omezeni_rychlosti-60_khm

Na okreskách šedesátkou? Už i takové návrhy v Evropě padají

Autor: Radim Plachý - Zdroj: vvn.nl - Foto: Wikimedia Commons, 60mph speed limit signs near Banbridge by Albert Bridge, CC BY-SA 2.0, Odkaz - 11. 3. 2023


„Rychlost je špatná,“ zaznívá od mnoha politiků i organizací. Zachází to tak daleko, že se ve městech zavádějí třicítky, na dálnicích 100 km/h a na okreskách 80 km/h. Nizozemí chce jít ale ještě dál, mimo město by totiž měla platit maximální povolená rychlost 60 km/h.

Vysoká rychlost je nepřítelem bezpečnosti na silnicích, tvrdí spousta lidí, i proto chtějí maximální povolenou rychlost více omezovat. S dalším návrhem přišla nizozemská asociace pro bezpečnost na pozemních komunikacích (VVN). Ta svým návrhem chce docílit toho, aby byla výrazně snížena maximální povolená rychlost mimo město.

V současnosti platí mimo město v Nizozemí maximální rychlost 80 km/h, ale pořád je to prý příliš mnoho. Organizace VVN by chtěla, aby maximum bylo sníženo o 20 km/h na 60 km/h. Na okreskách by se tedy mělo jezdit o pouhých 10 km/h rychleji, než je povoleno ve městech. Na rozdíl od města, kde je zvýšený výskyt chodců (včetně dětí) a dalších nástrah, jich mimo město zase tolik nečeká. A důvod takového snížení? Opět a jen prý bezpečnost, tentokrát nejde o ekologii… 

Máte elektromobil? V některých zemích můžete jezdit rychleji než auta se spalovacími motory

Šedesátkou by měli řidiči mimo město jezdit prý i proto, že kolem silnic jsou vzrostlé stromy, do kterých by mohli nabourat. Strom, který stojí 60 cm od hranice silnice, by mohl mít při nehodě pro posádku fatální následky. Jakkoliv bude náraz v rychlosti 80 km/h výrazně silnější, i v 60 km/h by byla případní nehoda velmi vážná, vždyť klasické crash testy se provádějí v rychlosti jen o něco málo nižší a auta jsou zcela zdemolovaná.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

53 názorů na “Na okreskách šedesátkou? Už i takové návrhy v Evropě padají”

  1. Tak už dnes mimo obec jedete max 70 v případě kolony s elektroautem v čele. Ti totiž zásadně z kopce rekuperuji a velmi pozvolna z obce akceleruji. A pokud se nedá předjet, je vymalováno.

  2. Místo domu napálit daně na uskladněnou plechovku na ulici a zmizí z ulic a bezmoci přestanou jezdit.Fetaky a chlastometrybez řidičáku a zpět do autobusu a na kola při jízdě do šichty.

  3. Bohuslav Dvořák

    Nejlepší by asi podle těch tupounů bylo zavést povinnost z počátku automobilismu – aby před každým automobilem běžel člověk s praporkem a varoval ostatní!

  4. Jen dvakrát v dějinách lidstva byla vytvořena Rada lidových komisařů. Poprvé to bylo v roce 1917 v Sovětském svazu. Jejím prvním předsedou se stal Vladimír Iljič Lenin. Ta se stala nejvyšším orgánem SSSR.
    Její kopiíí se stala Evropská komise při EU. Ta vymýšlí zákony, nad nimiž člověk se zdravým selským rozumem pláče. Např. nyní po zrušení výroby aut se spalovacími motory, kdy se automobil stane pro běžné plebejce luxusem, po omezení chovu hospodářských zvířat, kdy plebejci budou žrát kobylky a červy, přišla na to, že bude v EU povinná rekonstrukce domů.
    https://echo24.cz/a/H4X8S/zpravy-svet-eu-majitel-domu-hrozi-povinna-rekonstrukce-ep

  5. Proč si brát příklad v Holandsku?
    Doporučuji inspirovat se ve Velké Británii. Mají tam řešení na spoustu podobných návrhů. Jmenuje se to Brexit.
    A pro chytráky, kteří tvrdí, že bez EU bychom ryli rypákem v zemi, mám otázku. Co nám přinesla EU…kromě zákazů a dotací, které ničí a křičví ekonomiku.

  6. A na chodníku budeme chodit po čtyřech, aby jsme se nesrazili v plné rychlosti. Zase názor jak zpomalit chod společnosti.

  7. Navrhuji, aby pro větší bezpečnost létala letadla jeden metr nad zemí a rychlostí do 50 km/h.

  8. Čím pomaleji auta pojedou, tím déle budou mít spuštěné motory a tím více budou ve městech i mimo města znečisťovat ovzduší, takže návrh je zcela proti ekologickému pojetí mobility.

