini. Ostatně, právě italskou automobilku dostalo jejich první SUV, model Urus, z finančních těžkostí.

McLaren představil sadu luxusních zavazadel. Je na míru k novému GT

Stejný náhled na SUV ale nemá britský McLaren. Ředitel McLaren Sports Series Darren Goddard se pro web CarSales vyjádřil následovně: „Na těchto autech není nic cool. Všichni do jednoho je dělají jen proto, aby si zvedli prodeje. A je rozdíl přemýšlet nad masovou produkcí a exkluzivními produkty.“ To je vlastně vysvětlení, proč McLaren, na rozdíl od automobilky Aston Martin, o SUV ani nepřemýšlí, prostě nechce zapadnout mezi ovce a raději si půjde vlastní cestou super aut pro vybrané zákazníky.

Jenomže jedna věc je nejít s davem, čemuž se nelze divit, ale druhá je splňovat flotilové emisní limity, které jsou povinné pro všechny značky světa. Proto McLaren začal pracovat na svém prvním elektromobilu, ale fakt, je, že vše je zatím ve fázi přemýšlení a prvních návrhů. McLaren prý čeká na to, až budou vymyšleny ideální elektromobilní technologie, které by byly kompatibilní s jeho vysokými nároky. Zatím tedy není vůbec jasné, kdy novinka spatří světlo světa.