Kdo by to býval ještě před pár lety čekal… Že SUV budou populární, to se očekávat dalo. Že je budou vyrábět i automobilky, od kterých by to nikdo nečekal, už ale tolik ne. Že ale budou některá SUV na závodní trati stejně schopná a zábavná jako čistokrevné sporťáky, to už je opravdu překvapení.

Nemluvíme ale o všech SUV. Pořád jde o auta s výše posazenou karoserií, která se tak díky svému těžišti neprosmýknou zatáčkami tak hbitě jako nízké sporťáky. To ukázal například i losí test Škody Kodiaq RS. Ovšem to je standardní auto pro masy. Když se ale na SUV vrhne automobilka, která má letité zkušenosti s opravdu sportovními auty, výsledek bude diametrálně odlišný.

Lamborghini Urus počmárali a dali mu kola Vossen. Vypadá stylově!

Příkladem takového auta je Lamborghini Urus, historicky první moderní SUV této italské značky. O jeho sportovních schopnostech se můžete přesvědčit v přiloženém videu. V tom se předvede Urus během rychlého kola na okruhu Hockenheimring, přičemž za volantem sedí závodní jezdec Uwe Sener.

Jak sám dodal, z auta se opravdu snažil dostat vše, co šlo. A výsledek? Cílovou čáru projel v čase 1:57,1, což vůbec není špatné! Horší čas na této trati zajelo třeba i Porsche 911 Carrera (2:01,92), Mercedes-Benz CLK 63 AMG Black Series (2:01,92) nebo Lexus IS F (2:04,45). A to jsou mnohem sportovnější auta! A deklasovalo je SUV…