  9. V Bruselu vypukla nemoc šílených krav a volů,která se lavinovitě šíří Evropou.Léčba není možná a protiepidemická opatření jsou neúčinná.Nezbývá než říci:Panebože,ochraňuj tuto zemi …

    1. Nevim, zda jsme necetli jiny clanek.
      Autor mluvi o nizozemske tj. Holanske organizaci pro bezpecnost provozu. Rekneme neco jako Besip.
      Tentokrat jedine spokebi s EU je to, ze Holansko je take v Evrope i v unii

    2. Všichni vědí co se dělá s nemocnými/nakaženými kusy, je třeba všechny do jednoho vybít, aby se nemohli nakazit další. U zvířat to funguje, proč né u lidí?

    3. Máte pravdu. Lze to doplnit o zkušenosti z přelomu devatenáctého s dvacátého století, kdy před autem běžel chlap s praporkem. Dnes by tam samozřejmě z hlediska genderově vyváženosti mohla běžet i žena.

  10. V začátcích automobilismu musel před autem běžet běžec s červeným praporkem.Ta doba se evidentně vrací,jenže i to bude za chvíli bruselským magorům málo,auta se zakážou úplně a budeme zase jezdit na koních.Ovšem jen do té doby,než zase nějaký bruselský b.b usoudí,že koně cválají příliš rychle a navíc vypouští větry,čímž strašlivě ohrožují klima a budeme zase chodit pěšky.Odtud už je jen krůček k tomu,abychom se vrátili na stromy.Cesta do pravěku v přímém přenosu.

    1. Napadlo někoho v době kdy se snažíme snížit emise že čím dýl jede auto tím víc

      vytváří vytváří CO2 nehledě na spotřebu u elektro aut bych to pochopil

    2. Tak politici do prace nejezdi a když už tak je jim jedno že tam budou pozdě..!! Tak proč nevymýšlet kraviny jako normálně :-( Stačilo by dělat třeba o trochu širší silnice!! A nejvíc ohrožují provoz pomalí co zdržují!! …

  11. Je to stejné jako kdyby někdo nutil lidi jíst jenom mixovanou stravu proto že se na světě udusí spousta lidí tuhou stravou. Auto bylo vymyšleno proto aby sloužilo lidem a ne aby lidi sloužili autu. Jen aby několik lidí vydělalo ještě víc než mají. Naše děti budou řešit zničenou planetu elektromobilitou , pokroucenou morálku a budou se bát mluvit pravdu. Uf – je to na blití – ale peníze nesmrdí.

    1. VŠEM COTO NAVRHUJI BYCH DAL TOTO OMEZENI DO ŘIDIČSKÉHO OPRAVNĚNI !!JA JSEM VŽIVOTĚ NEBOURAL A TI CO ZISKALI ASI ŘIDIČÁKY PODVODEM SE BOJI VICE JAK 60 JEZDIT ??

      1. Napadlo někoho v době kdy se snažíme snížit emise že čím dýl jede auto tím víc

        vytváří vytváří CO2 nehledě na spotřebu u elektro aut bych to pochopil

  12. Při rychlosti 60 km/h jsou pravděpodobnost i následky nehod výrazně méně závažné – pak mohou zůstat i stromy u silnic. Podívejte se na dlouhodobý průměr rychlosti Vašeho auta; zpravidla je kolem 60 km/h a těch pár metrů, které ujedete rychleji, Vám skoro žádný čas neušetří. Návrh je správný, a není překvapivé, že je z Holandska – prostě jiná kultura, ke které se teprve musíme dopracovat.

    1. průměr 60 km/hod je právě proto, že mimo obec se smí „až“ devadesát, na dálnici ještě více.V případě omezení rychlosti jak píší v článku se průměr sníží mírně nad čtyřicítku.

    2. Jak jste napsal „je to průměrná rychlost“. Pokud se to upraví dle návrhu bude ta průměrná rychlost někde k 30-40 km.
      A doufám že ta kultůra pokrytectví kdy politik (jako zástupce businesu) prezentuje co lidi chtějí a co je pro ně nejlepší a přitom je to naopak – tak snad to k nám dojde co nejpozdějí. Ale pracuje se na tom. Jooo peníze.

    3. Co to melete? Když bude rychlost na okreskách 60,tak se vám průměr sníží na max 45. Motáte jablka a hrušky.

    4. Pokud máte takový názor, tak asi jezdíte jen po městě. Nebo raději nevyjíždějte vůbec.

    5. Vy budete nejspíš jeden z těch idotů co jezdí mimo obec záměrně pomalu, protože nemá dost mozkové kapacity a řidičských zkušeností na to, aby zvládl rychlejší jízdu a tak brzdí všechny ostaní a ještě věří tomu, že tak činní v zájmu ostatních. Nechte se vyšetřit a nebo ještě lépe, vzdejte se řidičáku a svoje moudra si nechte pro sebe. A propó až pochopíte význam průměrné rychlosti a jak se k němu dopracovat, tak si pogratulujte, ve vašem případě to bude obrovský progres.

    6. Až vás klepne, tak ty sanity by mohli jezdit tak 30 km rychlostí, přeci nechcete aby byl řidič vystresovaný.

    7. Ty jsi další chlap bez koulí. Prostě hloupý Honza. A že jich dnes je!!! A navíc blbý v matematice. Dlouhodobý průměr auta 60km/h, znamená, že dálnice lítáte 180km/h, okresky 140km/h a město 50km/h. Mám najeto 1,5Mio kiláků a za tu dobu jen dvě nehody. Vždy malý ťukanec s minimální škodou. První v roce 1988 (mrtvý úhel čelního skla – moje vina) a druhá 2019. Ukrajinec nepochopil, že v obytné zóně dává přednost zprava a já bohužel jel na kochačku 20km/h s nanukem v ruce…:) Tak se lehce opřel o mé levé dveře. Rychlost nezabíjí, zabíjí nepřiměřená rychlost, nevěnování se řízení, neumění neustále vyhodnocovat provoz okolo sebe a přizpůsobit mu sviu rychlost. A lidi jako Vy by vůbec neměli mít papíry. Leda na hlavu.

      1. Nic ve zlém, ale to jste asi nepostřehl, že okresky jsou plné pomalu jedoucích aut 50-60 km/h, které nejde v dnešním hustém provozu předjet klidně 10 a více kilometrů a na dálnicích se jezdí max. 100 km/h v rychlém pruhu, protože dálnice jsou plné kamionů v pravém pruhů a plná „předjížděčů“ s rychlostí max. 90-100 km/h v levém pruhu. 140 km/h na okresce se vám může povést možná brzy ráno nebo pozdě v noci na chvilku rovném a prázdném úseku max. 1 000 metrů, což ani nestojí za to na takovou rychlost zrychlovat…A bourat s nanukem v ruce se mi ještě nestalo, neboť s nanukem v ruce nejezdím ani po obytné zóně…

      2. A je fajn, že člověk, který bourá s nanukem v ruce, udílí rady ostatním o nevěnování se řízení…

    8. Supr nápad jezdím do práce 80km což mi dnes trvá cca 1h.Po snížení rychlosti ve 4 vstanu, v 17.30 budu doma,to si ten život budu užívat a rodina taky.Vzpamatujte se,řídím 30 let bez nehody.A to že se sníží rychlost magory z cest nevyžene.

    9. A jinak jste úplně zdravej? O tom silně pochybuji… Jste schopen si pak spočítat i průměrnou výslednou rychlost, když by byla maximálka 60 km /h hravě se dostanete na průměrnou 35 km/h a jak je to možné? Přemýšlej bezmozku s nevírou. ….

  13. Presne a kdyz je to tak tak maximalne blokovat vystavbu dalnic v CR…. Jinak budem jen krizovatkou v Evrope…. EU rika ze auta jsou zlo… tak proc dalnice….

      1. Ale cestou z Prahy do Brna nebudeš moct brát stopařky. Leda tak pod stan přes noc na půlce cesty…

          1. A proč jezdit vlakem a autobusem. Proč je taky nezrušit. A potřebují lidi vůbec někam jezdit ?

          2. To proto že už 2 lidé zaplatí za palivo méně, než za jízdenku a nemusí se vedle nikoho mačkat, popřípadě když neseženou místenku třeba celou cestu stát, zastaví se na Měříně v Selské jizbě, dají si oběd a v pohodičce dojedou do cíle.

  14. Já to vidím spíš jako pokus zelené lobby prodloužit dojezd elektromobilů, protože při takové nižší rychlosti klesá odpor vzduchu a autu tak stačí na 100 kilometrů menší množství energie. Tudíž omezené množství energie v baterce elektromobilu vystačí na větší dojezd.
    Návrhu pak ještě chybí doplnit o výčet privilegovaných občanů či privilegovaných sociálních vrstev, kteří budou moct jezdit rychleji než je ten limit. Protože budou dost bohatí, aby si mohli dovolit daržší bezpečnější auta než kterými jezdí plebs. Nebo budou mít tak vysoké posty, že rychlá jízda bude pro ně potřebná.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru